Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte er dere "sosiale"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-08, 12:11   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Er du og mannen alltid ute samtidig?
Er dere ofte ute hver for dere med hver sine venner?
Er det alltid alkohol med i bildet for at det skal betegnes som en kveld "ute"?
Holder dere telling på hvem som er ute mest, og hvem sin "tur" det er neste gang?

Vi er ikke særlig sosiale.
De siste 7 årene har vi vært veldig lite ute. Mannen har symøtegjengen sin som drar på tur to ganger i året og har en og annen skjelden fest. Jeg har ingen tilsvarende vennegjeng. At jeg jobber kveld hjelper jo heller ikke på mitt sosiale liv noe særlig.
Når vi er ute samtidig er det felles bekjente som har bursdag, eller vi blir invitert over til naboen når ungene er i seng.
Jeg er av og til på besøk hos ei veninne om kvelden, men det er max en gang i måneden og da alltid en hverdag.
Jeg liker ikke alkohol, så det er ikke aktuellt for min del, mannen tar gjerne en øl eller ti når han er ute med gutta.
Vi har ingen telling på hvem som gjør hva og når.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 12:19   #22
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

Er du og mannen alltid ute samtidig?
Iblant før jeg ble gravid med Knerten. I snitt en gang i mnd, vil jeg tro. Etter at jeg ble gravid ble det mer sjelden, og det har ikke hendt etter at Knerten kom for 5 mnd siden.

Er dere ofte ute hver for dere med hver sine venner?
Har kanskje vært et par ganger i måneden, men nå som jeg ammer har ikke muligheten vært til stede så ofte. Dessverre. :savner sosialt samvær uten barn tilstede:

Er det alltid alkohol med i bildet for at det skal betegnes som en kveld "ute"?
Ikke nødvendigvis, men det blir ofte til at jeg tar et par øl eller litt vin. Noen ganger mer enn et par øl eller bare litt vin.

Holder dere telling på hvem som er ute mest, og hvem sin "tur" det er neste gang?
Nei. Inntil nå har vi vært såpass heldige at vi har fått barnevakt de gangene vi begge har hatt planer. Jeg ser imidlertid for meg at det kan bli litt vanskeligere nå som vi har to, uten at jeg tror det kommer til å bli noen konflikter av den grunn.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:15   #23
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

Med sosial, mener du da at man skal være ute og borte? Teller det å være på besøk? Jeg vil si at jeg er veldig sosial, jeg har et stort sosialt behov og det får jeg dekket gjennom vennebesøk både med og uten mann og/eller barn. Sosial på en eller annen måte vil jeg si at jeg er nesten hver dag, en eller annen form for besøk eller sosial greie forgår minst 5 av dagene i uken.

Det er ikke så ofte vi går ut på byen, og enda sjedlenere at vi gjør det sammen. Rett og slett fordi vi ikke føler behov for det. Vi har ikke ønske eller behov ut over de turene vi faktisk tar. Hvor ofte? Vel, annenhver eller tredjehver mnd kanskje.

Til gubben er det gjerne alkoholkveld når han skal ut. Men, jeg drar ofte på kafe med venninner på ettermiddag eller kveldstid. På vinteren blir det ikke ukentlig, men når sola titter frem og det begynner å bli fint å sitte ute, så blir det opp til flere kafeturer i uka.

Vi har forskjellig sosialt behov og holder aldri telling på slikt. I perioder renner gubben mye og jeg holder meg hjemme (og inviterer heller noen venninner hjem til meg) og i perioder renner jeg mye og gubben holder seg hjemme og slapper av.

Barnevakt har aldri vært noe problem til oss, så vanene våre styres rett og slett av hvilket behov vi føler på.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:24   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

Som svar på hvor ofte vi er sosiale så tror jeg det er sånn ca. annenhver helg at iallefall en av oss er ute på et eller annet. I tillegg til at minst en av oss gjennomsnittlig er på et eller annet en gang i løpet av uken også. Vi går nesten alltid ut i forbindelse med konserter eller vennefester, og sjelden ut bare for å gå på byen. Det må være noe mer enn typisk ut-på-byen.

Er du og mannen alltid ute samtidig?
Nei, det er vi ikke. Vi er ganske ofte ute hver for oss, og ganske ofte sammen. Hvis vi er invitert sammen til noe, så går vi som regel sammen.

Er dere ofte ute hver for dere med hver sine venner?
Ja, minst en gang i måneden i snitt. Mannen min mer enn meg.

Er det alltid alkohol med i bildet for at det skal betegnes som en kveld "ute"?
Nei, ikke nødvendigvis, men ofte er det noen øl involvert ja.

Holder dere telling på hvem som er ute mest, og hvem sin "tur" det er neste gang?
Nei, vi fører ikke regnskap over sånt. Vi har grei tilgang på barnevakter og vi syns begge det er viktig å hjelpe hverandre til å opprettholde et sosialt liv. Hvis man kan si det slik. Mannen min er nok endel oftere ute enn meg, men jeg trives så godt alene og har behov for å være litt alene i blant.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:34   #25
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

Vi har lite/ingen barnevakter utover oss selv. Vi går ut hver for oss, men ganske sjelden. Ofte inviterer vi venner uten barn (eller med barnevakt/transportable barn) til oss, her er det ganske fredelig etter barneTV.

Det er som oftest alkohol involvert, men dessverre i meget små mengder.

Jeg har jo anledning til å pleie sosial kontakt på dagtid, både nå i perm, og ellers som turnusarbeider. Derfor får nok mannen litt flere utekvelder, men det skulle jo bare mangle.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 13:44   #26
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

Det er sjelden at jeg er sosial. Derfor gleder jeg meg skikkelig til å gå ut i neste måned.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 18:55   #27
kharadra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 286
kharadra er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte er dere "sosiale"?

.....


Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 17:09.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no