Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Inkubasjonstid på omgangsyken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-08, 12:58   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inkubasjonstid på omgangsyken?

Jeg går som på nåler her, og venter på at det skal bryte løs... Hele familien, minus meg, har fått det, og jeg har blitt spydd og bæsjet ned siden natt til torsdag. I natt våknet jeg av at mellomsøster stod ved siden av senga og kastet opp i ansiktet mitt.

Så får jeg det ikke nå så får jeg det aldri.

Når kan jeg vente angrepet? Og så bra som dette passer, siden jeg begynner tilbake på jobb etter permisjonen på mandag!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 13:24   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Jeg tror det er inntil et par dagers inkubasjonstid. Lykke til på mandag!! Håper du styrer klar av dette, da, du kan jo håpe!! Håper for deg, jeg også..

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 13:26   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Et par dager? Da har jeg noe å glede meg til i morgen kveld...

  Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 13:33   #4
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Vi har aldri hatt dette før vi fikk det i desember og nå har vi det i huset igjen for andre gang.
Utrolig mange i nærmiljøet og på skolen har og er syke pga dette mage/tarm viruset og det flere ganger.

God bedring til dere.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 13:33   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Hmm, et par dager, bare? Lillebror ble syk sent forrige fredag kveld. Han var syk i fire dager. Onsdag morgen ble storebror syk. Betyr det han ble smittet først etter et par dager? Eller kanskje han ikke ble smittet av lillebror men av noen i barnehagen?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:15   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Jeg fikk opplyst 72 timer. Ringte barneklinikken da vi var midt oppi det her i høst.

Om det er noe trøst så ble jeg også spydd på ++ uten at jeg ble smittet. De 3 andre hadde hver sin runde (storebror hadde 3 runder totalt)

Krysser fingrene og håper du ikke blir smittet!

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:33   #7
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hmm, et par dager, bare? Lillebror ble syk sent forrige fredag kveld. Han var syk i fire dager. Onsdag morgen ble storebror syk. Betyr det han ble smittet først etter et par dager? Eller kanskje han ikke ble smittet av lillebror men av noen i barnehagen?

Han kan godt ha blitt smittet på fjerde dagen. En er jo til og med smittsom etter at en er ferdig med oppkasten.

Vi hadde også nylig omgangsyken med både syk mann og sykt barn. Det rare er at jeg ikke ble smittet, jeg som delte flaske og nusset på mannen samme dag som han ble syk. En kan jo være heldig. Får håpe du også slipper unna. Ikke moro å føle seg sliten og redusert første dag en er tilbake på jobb etter permisjon.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 14:38   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Noro- og rotavirus er to vanlige omgangssykevarianter.

Norovirus har 12-48 timers inkubasjonstid, mens rotavirus har 2-3 dager. Sier Folkehelseinstituttet.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...04:1:0:0:::0:0

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:04   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

Takk for svar. Man blir jo helt småsprø av å gå og vente på denne måten. Er jeg litt kvalm nå? Nei? Nå, da?

Det ser ut til at resten av familien har fått det relativt lett, så vi får håpe det uansett ikke er det verste viruset...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 18:11   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inkubasjonstid på omgangsyken?

I jula tok det 4 dager fra jentene hadde det til jeg fikk det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no