Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva får du energi av og hva tapper deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 23:24   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi av å rydde og se at det blir fint rundt meg. Jeg var skikkelig sliten og daff før jeg startet å rydde kjelleren i dag. Det måtte gjøres for å finne frem vintertøy, ullklær, dresser til overgangen o.s.v. og for å få skikkelig oversikt måtte så og si hele kjelleren tas. Nå fire timer etterpå er det strøkent, alt er på stell og jeg strutter av tiltakslyst!

At det er rotete og uordentlig rundt meg tapper meg skikkelig. Jeg er skikkelig vár for støy på alle måter. Både når det gjelder bakgrunnsstøy, mas, skrål og lyder rundt meg, men også visuell støy i form av rot og uorden.

Nå er det strøkent rundt meg og jeg har det bra!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 19-10-06 kl 07:44. Årsak: Dustesmiley
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:48   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg blir også sliten av bråk og støy. Jeg kan gjerne spille høy musikk, men bråkete mennesker blir jeg veldig ør i hodet av.

Jeg blir også stresset av veldig viltre barn som roper, herjer og løper inne. Vi har nok litt strenge regler der, vi løper ikke inne og vi bruker innestemme. Jeg ser at mange mødre sitter og slapper av midt i et barneselskap, det greier ikke jeg.


Det er også slitsomt å ha mange mennesker rundt seg over lengre tid, for eksempel på hyttetur med foreldrene mine eller svigers. Da er det godt å komme hjem.


Jeg får masse energi fra å koble av med bøker, treffe en god venninne, ta en tur på kaffebar alene eller trene. Sistnevnte er jeg veldig dårlig på dessverre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 00:03   #3
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi av trivsel.
Er vel egentlig ganske tilpasningsdyktig, og flink til å gjøre det beste ut av de fleste situasjoner, noe som medfører at energien stort sett er på topp. Jeg er av den formening at vi alle er vår egen lykkes smed, og derfor selv har stor innvirkning på trivsel/ energi.

Jeg synes det er tilfredsstillende når huset er ryddig og rengjort, men et rotete og skittent hus tapper meg ikke på samme måte som et ryddig hus tilfredsstiller. Jeg bare konkluderer med at det er duket for innsats til tider.

Hva tapper meg??? Kan vel egentlig ikke komme på noe i farten. Ungekrangler som ikke løses uten at voksne involveres kan selvsagt være utfordrende, men det løser seg som oftest før man havner "i kjelleren".

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 00:12   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi av å synge. Lever litt etter Margrete Munthes tekst:
Jeg synger om morgen, jeg synger om kveld
jeg synger i sorg og i glede.
Og er jeg litt lei eller kei av meg selv,
ja så synger jeg da, og det hjelper så bra,
for jeg blir så hjertens glad.
Trallalala trallalala trallala trallala.

Og så får jeg energi av å ordne opp i ting som merkes at er gjort. Makuleringsmaskiner er fantastiske oppfinnelser. Det er herlig når en kan stappe en hel bunke med halvsensitive papirer inn, og så blir hele haugen bare spist opp. - PMS-yndlingssysselet mitt. I det hele tatt å ha disponert arbeidet på en slik måte at man kan konsentrere seg om en ting av gangen, og gjøre den tingen helt ferdig før en tar til på noe nytt, er flott.

Det som tapper meg er når oppgavene tårner seg opp foran meg. Jeg blir så stressa av å ikke klare å få ting ferdig eller skikkelig gjort. Eller av å bli avbrutt når jeg er skikkelig godt i gang med noe. Mye lyd og bevegelse når jeg skal konsentrere meg er strevsomt for tankene. Andre som er stressa, sure eller som krever mye av omgivelsene er også tappende. I hvert fall hvis jeg opplever at deres væremåte går ut over ungene mine, eller elevene mine på jobb. Da blir det til at jeg prøver å være en motvekt, og det går bare til et visst punkt før jeg selv blir enten oppjaget eller veldig sliten.

Glemte å skrive at jeg får masser av energi av å kjenne at vi har brukt tiden på noe bra. På å gi ungene en fin opplevelse, på å få litt kjærestetid eller på å ha brukt litt tid og krefter på meg selv midt i hverdagskaos.


Sist redigert av Kaija : 19-10-06 kl 10:38.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 01:29   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får tonnevis av energi når jeg våkner om morgenen av at Amanda står oppreist i sprinkelsengen sin, smiler og sier: "hallooo!... Hallooo Mamma!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:00   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Kreative og skapende aktiviteter gir meg energi. Og bøker og interiørblader.

Musikk tapper meg for energi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:09   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg tapes av energi av konflikter, det er vel det fremste jeg kommer på.

Jeg får energi av å trene (har akkurat syklet i 20 minutter), av å le (f. eks. å gå til en av scenene i Oslo gir meg energi i flere dager/uker, bare det er morsomt/bra). Jeg får også energi av å ha det ryddig eller å ha gått igjennom et skap, et rom etc. Å forandre gir meg også energi, f.eks. er veldig glad i å male eller å utføre en positiv forandring på jobben. Jeg får også energi av å ha utført en god jobb.

Det er sikkert mer, men det var det jeg kom på nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:26   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi av å gjennomføre noe. Det kan være å rydde, det kan være å fullføre en jobb, sende av gårde en søknad. Lukke saken rett og slett. Bli ferdig. Gå videre.

Motsatt mister jeg energi av å stange hodet i veggen, være i låste situasjoner. Holde på i årevis.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:33   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg har ikke så mye originalt å komme med tror jeg.

Jeg føler også at det tapper meg for energi å ha det mer rotete og bråkete rundt meg enn jeg liker. Konflikter og bekymringer, f.eks. alvorlig sykdom i familien tar mye energi. Noen mennesker tapper meg for energi, bare fordi personligheten går dårlig sammen med min og jeg blir fullstendig tom.

Jeg får energi av å trene og gjøre hyggelige ting.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 08:38   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi når jeg trives og har det bra. Var på foreldremiddag i bhg her en dag, jeg følte jeg struttet når jeg kom hjem, selv om det var litt pes da vi var der. Jeg takler ikke å ha det rotete, men akkurat i dag orker jeg heller ikke å gjøre noe med det, så kjøkkenavdelingen får minst mulig besøk av meg i dag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 09:13   #11
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Min beste energikilde er sex.
Bråk, støy og stress på jobben tapper meg.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 09:33   #12
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg får energi av å ha gjennomført det jeg har bestemt meg for å gjøre. Trives merkbart svært mye bedre når det er ryddig og orden rundt meg. Det motsatte tapper meg.

Jeg får energi av å kjenne på hvor heldig jeg er.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 09:53   #13
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Som det dårlige husmoremnet jeg er så tappes jeg av energi på å tenke på at jeg må gjøre husarbeid. Når jeg først har kommet igang kommer energien løpende. Men er tregtstartende så det holder.

Det som fart på meg er musikk.
Sikkert mere, men ikke som jeg kan komme på i farta.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 10:00   #14
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får du energi av og hva tapper deg?

Jeg blir tappet av babyer som sutrer hele dagen.
Jeg får energi når jeg gjør ting sammen med barna som jeg ser at gir dem glede.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no