Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Ett eller to ord?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-12, 16:10   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Det var godt. : puster lettet ut:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 16:22   #62
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Jeg syns det høres helt kosher med senior analytiker jeg altså. Som uttales i to ord også. :gir meg søren aldri:

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:05   #63
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.496
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Eg ville også inn og stemme for senioranalytiker, men det ser ut som om det er avgjort.

Det er vel påverknad frå engelsk, som gjer at særleg titlar innanfor næringslivet og liknande, ser feil ut, når det blir sett saman. Men det er jo det som gjer det norske språket så levande og unikt! Vi må ta vare på denne moglegheita til å sette saman ord, etterkvart som vi treng dei.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men over til noe bare litt relatert:

Nå er det slik at alle vi som jobber i det private næringsliv (og tydeligvis apotekene) tenkte at senior analytiker ville vært riktig. Fordi det er det alle andre gjør. Blir dette da en slik feil som etterhvert blir så gjengs at det endres til å bli korrekt norsk etter en stund?

Sånn som da/når nå har blitt klammeform. Jeg vet at enkelte tenker :skrekk: med tanke på dette, men siden jeg har min dialektopprinnelse i et område hvor det faktisk ikke skilles på dette i dagligtale (og ikke har gjort det på veldig, veldig lenge), så er jeg glad for at jeg nå "med loven i hånd" kan rote med da og når.

Har da/når blitt klammeform!? Eg kjenner eg begynner snart å hyperventilere, her. Eg retter da/når-feil i stilar, betyr det at eg er konservativ og ikkje heng med i tida? Eg må spørje google med ein gong, om dette, kjenner eg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:24   #64
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Senioranalytiker. Det er absolutt ingen annen mulighet. Det betyr IKKE at du analyserer seniorer.



I min verden heter det f.eks seniorforsker. Jeg ser for meg flammende personalhåndbokbål, glødende appeller og harmdirende innlegg på intranettet om noen prøver seg på å dele ut Senior Forsker-titler, altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:36   #65
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

På min dør sto det en meget kort periode Post doktor. Meget kort.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:45   #66
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Rakk du å ta bilde?!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:54   #67
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Oh yes.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:03   #68
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

På min dør sto det en meget kort periode Post doktor. Meget kort.

Hvem vet, det kunne jo vært både post og doktor inne på det rommet?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:10   #69
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Er det til postdoktern man sender brev som er helt syke? :har noen sånne:

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:14   #70
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Ja, det er jo helt riktig at det gjerne er både post og doktor på det rommet, til stadighet også. Jeg skulle nok vært litt mildere og greiere.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:20   #71
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Evt kan det jo være litt makabert med post doktor på døra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:51   #72
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.003
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Tusen takk for alle innspill folkens.

Jeg ville aldri, aldri funnet på å skrive finans analytiker. Men det at folk faktisk var usikre i begynnelsen av tråden, gjør jo at jeg ikke føler meg helt på bærtur når jeg spør. Jeg har faktisk forkortet tittelen min litt. Egentlig skulle jeg vært seniormarkedsanalytiker, men det syntes jeg rett og slett ble for langt så jeg har forkortet det helt selv og med sjefens godkjennelse. Dere skulle forresten sett uttrykket til sjefen da jeg ba om ny kontrakt pga skrivefeil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 19:52   #73
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Ett ord, for all del.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:01   #74
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.605
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

. Dere skulle forresten sett uttrykket til sjefen da jeg ba om ny kontrakt pga skrivefeil.

Tok du ikke bilde?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:04   #75
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.489
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Evt kan det jo være litt makabert med post doktor på døra.

Nytt navn på likstua (eventuelt lik stua).

Jeg tror også dette kommer fra engelsk. Jeg vil anbefale alle som har en trang til å ha fluffy tittler til å få seg engelske visittkort - da blir man kul da! Jeg var tidligere "vice presidense", vi var det hele gjengen! Som sjefen min sa: "Man må jo albue seg frem her i verden og i USA aner de ikke hvem vi er, så det spiller ingen rolle!" Nå har jeg ikke visittkort en gang. Men jeg har tittel - men i mitt tilfelle er det faktisk en lønnsklasse heller enn en tittel, så ...

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:18   #76
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Senioranalytiker. Det er absolutt ingen annen mulighet. Det betyr IKKE at du analyserer seniorer.

Takk, Toffskij! Det var nettopp det jeg mente også.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:19   #77
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Heter det seniorsystemkonsulent altså? Er så vant til å se det med mellomrom jeg, det er visst flere som ikke vet om dette.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:43   #78
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.003
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Heter det seniorsystemkonsulent altså? Er så vant til å se det med mellomrom jeg, det er visst flere som ikke vet om dette.

Jeg er faktisk veldig glad for at det er flere som ikke var så bombesikre på dette. Da blir jeg litt mindre dum som måtte spørre.

Men det betyr fremdeles at mitt gamle jungelråd holder: "Hvis du er i tvil om det skal slås sammen eller ikke, så skal det alltid det."

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:47   #79
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Heter det seniorsystemkonsulent altså? Er så vant til å se det med mellomrom jeg, det er visst flere som ikke vet om dette.

Nei, det heter det faktisk ikke. Sånn i den grad hva man faktisk sier skal ha noe å si for språket da.

  Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:47   #80
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ett eller to ord?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er faktisk veldig glad for at det er flere som ikke var så bombesikre på dette. Da blir jeg litt mindre dum som måtte spørre.

Vi har alle visittkort med senior etellerannet, så alene er du ikke. Skal jammen meg høre i morgen hva folket mener.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, senior, særskriving


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no