Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-11, 13:03   #21
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Mobil har jeg ikke kjøpt selv på mange, mange år. Laptop har jeg via jobben, men det kan hende at jeg kjøper en egen ved siden av om jeg skulle få lyst til det. Har byttet hvert 2.-3. År tidligere.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:06   #22
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

iPaden min runder straks ett år i skuffen, forresten, komplett uberørt av bluhender. Den har jeg også fått i jobbsammenheng, selvsagt. Jeg tror jeg er ekstremt lite interessert i duppeditter.

Da jeg byttet telefon sist, altså i 2005, var jeg rasende fordi jeg ikke klarte å skrive meldinger på den nye. Det tok lang tid før jeg kom opp i fart, og dette er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha ny telefon - jeg hater tanken på å måtte skrive i sinketempo.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:08   #23
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Jeg synes disse tingene minst burde vare i seks år, så dyr som de er. Riktig nok har det vært fint å få ny laptop med hd skjerm, grafikkort og cpu som talker hva som helst, og trendy telefon kan jo være fint samtale emne. Jeg har en gammel arve laptop fra 2001 som fremdeles er i live, den har reddet meg i mange situasjoner og klarer alle oppgaver helt fint, om enn litt tregt med noen funksjoner. Jeg har hatt to laptopper etter det som ikke er mer nå. Med lettvektslinux kan det meste funke bra igjen.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:16   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Det er jobben som gir meg beskjed om når jeg trenger ny mobil. Hos min nåværende arbeidsgiver har det vært et poeng å ha mange fancy funksjoner på telefonen.

Jeg tror jeg de siste årene har fått ny telefon med 18-24 måneders mellomrom.

Jobbpcer holder omtrentlig 2 år. Jeg bruker den hjemme også. I tillegg har vi en minipc som vi surfer på hjemme. Den er 2 år gammel, men trenger ikke utskifting. I mitt hodet kjøper vi slikt når den gamle går i stykker. Mannen min er ikke sånn, så han bytter ut slikt når han "føler for det".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:18   #25
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Laptopene mine har vært 2-3 år. Det samme gjelder de siste mobilene.
På jobb byttes pc oftere, da det stilles ganske store krav til ytelser, og programvare stadig blir "tyngre" og krevere kraftigere maskiner.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11

Sist redigert av Malus : 22-12-11 kl 13:25.
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:21   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Til det går i stykker, eller fungerer så lite optimalt at jeg irriterer meg mer enn jeg mener den er nyttig.

Iphonen min er to år gammel, og laptoppen min fire år. Jeg syns det er skummelt med mengdene elektronisk søppel som blir shippet til uland, og jeg prøver så godt jeg kan å ikke være med på den karusellen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:39   #27
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Mobilen min har jeg hatt i 1,5 år, og har ingen planer om å bytte den ut. MAC'en min har jeg hatt i over 2 år og den trenger snart en oppgradering eller evt byttes ut. Den foregående pcen døde etter 2 år, den før der etter 3 år.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:42   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Mobilene mine enten forsvinner eller ødelegges ca hvert 3. år.

Laptop følger jobben - jeg kjøpte min første stue-pc i vinter - og tror den kommer til å følge meg hjemme ei stund framover.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:59   #29
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Mobiler har jeg pleid å bytte hvert år. Kjøper ny til en krone når jeg forlenger abonnementet. Men nå har jeg investert i en iPhone, og den skal jeg ha til den ryker. Og da skal jeg ha ny iPhone. Nå har jeg ikke vært laptopeier i mer enn to og et halvt år, men er på laptop nr to nå, rett og slett fordi den første tok kvelden etter snaue to år. Den jeg har nå har jeg også planer om å ha til den ikke orker mer.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:06   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

To av telefonene jeg har hatt har vært kaputte etter et år, men jeg hadde ikke byttet hvis de hadde virket. Nå ønsker jeg meg iPhone, men sparer til det mens jeg bruker min HTC til den ikke virker mer. Laptop brukes også til siste rest, den siste levde bare i tre år.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:08   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

iPaden min runder straks ett år i skuffen, forresten, komplett uberørt av bluhender. Den har jeg også fått i jobbsammenheng, selvsagt. Jeg tror jeg er ekstremt lite interessert i duppeditter.

Selge iPad til meg?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:14   #32
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Kjøper ikke nytt før det gamle ikke virker jeg har dårlig telefonkarma, og sliter litt på telefoner. Så nå har jeg kjøpt min andre på ... to år, ja. Håper jeg klarer å la være å drukne denne

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:25   #33
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Jeg bytter mobil når den går i stykker, stort sett. Den siste telefonen min er bare litt over ett år gammel. Den funker, derfor får jeg ikke ny (selv om det strengt tatt er 3 år siden jeg kjøpte telefon sist - har fått to på reklamasjon/forsikring i mellomtiden).

Det samme gjelder for lap-top. De går til de slutter å virke.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:32   #34
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Min laptop er rundt 5 år, og jeg lurer sannelig på om mobilen er noe rundt det samme.
Jeg er veldig glad i duppedingser, men har meldt meg ut av hysteriet om nytt, nytt, nytt og kjøp og kast.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:46   #35
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Har hatt iPhonen min i 2,5 år, hjemmePC'en i ca 3, tror jeg.

JobbPC burde vært byttet mye, mye før - jeg tror vi har en "regel" om ca hvert fjerde år. Jeg liker ikke hovedarbeidsredskaper som ikke fungerer optimalt, og de færreste PC'er gjør det i det tidsperspektivet. Er min erfaring, da.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:57   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Jeg har hatt 11 telefoner på 12 år. Den nye laptopen jeg har nå er min 4. siden 2007. Nummer 3 er i huset og virker enda, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:11   #37
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Selge iPad til meg?

Dessverre, den tilhører jobben - og jeg vil trenge den der. Etter hvert.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:18   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Mobil 1-2 år, laptop 2-3 år.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:39   #39
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Eg kjøpte iPhone i sommar. Då var den gamle telefonen fire år, og han slutta å seie frå, når nokon ringte. Den forrige laptoppen min hadde eg i fire år og eg bar han fram og tilbake til Blindern kvar dag. Dagen etter at eg hadde levert masteren min, løysa skjermen frå pcen. Då var eg utan i eit halvt år, før eg fekk ny.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 17:06   #40
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte kjøper du ny laptop og mobil?

Tja, hver 18.mnd på begge deler egentlig.

Og da er det ikke for "artig" at jeg bytter de ut. Da trengs det virkelig.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no