Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: Hvilke venner har du mest kontakt med i dag?
De fra ungdomsskolen 38 28,79%
De fra videregpende 43 32,58%
Like mange fra hver skole 17 12,88%
Jeg har ikke kontakt med noen 34 25,76%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-19, 14:18   #41
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Skulle ønske jeg hadde venner igjen fra ungdoms- og videregående. Det ser veldig hyggelig ut.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 14:33   #42
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg holder ikke tett kontakt med noen av dem.

Ikke jeg heller. Har kontakt med en venninne fra barneskolen, men ikke veldig tett. Alle mine gode venner har jeg fått fra Universitetet og senere.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 14:54   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har venninner fra barndom/barneskole og ungdomskole. Ingen fra VGS jeg holder tett kontakt med. Ellers har jeg i voksen alder fått venner via jobb.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 15:05   #44
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg hadde en vennegjeng på ungdomskolen og som ble med over til videregående, men så flippa jeg helt og skifta til et gærningmiljø som jeg overhode ikke har kontakt med lenger, en tredjedel er dævve også. Teknisk sett kjenner jeg Helten fra VGS, men jeg ble i relaiteten kjent med ham utenfor. Dagens venner er i hovedsak slekt, fra organisasjonslivet og en barndomsvenninne og en kompis. Kompisen, Helten og jeg ble kjent med hverandre på samme dag i 1981.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 15:26   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Fra ungdomsskolen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 15:57   #46
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har ikke mange venner fra noen av stedene, men har 2-3 fra ungdomsskolen som jeg har en del kontakt med, og en fra videregående. Egentlig er det vel slik at de jeg regner som ungdomsskolevenner var jeg venner med før vi startet på ungdomsskolen også, mens den jeg regner som videregåendeskolevenn ble jeg ikke ordentlig venn med før vi startet på sammen studium etter videregående.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 17:08   #47
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg hadde få venner, de svært få jeg hadde, var ikke så nære/gode, og nå har jeg ingen igjen hjemmefra faktisk. Det er ganske trist, men det var jo aller mest trist den gang.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:35   #48
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Vi var en gjeng med 8-10 stykker som var venner på barne og ungd.skolen, vi er ennå tette og gode venner over 20 år senere.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:45   #49
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har en venninne fra ungdomsskolen, ingen fra videregående.
De jeg omgås mest nå er jeg blitt kjent med i voksen alder.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:46   #50
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Hos barna mine ser det slik ut:

Eldste, gutt 25: Har stor vennegjeng fra ungdomsskolen, få fra vgs.
Mellomste, jente 20: To vennegjenger med en blanding fra ungdomsskole/ vgs
Yngste, jente 16: Har fått mange nye venner på vgs, og er i en vennegjeng med flere gamle fra ungdomsskolen og nye fra vgs.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 19:49   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Barna mine har bare kontakt med venner fra videregående, ingen fra barne- og ungdomsskole.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 21:12   #52
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg tenker vel at hvis han går første år på videregående nå, er det ikke så rart om han henger mest med venner fra ungdomsskolen fortsatt. Det har jo ikke gått så mange måneder. Jeg hadde mer kontakt med venninnene fra barne- og ungdomsskolen i starten av videregående, selv om vi gikk på forskjellige skoler. Etter hvert fadet det litt mer ut (av andre grunner enn skolevalg, for så vidt), og nye venner kom til.

Enig med deg. Det tar også tid å etablere nye venner og man kan endre seg veldig i løpet av de tre årene på vidergående. Vennene man har kan også endre seg og fokusere andre veier. Det kan derfor skje store endringer på videregående fortsatt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 21:32   #53
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har en veldig god venninne fra ungdomsskolen, men ellers har jeg ikke noe særlig kontakt med folk fra skoletiden. Jeg har venner fra lærerskolen og fra stallen og litt fra her og der. Og noen FP-venner.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 21:36   #54
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Altså, jeg er ikke det minste urolig for at han ikke er sammen med noen fra vgs utenfor skolen, det virker ikke som om noen av de andre i klassen er det heller foreløpig til tross for at det virker som om de har det hyggelig sammen. Han har en ordentlig god gjeng fra barne- og ungdomsskolen som han er mye sammen med og som han nok kommer å fortsette å være venner med i mange år. Det er bare gøy å se hvordan det fordeler seg hos dere.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-19, 23:50   #55
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Ja, for egen del så er det en grunn til ar jeg ikke har kontakt med noen fra ungdomsskolen. Jeg ble aldri nære venner med noen der. Hadde vi hatt en fin gjeng der hadde jeg ikke startet på nytt på vidergående med nye vennskap som ble sterke, men som ikke overlevde studietiden.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 08:52   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg holder ikke tett kontakt med noen av dem.

Jeg kommer for øvrig fra et sted der de fleste gikk videre fra ungdomsskolen til én vidergående, så det er for så vidt den samme gjengen, mer eller mindre. Jeg hadde en god vennegjeng, altså, men for meg er venner folk som deler livet mitt nå, ikke dem som kjente meg en gang. Jeg tror ikke jeg har det i meg å holde fjernvennskap i live.

Dessuten tok jeg en omvendt Niobe/Märtha og gikk fra åndelig til rølp en gang i 20-årene. Ikke hest, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 09:26   #57
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har kontakt med en liten gjeng fra videregående. Noen av dem gikk jeg på både barne- og ungdomsskolen med også, men jeg har ikke tett kontakt med noen jeg bare gikk på ungdomsskolen med.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 09:50   #58
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Jeg har ingen nære venner fra ungdomsskolen. Jeg har en som jeg holder overfladisk kontakt med. Jeg har noen gode, men ikke nære venninner fra videregående.

Det meste av min omgangskrets er fra studier og videre. Og noen barndomsvenner, som jeg har fått kontakt med igjen som voksen.


Storesøster (18) går på en videregående som dekker et veldig stort geografisk område. Hun har absolutt venner der, men er ikke mye med dem på fritiden. Hun har en liten gjeng igjen fra barneskole/ungdomsskole og masse venner gjennom fritidsaktiviteter/organisasjonsliv.


Lillesøster (16) går på en videregående som dekker et mindre geografisk område og har absolutt fått venner som hun også delvis er med på fritiden. Hennes nærmeste venner henger igjen fra barneskolen og fra fritidsaktivitet.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 10:27   #59
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Mannen og jeg gikk sammen på vidaregående, så vi sees ganske ofte.
Har ikke mye kontakt me de fra grunnskolen annet enn på fb. På barneskolen var vi 5 i klassen og to jenter. Mamma er nabo med en av guttene så møtes av og til.
Sporadisk kontakt med de andre fra videregående.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-19, 10:49   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du flest venner igjen fra ungdomsskolen eller vgs?

Har lite venner fra begge deler, egentlig. Jeg gikk først på en ungdomsskole, der hra jeg ikke kontakt med noen. Jeg er FB-venn med to av dem, men snakkes aldri. Fra den andre ungdomsskolen har jeg en veldig god venninne, og flere som Facebookvenner. Mange av dem møter jeg i litt ulike sammenhenger, vi er en del i tilstøtende bransjer.

Fra videregående har jeg også en god venninne jeg har jevnlig kontakt med, og et par til som jeg syns det er hyggelig å ha på Facebook.

Så ganske jevnt, egentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no