Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-18, 21:28   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 252
Taien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner til
Standard

Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!

Jeg har laget suksesskake/suksessterte/gul krem kake (kjært barn, mange navn) en haug av ganger. Og aldri har jeg hatt problemer med kremen. Men denne gangen virker den mer flytende enn ellers. Jeg har hatt akkurat det samme oppi, så jeg aner ikke hvorfor. Jeg har satt den i kjøleskapet og håper den vil stivne til litt og ikke være så tynn. Men om uflaksen er ute, er det noe jeg da kan gjøre for å få den tykkere? Hjelp!

- How do you make holy water? Boil the hell out of it.
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 21:44   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!

Du har sikkert kokt den for lite/kort. Kok den mer og avkjøl på nytt.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 21:45   #3
Lorien
Bra nok

Lorien sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Gokk
Blogginnlegg: 41
Lorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt liktLorien er virkelig godt likt
Standard

Kokt for kort tid, ja.

Gammel 30-12-18, 21:50   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Se hvordan den er etter avkjøling, kan stå i kjøleskapet over natten. Evnt kan du røre inn melis for mer tykkelse, blir da enda søtere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 22:29   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner tilTaien er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror ikke jeg har kokt den for kort, for den orginale oppskriften sier at den IKKE skal koke, men jeg koker den godt likevel. (Jeg har laget denne kaka flere ganger i året i over 15 år, derfor blir jeg litt satt ut når jeg denne gangen bommet...) Men det kan selvsagt være at jeg tok den av litt for tidlig denne gangen.
Met melis? Det får bli nødløsning, for kaka er søt som julig allerede.

Gammel 30-12-18, 22:46   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 659
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde problem med for tynn krem til en slik kake for noen år siden, og da smeltet jeg en plate kokesjokolade og rørte inn i kremen. Så ble det sjokoladekrem i stedet, men det var ingen som klagde på det.

Gammel 30-12-18, 23:04   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg hadde problem med for tynn krem til en slik kake for noen år siden, og da smeltet jeg en plate kokesjokolade og rørte inn i kremen. Så ble det sjokoladekrem i stedet, men det var ingen som klagde på det.

Ooh det var lurt!! Om den ikke stivner i løpet av natta går jeg for den løsningen!!

Gammel 31-12-18, 09:56   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de flesteGinaK er kulere enn de fleste
Standard

Har du helt den på kaken?
Hår det an å helle den tilbake i kjelen og la den koke opp igjen?
Jeg teller sakte til 10 mens det koker når jeg lager sånne ting som visstnok ikke skal koke.
Den skal jo være litt fast når du heller den over kaken så om den var helt flytende så har det skjedd noe. Konsistensen skal være som tørt vaniljekrem. Litt geleaktig.

Evt røre i etpar smeltet stk med gelatin? Blir kanskje vanskelig..

Gammel 31-12-18, 10:40   #9
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jeg har den enda i gryten. Den virker mye bedre i dag...satser på at det går bra. Tusen takk for alle gode tips, dere er best!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.