Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Brekk en arm!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 09:31   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Brekk en arm!

Jeg er mye enig i det som står i denne artikkelen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:32   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Her er artikkelen:

http://www.adressa.no/nyheter/sortro...cle1295340.ece

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:34   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brekk en arm!

Jeg er en god forelder. Minsten brakk armen i sommer. Han måtte tilogmed operere den fordi den ikke grodde - og da kom han jammen med på sykehuset på tv3 også - så det ble rene festen.

  Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:38   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er en god forelder. Minsten brakk armen i sommer. Han måtte tilogmed operere den fordi den ikke grodde - og da kom han jammen med på sykehuset på tv3 også - så det ble rene festen.

Wow, Verdens Beste Mor; brakk en arm, operasjon og til og med de etterlengtede 5 minutter i rampelyset så tidlig!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:54   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Wow, Verdens Beste Mor; brakk en arm, operasjon og til og med de etterlengtede 5 minutter i rampelyset så tidlig!

Jepp.
Han går til skolen også. Noen ganger bare med følge av broren i sjette klasse - uten en voksen altså. :understreker:

Og storebroren var visstnok ute o storefri i går uten jakke på seg. Men det var totalt uten mors godkjennelse da.

  Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:01   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Bortsett fra det med trafikken - absolutt enig. Jeg er på den rufsete siden her - vi har ikke hatt trappegrind en gang. Ungene har lært seg at trappa skal man ha respekt for helt selv. Og ja, vi har hørt dunk-dunk-dunk noen ganger.

Vi har hatt beinbrudd og fått slått løs en tann, samt et par arr her og der. Men det rare er at arrene har de fått under helt ufarlig lek. Storebror har et stygt arr under leppa, som han fikk da han satt og lekte med biler. Plutselig veltet han forover og smalt inn i en lekebil. Lillebror falt ned fra en liten krakk og fikk seg et skikkelig hakk. Osv.

I barnehagen har de et veldig krevende terreng som uteområde. Knauser og berg og klatretrær. Det var der tanna gikk.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:03   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Veronal: Forskeren mener jo at Norge er et eksempel til etterølgelse, da, i forhold til for eksempel England og USA.

Man trenger ikke applaudere en brukket arm, selvsagt, men vi reagerte litt sånn "æsj, irriterende, men jaja, sånn er det vel om man skal leke fritt" da foten brakk her. Mens omgivelsene gikk helt bananas.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:16   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Husker jeg leste om de barne som brukte hjelm ute i barnehagen, og det må jo være farligere det en å dette en gang eller to på rompa. Som oftest slår vi jo ikke hodet om vi er Bambi på isen, men det er værre med en hjelm som henger igjen når barna klatrer.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er forresten nysgjerrig på hva som var bakgrunnen for hjelm i barnehagen på Nedre Eiker. Jeg vil tro at det ikke var et dagligdags påfunn, selv om det nærmest høres slik ut i reportasjen.

Nei, det er nettopp det. I følge artikkelen jeg leste om det så var det snakk om at hele barnehagen var speilblank is, like glatt som en skøytebane. Det er jo ikke snakk om at ungene går med hjelm hele dagen året rundt. Jeg regner med at de fleste syns hjelm på skøytebanen er på sin plass.

Ellers syns jeg artikkelen kommer med selvfølgeligheter, og jeg syns greia om at foreldre/voksne er blitt så overbeskyttende er overdrevet. Jeg syns også utalelsen deres om at menn er mindre overbeskyttende rett og slett er udokumentert bullshit.

Enig med Scarlett, det er litt forskjell på å klatre i trær og å leke i trafikken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:42   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

En sannhet med modifikasjoner, dette også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:51   #10
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brekk en arm!

Jeg er også litt god, - 7-åringen går alene til og fra skolen i dag. *håper-han-ikke-møter-noen-sajkoer*
Jeg er også enig i mye av det som står i artikkelen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:47   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Altså, jeg er helt enig i at barn skal få utfolde seg og ta noen sjanser, men man får vanligvis ikke sjansen til å ta lærdom av å leke i trafikken. Det er en engangslæring.

De som sammenligner trafikken nå med hvordan det var da vi lekte i gata, er ikke særlig god hverken i matematikk eller fysikk, tror jeg. Antall biler og farten de kjører i er helt annerledes.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:47   #12
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Jeg er også en av de som er enig med mye av det som står i artikkelen.
(og har en som har brukket kragebein og et bein i foten, men ikke samtidig)

Ungene lærer mye av å tørre ting og samtidig se at de klarer det.
Detter de er det opp igjen og forsøke en gang til.

Husker jeg leste om de barne som brukte hjelm ute i barnehagen, og det må jo være farligere det en å dette en gang eller to på rompa. Som oftest slår vi jo ikke hodet om vi er Bambi på isen, men det er værre med en hjelm som henger igjen når barna klatrer.

Mine barn leker ute i gata der hvor jeg bor, vi bor nesten innerst i en blindvei. Men et sted med mere trafikk er ikke like gunstig som lekeplass.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:56   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Mener man at man virkelig er så overbeskyttende? Jeg synes det vipper over hvis man skal applaudere at barn knekker en arm uten at det betyr at barn ikke skal få lov til å klatre i trær.

Jeg er forresten nysgjerrig på hva som var bakgrunnen for hjelm i barnehagen på Nedre Eiker. Jeg vil tro at det ikke var et dagligdags påfunn, selv om det nærmest høres slik ut i reportasjen. I barnehagen vår har man ved en anledning i fjor vinter avlyst uteaktivitetene ettersom det var holke over absolutt alt uteareal og det ikke var mulig å oppholde seg utendørs for hverken voksne eller barn uten skøyter. Jeg synes ikke det var en overbeskyttende avgjørelse.

Kan noen utdype konkrete eksempler på overbeskyttende tiltak i familier eller i barnehager?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:02   #14
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brekk en arm!

Det dummeste jeg ser er de klippa fra American funniest video, hvor foreldrene heller står å filmer enn å trøste ungene som slår seg. Det er nesten så det ser ut som de vil det, så de kan vinne penger..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:37   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Glitter: Igjen - forskeren hevder jo at vi i Norge faktisk er et ganske bra motstykke til dette.

I en del andre land så foregår barns lek på flate, paddede, inngjerdede lekeplasser der det er umulig å slå seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:45   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Jeg tror mye av det var basert på England, men at man dro paralleller til Norge, selvfølgelig siden hun lager oppgaven her, og artikkelen om barnehagen med hjelm ble brukt som eksempel. Jeg har ikke lest den artikkelen. Trafikk er jo et dårlig eksempel, her må jo barna lære sammen med voksne til de er modne til å ferdes alene.
Men ja, jeg synes det er tendenser til at ingenting skal være det minste bittelitt farlig, og at ungene mister noe i forhold til hvordan vi selv hadde det i barndommen, selv om man skal fjerne det som åpenbart var uforsvarlig og at man tilpasser seg økt trafikk etc.
At en unge ikke kan stå på en stol, dette ned fra gyngehesten, lære å gå i trapper tidlig, ha hjelm på trehjulsykkel i hagen, ikke gå alene i nabolaget før de er 12 mtp kidnapping, fjerne trær i barnehager fordi det er farlig å klatre etc.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:46   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

OK, jeg leste tydeligvis ikke artikkelen godt nok. Jeg reagerer allikevel på uttalelser som dette:

Sitat:

For det er der Guldberg (43) har bodd i store deler av sitt voksne liv. Hennes egen oppvekst på Øya i Trondheim danner imidlertid et bakteppe for det hun skriver.

At en dame med et romantisk bilde av en oppveskt på et knøttested i utkantnorge for haugevis av år siden bruker det som "bakteppe" for kritikk av barneoppvekst i dag syns jeg er litt snodig.

Jeg kjenner ikke situasjonen i England, men min erfaring fra USA er at "folk flest" er ganske like norske foreldre, og faktisk mer slepphendte på endel områder (hjelmbruk blant annet). På andre ting er de kanskje strengere.

Jeg savner egentlig en undersøkelse av foreldre verden over som kan kartlegge om vi faktisk er for overbeskyttende, sett opp mot at verden har forandret seg, eller om det egentlig er en myte.

Lykken, jeg kjenner meg for øvrig ikke igjen i noen av eksemplene dine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:55   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brekk en arm!

Det er jeg enig i, at artikkelen ga inntrykk av at personlige opplevelser/erfaringer var basis i boka, men om det er helt riktig vet jeg ikke, hun bør jo forholde seg faglig til oppgaven.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 10:56   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

OK, jeg leste tydeligvis ikke artikkelen godt nok. Jeg reagerer allikevel på uttalelser som dette:
At en dame med et romantisk bilde av en oppveskt på et knøttested i utkantnorge for haugevis av år siden bruker det som "bakteppe" for kritikk av barneoppvekst i dag syns jeg er litt snodig.

Jeg kjenner ikke situasjonen i England, men min erfaring fra USA er at "folk flest" er ganske like norske foreldre, og faktisk mer slepphendte på endel områder (hjelmbruk blant annet). På andre ting er de kanskje strengere.

Jeg savner egentlig en undersøkelse av foreldre verden over som kan kartlegge om vi faktisk er for overbeskyttende, sett opp mot at verden har forandret seg, eller om det egentlig er en myte.

Lykken, jeg kjenner meg for øvrig ikke igjen i noen av eksemplene dine.

Jeg tror jeg ler meg skakk. Greit at det tidsmessig er lenge siden men "knøttested i utkantnorge" er jo å ta i da. Dette er jo midt i Trondheim, rett ved en stor elv og der det for 40 år siden var bra med trafikk (Norges mest forrurensete gate går jo der).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:01   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brekk en arm!

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg tror jeg ler meg skakk. Greit at det tidsmessig er lenge siden men "knøttested i utkantnorge" er jo å ta i da. Dette er jo midt i Trondheim, rett ved en stor elv og der det for 40 år siden var bra med trafikk (Norges mest forrurensete gate går jo der).

På verdensbasis er det et knøttested i utkantnorge, og var det enda mer for 40 år siden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no