Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-16, 09:35   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Vi skal til London i sommer, og har i underkant av tre dager der sammen med amerikanske venner. De ønsker selvsagt å få mest mulig ut av London, og er nok mer opptatt av de typiske turistmålene enn vi er. Jeg har vært i London mange ganger, men da er vi som regel godt plassert i Hackney, og prioriterer lokalkultur og kunst. Dere var så utrolig hjelpsomme med Norgesferien, så jeg spør om hjelp igjen. Hvilke turist-ting er verdt penga, hvilke kan vi blåse i? Noen morsomme restauranter? Noen av Jamie Olivers verdt et besøk? Jeg har tidligere vært på Barbecoa. Foreløpige ønsker fra amerikanerne er guidet tur med double decker og Madame Tussauds. Om det er tid vil jeg gjerne ta dem med til Brick Lane og området rundt der.

Reisende:
mor og datter på 15 år (Fra Amerika. Datteren har aldri vært utenfor landets grenser)
mor og sønn på 11 år (Altså meg og Hiawata. Jeg har vært mye i London, men aldri gjort de vanlige turistgreiene. Hiawata har vært der en gang, men husker lite)

Vi skal bo på Gregorian House, et steinkast fra Victoria Station. Vi ankommer tidlig mandag morgen, og reiser seint onsdag kveld. Hele tirsdagen går nok med til Harry Potter Experiencen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 09:59   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Mine favoritter:
British Museum (velg gjerne ut noen få interessante utstillinger på forhånd, det er jo umulig å se alt på én dag)
Tower
Westminster Abbey (St Paul's er selvsagt flott, men jeg synes Westminster Abbey er uendelig mye mer fascinerende, så ville gått for WA om jeg bare hadde tid til én.)
Rusle på South Bank, gjerne kombinert med Borough Market

Om tiden tillater det:
National Portrait Gallery et fint, og litt undervurdert, lite museum.
Omvisning i Parlamentet (egentlig på topp 3, men er ikke alltid tilgjengelig, og muligens litt for spesielt interesserte).

Bortkastet tid og penger: Madame Tussauds, men det er vel sånt som er umulig å unngå med førstegangsreisende.

Morsomme/gode restauranter:
Mezze på Fairuz i Blandford Street (eller superdeilig Michelinmat på L'Autre Pied vegg i vegg),
Ottolenghis NOPI
Arbutus i Frith Street
For pizza liker jeg Fire&Stone i Covent Garden.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:04   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Nei, jeg har ikke veldig lyst til å dra på Madame Tussauds. Men moro for unga, tenker jeg. London Dungeon er for øvrig ikke aktuelt, det blir for skummelt.

Takk for gode restaurant-tips! Jeg lurer litt på Tate også, jeg må liksom innom en liten tur og hilse på pre-raphaelitene hver gang jeg er i London.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:04   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Eg syns London Eye var fantastisk. Sjølv med høgdeskrekk.

Avbefale MT.

Jamie Oliver i Covent Garden likte eg godt. Den bærmarengsdesserten gløyme eg aldri

Og som alltid anbefale eg gastropuben Ladbroke Arms.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:10   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Vi var i London eye, Madame T (ok for barna og artig med Star Wars utstillingen og den 4D kinoen). Vi var hos Harry Potter (tar en held dag, så kanskje ikke prioritere det nei). Vi ble lurt inn i akvariet som ligger ved London eye (10-åringen viiiiiille). Det var ikke verdt det!

Vi tok faktisk en hop on hop off buss og fikk sett litt fra bussen uten at vi gikk ut. Måtte hvile litt en ettermiddag. Vi bodde rett ved Buckingham palace så dit gikk vi til og gikk gjennom parken til London eye. Vi gjorde noe absolutt hele tiden og var der i 4 dager. Vi så Lion king i Covent garden. Covent Garden er koselig å rusle i!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:12   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Jo, som sagt er hele ene dagen viet til Harry Potter.

Jeg ser at Madame Tussauds åpner en ny Sherlock-greie rett før vi ankommer også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:14   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Ah, må lese mer nøye.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:15   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ah, må lese mer nøye.

Hva slags billetter kjøpte dere til Madame Tussauds? For dere kjøpte på forhånd, ja? Må man allikevel stå i kø?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:15   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Vi var på Jamies Italian på Picadilly til middag og havnet på Jamies Diner til lunsj omtrent samme sted en annen dag. Ingen av de anbefales av meg egentlig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:16   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva slags billetter kjøpte dere til Madame Tussauds? For dere kjøpte på forhånd, ja? Må man allikevel stå i kø?

Vi bestile et klokkeslett via internett. Da måtte vi stå ca 10 minutter i kø i egen inngang. Kø fordi det var flere enn oss som skulle dit 10.30. Helt overkommelig.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:17   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Det finnes åpenbart en afternoonteadobbeldekkerturistrundebuss.

Gjetter på at amerikanere vil like Buckingham Palace, kongehus er vel alltid gøy? London Eye tar ikke så lang tid, og så blir man jo veldig begeistret for å ha overlevd det hele.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:18   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Tower! Trasking langs Themsen! F.eks. fra St. Paul’s, som jeg elsker, over Millennium Bridge og ned langs sørbredden helt til Golden Jubilee Bridge. Da får du mye ikonisk London for ingen penger (vel, det koster jo penger med St. Paul’s). Og så synes jeg liksom ikke det er London om man ikke går på teater. Personlig syntes jeg det var kjempegøy å se Shakespeare på Globe Theatre, men det kommer jo an på utholdenheten til folk. (Og det er jo jubileum og greier.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:18   #13
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Jeg ville prioritert Tower. Kom tidlig og gå rett til kronjuvelene om dere vil ha dem med. Der blir det mer kø i løpet av dagen. Og omvisningene til Beefeaterne er veldig morsomme. Ekstremt blodige. De har også en god lunsjrestaurant med veldig britisk mat. Og så kan dere gå over Tower Bridge etterpå.

Jeg anbefaler alltid London Walks. walks.co.uk. Gode guider og masse kunnskap. Om dere ikke har fullt program om kveldene så er Pub Walks alltid morsomme, men kanskje ikke så aktuelle om Hiawata er med. En av de mest interessante jeg har vært med på er den i det gamle jødiske kvartalet. Og en veldig sladrete en i et veldig fasjonabelt nabolag. Og mannen anbefaler Jack the Ripper, men den har jeg ikke prøvd selv.

Mine døtre elsker Covent Garden med alle småbutikkene.

Og London Museum er veldig bra for de historieinteresserte.

Jeg ville droppet British Museum og heller prioritert Victoria and Albert og klesutstillingene, men det kommer jo litt an på interesse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:27   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi bestile et klokkeslett via internett. Da måtte vi stå ca 10 minutter i kø i egen inngang. Kø fordi det var flere enn oss som skulle dit 10.30. Helt overkommelig.

Supert, takk!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det finnes åpenbart en afternoonteadobbeldekkerturistrundebuss.

Gjetter på at amerikanere vil like Buckingham Palace, kongehus er vel alltid gøy? London Eye tar ikke så lang tid, og så blir man jo veldig begeistret for å ha overlevd det hele.

Ja,jeg har sett den bussen. Jeg er usikker på om jeg overlever London Eye. Jeg skal høre med amerikanerne. Hiawata var ikke vilt begeistret for forslaget om å ta den heller.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tower! Trasking langs Themsen! F.eks. fra St. Paul’s, som jeg elsker, over Millennium Bridge og ned langs sørbredden helt til Golden Jubilee Bridge. Da får du mye ikonisk London for ingen penger (vel, det koster jo penger med St. Paul’s). Og så synes jeg liksom ikke det er London om man ikke går på teater. Personlig syntes jeg det var kjempegøy å se Shakespeare på Globe Theatre, men det kommer jo an på utholdenheten til folk. (Og det er jo jubileum og greier.)

Takk for tips til fine traskestrøk. Jeg er enig i at trasking er bra. Vi reiser litt dumt ift. teater dessverre. Vi ankommer mandag, og da er det meste stengt, er opptatt hele tirsdag og reiser igjen onsdag kveld. Men kan se om jeg finner noen matineforestillinger. Jeg tror det må være noe i kategorien kjendiser og/eller spektakulært for unga for at det skal fenge.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ville prioritert Tower. Kom tidlig og gå rett til kronjuvelene om dere vil ha dem med. Der blir det mer kø i løpet av dagen. Og omvisningene til Beefeaterne er veldig morsomme. Ekstremt blodige. De har også en god lunsjrestaurant med veldig britisk mat. Og så kan dere gå over Tower Bridge etterpå.

Jeg anbefaler alltid London Walks. walks.co.uk. Gode guider og masse kunnskap. Om dere ikke har fullt program om kveldene så er Pub Walks alltid morsomme, men kanskje ikke så aktuelle om Hiawata er med. En av de mest interessante jeg har vært med på er den i det gamle jødiske kvartalet. Og en veldig sladrete en i et veldig fasjonabelt nabolag. Og mannen anbefaler Jack the Ripper, men den har jeg ikke prøvd selv.

Mine døtre elsker Covent Garden med alle småbutikkene.

Og London Museum er veldig bra for de historieinteresserte.

Jeg ville droppet British Museum og heller prioritert Victoria and Albert og klesutstillingene, men det kommer jo litt an på interesse.

Jeg elsker V&A! Men Hiawata foretrekker British Museum framfor mote. Amerikanerne er nok heller ikke like designinteresserte som meg. Tower og beefeaters noteres. Sladdertur kunne jo også vær gøy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:31   #15
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, som sagt er hele ene dagen viet til Harry Potter.
Jeg ser at Madame Tussauds åpner en ny Sherlock-greie rett før vi ankommer også.

Dere vet det sikkert, men sørg for å ta "hurtigtoget" til Watford om dere skal ta buss derfra; det er to ulike togruter fra Euston, der den ene tar veldig mye lengre tid enn den andre.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:31   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Dere vet det sikkert, men sørg for å ta "hurtigtoget" til Watford om dere skal ta buss derfra; det er to ulike togruter fra Euston, der den ene tar veldig mye lengre tid enn den andre.

Ja, det skjønte jeg. Men takk for påmennelsen. Ser også at det er en buss som går direkte fra Victoria, men den er ganske dyr og tar lang tid?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:48   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det skjønte jeg. Men takk for påmennelsen. Ser også at det er en buss som går direkte fra Victoria, men den er ganske dyr og tar lang tid?

Ja, det er et stykke reisevei. Vi tok toget, og jeg aner faktisk ikke om det var det hurtige eller det som stoppet overalt. For vårt hadde en del stopp, men det tok absolutt ikke en time. Vi var veldig tidlig ute på Euston, så vi tok det første vi fant. Jeg syntes det var vanskelig å forstå tabellene. PÅ Watford gikk det busser hele tiden til studio, men på returen utpå ettermiddagen gikk det bare en i halvtimen. Eller sjeldnere. Vi ventet veldig lenge og det var kaldt og hadde litt dårlig tid til noe å kvelden, samt at det ikke sto noen steder når neste buss kom, så vi var litt irriterte. Da hadde det vært deilig med den bussen som sto der som skulle gå til Victoria.

Mannen var litt skuffet over HP, men det var fordi han ikke helt hadde fått med seg konseptet. Jeg visste at det ikke var en fornøyelsespark, så jeg og barna var fornøyde. Det er vel mer et museum og kulisser.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 10:52   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Nå vil jeg også til London!

Vi elsket Harry Potter Studio Tour alle mann.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:13   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Når det gjelder mat, er det kanskje et poeng å sikte på typisk engelske ting? Fish and chips, engelsk frokost, publunsj, afternoon tea og sånt, tenker jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 11:17   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London på turistmåten; mest mulig på kortest tid

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når det gjelder mat, er det kanskje et poeng å sikte på typisk engelske ting? Fish and chips, engelsk frokost, publunsj, afternoon tea og sånt, tenker jeg.

Ja, det tror jeg også. Evt. kinesisk i china town, det er jo også en klassisk London-greie.

Har du noen tips?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no