Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 22:13   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

De ringte fra barnehagen til Erik i går -
Erik hadde kastet opp, stakkar...

Han ble jo selvsagt prompte hentet -
en blek liten fyr som satt som en pusling i en stol...
Ikke mye sprut over den, nei...

Han så mamma og pappa komme -
sprang mot oss og gråt...
"Jeg har gulpa! Jeg har kastet opp!"

Stakkars lille gullet vårt...
Feber hadde han, og vondt i hodet...
Orket bare å ligge på sofaen og kose -
og spise litt kjeks... drikke saft... og kaste det opp igjen...

En grei leveregel her i huset er
at når barna er syke, skal de ha masse kos...
og det innebærer også at de får sove mellom mamma og pappa om natta.

Erik ble lagt i senga vår -
med godt av håndklær under seg, i tilfelle han skulle kaste opp mer...
og sovne gjorde han - omtrent i det hodet traff puta.

Noe seinere utpå natta kom mamma og pappa og krøyp til køys.
Fant en varm liten guttekropp som sov søtt og sugde på totten sin.

I det jeg smøg meg inn ved siden av Erik, småvåknet han.
Han snudde seg mot meg - smilte ... og sa -
"Det er så hyggelig at vi har fått flere fisk i akvariumet vårt!" -
før han snudde seg tilbake - og sovnet sporenstreks igjen.

Mamma sovnet også - og sov - og våknet og sovnet igjen...
alt ettersom Erik snudde på seg i senga,
og sparket mamma i ribbein, mage, lår og rumpe,
alt ettersom hvordan mamma lå...
Noen ganger fikk mamma en fot i nesa, da Erik snudde seg trill rundt...

Innimellom våknet Erik litt...
Da våknet jo mamma og, selvsagt...
Så lå vi og småhvisket litt - "mamma, monstre er kuuule!"

Klokka fem var Erik sprellvåken - og sulten!
Kjeks fikk han ikke i senga - spesielt ikke klokken fem om morran...
Men han forhandlet seg fram til en banan...

Klokka 0510 lå en ung herremann på rygg i senga,
gnafset banan og skravlet som en foss... frisk og fornøyd -
og ville se barne-tv...

Han var ikke helt overbevist om at det ennå var natta...
men på magisk vis klarte mamma å utsette barne-tv til klokka 7...
Da begynte "Teletubbiene" - ugh...

Det er veldig hyggelig å dele seng slik... spesielt syns Erik det...
Så i kveld var det skrik og baluba og tåreflom med tenners gnissel -
da det gikk opp for ham at i natt, var det egen seng som gjaldt...

"Jeg er syk ennå!!!
Jeg vil sove i senga til mamma og pappa!!!
Jeg vil ikke sove i min egen seng!!!
Jeg kan sove i min egen seng i morgen, jeg!!!
Si OK, da mamma - si OK, da!!!"

Akk ja...

Men den som sover i sin egen seng, det er Erik...

Det er hyggelig å ha poden i senga...
Det er kjempekoselig å hviske om akvarium og monstre i natta...

Men i natt - i natt trenger mamma noen timer søvn!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 28-09-06, 22:21   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så herlig beskrevet . De er ekstra gode når de er syke og trenger kos, men det er klart at søvn er *ganske* viktig for oss mødre. Kjenner igjen det med føtter og ribbein og sånn. Godt han er frisk igjen nå da .

Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 28-09-06, 22:24   #3
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så herlig og levende beskrevet. Slik tror ikke jeg at jeg hadde klart å beskrive en natt med syke barn og veldig lite søvn (da er jeg nok mer en monstermamma dagen derpå)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv  
Gammel 28-09-06, 22:27   #4
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han holder fortsatt et høyt tempo på gullkorn-fronten, skjønner jeg!
Så morsomt at de nye akvariefiskene står høyt i kurs
Gleder meg til nye gullkorn-historier

Cascaye er ikke aktiv  
Gammel 28-09-06, 22:52   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjedelig med syke barn, men hyggelig med kos.

Dette med unger i senga......
W hadde tatt med seg puta si, kosedyret og lagt dyna på madrassen. Og satt seg i trappa for å vente på riktig øyeblikk for å spørre om han kunne sove på vårt rom. Det er så mye kaldere der.......

Men vi har en avtale, så han må legge seg i sin seng, men nå er han inne i en periode hvor han kommer som snikende ullteppe om natten.
Han snorker, snur seg, stønner, skjærer tenner.......

gullet er ikke aktiv  
Gammel 29-09-06, 10:31   #6
juzzy
Wannabe
 
juzzy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 126
juzzy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Jeg sitter her å smiler for meg selv jeg..

Høres ut som dere har hatt en koselig natt tross alt...

__________________
Prinsessa 2000 Prinsen 2005
juzzy er ikke aktiv  
Gammel 29-09-06, 11:19   #7
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Herlig, Inagh! Guttungen kom stavrende inn til oss helt i ørska på morgenkvisten i går, og utbrøt "Å, så godt å komme hjem!" Vi lurer litt på hvor han var den natta...

Gremli Skremli er ikke aktiv  
Gammel 29-09-06, 11:21   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Guttungen kom stavrende inn til oss helt i ørska på morgenkvisten i går, og utbrøt "Å, så godt å komme hjem!" Vi lurer litt på hvor han var den natta...

He he - kanskje en ide å sette dobbelt lås på døra om natta...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 29-09-06, 11:28   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Erik er så herlig. Høres ut som dere har hatt en hyggelig sykedag. Håper du fikk sove ordentlig den kommende natta!

annemede er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 12:44   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Så nydelig du skriver, Inagh!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 18:32   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Det er klart at små sjuklinger skal ha litt spesialbehandling.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 18:45   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Så flott beskrevet !!
Kos er bra, men søvn er viktig

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv  
Gammel 01-10-06, 18:51   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Så nydelig beskrevet, Inagh.

Jeg synes også det er rørende deilig med et lite, sovende barn i senga mi - men jeg klarer vanligvis å sove ganske godt, jeg da. Den kjipere varianten er når hun ikke sover, men turner rundt fra kl. 2-5. Da kommer monstermammaen til sin rett i meg også, både der og da og dagen etter.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 02-10-06, 09:28   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En deilig natt - om enn uten særlig med søvn...

Du skriver så bra Inagh.

Her i huset hender det syke barn får sove i sena vår, men det ender gjerne med at mannen rømmer soverommet da.
Jeg er i koma når jeg sover (måler man hjerneaktiviteten min når jeg sover ville jeg blitt erklært hjernedød) så jeg emrker ikke mye, men mannen min merker sparkene bra.
Selv om han egentlig burde vært herdet da, for jeg er også en som sparker og slår når jeg sover. Skjærer tenner så det jomer etter også.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no