Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du solkrem året rundt?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Bruker du solkrem eller dagkrem med faktor?
Ja 30 32,97%
Av og til 9 9,89%
Bare når jeg er ute i solen lenge 45 49,45%
Aldri 5 5,49%
Parasoll 2 2,20%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-23, 10:34   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Jeg bruker aldri dagkrem, hverken med eller uten faktor. Bruker ofte, men ikke alltid, solkrem hvis jeg skal være ute lenge når det er sol i sommerhalvåret (på ferier lenger sør bruker jeg det hver dag).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-23, 11:22   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Bruker ikke solfaktor i fjeset året rundt nei. Sensitiv hud som egentlig hater at jeg smører noe som helst på den, så bruker ingen former for kremer stort sett. Skal jeg være i solen bruker jeg høy faktor. Jeg har prøvd ørten ulike kremer, men får kviser av absolutt alt etter Kun Kort Tid.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-23, 11:40   #23
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Har foundation med faktor 15 som brukes av og til. Solkrem har jeg bare når jeg vet jeg skal være lenge ute i solen. Trives best inne eller i skyggen om jeg må være ute.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-23, 12:33   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Jeg bruker ikke kremer, glemmer det alltid. Jeg har en ansiktskrem med solfaktor, den bruker jeg når jeg vet jeg skal ut i sola.

Jeg har også rosacea, så burde nok skjerpe behandlingen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 12:39   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Jeg er en feil-levert italiener, og tåler sol godt. Og trenger de d-vitaminene jeg kan få. Nå bruker jeg en fantastisk dagkrem som tilfeldigvis har faktor 50, men ellers hadde jeg ikke gjort det.

Bruker vanligvis solkrem til fjells og i «syden».

Nesen min beskytter jeg mer. Både fordi den er ganske så fremtredende, og fordi den er rød av seg.

Jeg er litt skeptisk til solkrem-maset. Det er for mye rare kjemikalier og virker ikke tilpasset til livet her i nord. Men veldig for solkrem når vi flytter oss til andre breddegrader.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 13:06   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Etter at jeg fikk hudkreft på nesa og på den ene skulderen min i fjor så har jeg brukt dagkrem med faktor 50 hver dag. Smører også andre kroppsdeler dersom de blir utsatt for sol.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 16:03   #27
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Har spf i dagkrem sporadisk, faktor 50 i ansiktet når jeg soler meg. Men glemmer ofte solkrem når jeg bare skal jobbe i hagen eller sykle. Tåler sola godt og har ingen problemer, er også skeptisk til kjemikaliene og hypen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 20:48   #28
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Ja, alltid solkrem i ansiktet.
Bruker syrer i hudpleien min så det må til.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-23, 22:35   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Stort sett hver gang jeg skal ut (unntatt ved tett skydekke i november–januar, kanskje). Jeg har rosacea og sol er en utbruddstrigger for meg, så ingen grunn til å friste skjebnen. Bruker Cosmica Face Sun Cream SPF 50.

Samme her, samme solkrem også. Men min rosacea ble borte under kreftbehandling. Lurer på om det var cellegiften eller all antibiotikaen? Uansett vil jeg helst ikke at det kommer tilbake.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 18:28   #30
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Samme her, samme solkrem også. Men min rosacea ble borte under kreftbehandling. Lurer på om det var cellegiften eller all antibiotikaen? Uansett vil jeg helst ikke at det kommer tilbake.

Jeg har gått på doksysyklinkur mot rosacea to ganger med god (men ikke varig) effekt, så antibiotika funker jo. Heier likevel på at det var cellegiften og at rosaceaen holder seg borte!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 20:16   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Om våren og sommeren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-23, 10:41   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Tommel ned

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Jeg liker skygge bedre enn sol og har ganske mye pigment i huden, så jeg bruker solkrem kun nå jeg må være i direkte sollys på strand eller fjell.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-23, 15:34   #33
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Dagkrem eller foundation med faktor året rundt. Solkrem fwaxa nå og ut september omtrent.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-23, 17:00   #34
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Jeg bruker solkrem året rundt. Faktor 30 og høy grad av UVA-beskyttelse. UVB trenger vi ikke beskyttelse mot vinterstid i Norge, men UVA utsettes vi for hele året.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-23, 20:37   #35
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Tja, nei ikke midtvinters, men bruker det absolutt nå. Faktor 50.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-23, 14:46   #36
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Det var vel tråden min som var utgangspunktet for denne tråden, kanskje?

Jeg bruker dagkrem med solfaktor 15 hele året. Solkrem med faktor 30 eller 50 har jeg brukt fra påsketider til litt ut på høsten om det er fra lettskyet til blå himmel, men jeg har begynt å få litt pigmentflekker og tenker nok at jeg bør bli flinkere til å beskytte huden min.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-23, 15:00   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Solkremen er i bruk hele året, men jeg bruker den ikke daglig på vinteren. Men jeg går fjellturer og skiturer hele vinterhalvåret, og da bruker jeg solkrem. Jeg går på medisiner som skal gjøre huden min mer ømfindtlig for sol, men jeg har ikke merket noen forskjell, egentlig. Men jeg er jo ikke etnisk norsk, og legene vet egentlig ikke om rådene sånn sett gjelder meg i like stor grad. Men siden jeg har en hudtype som i utgangspunktet tåler mye sol, så kan jo "mer ømfindtlig" fremdeles være lite ømfindtlig. Antar jeg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-23, 19:25   #38
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Jeg har vært på kurs med hudleger på Riksen om solkremer, og de sier at dagkremer er falsk forsikring, at de ikke klarer å putte inn nok faktor i kremene som også skal inneholde mye pleie og farge og sånt, pluss at ingen bruker så tykt lag med dagkrem at det blir like mye som man trenger av en solkrem. Så her blir det dobbel hele sommerhalvåret og vinterhalvåret om jeg skal være mye ute (noe jeg sjeldent er).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 08:14   #39
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

I ansiktet? Det er solfaktor 30 i dagkremen min. Og det er solfaktor i foundation min. Og jeg bruker faktor 50 i tillegg om jeg skal være ute i solen.

På kroppen ellers bruker jeg varierende faktor. Høy faktor tidlig i sesongen og på utsatte steder. Lavere faktor utover i sesongen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-23, 10:41   #40
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Bruker du solkrem året rundt?

Kun i sommerhalvåret

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no