Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billige middager

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-23, 13:35   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Jeg kjøper Fiskemannens Laksefilet i biter, pk på 400g. Pleier å klippe den opp i biter og steke i panna. Nå er vi bare 3 så da holder det ihvertfall for oss.
Ser den koster 133 for kg.

Denne, den til h. Handler på KIWI.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 21-09-23 kl 13:50.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:37   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Det var ganske billig, GinaK. Vi trenger atskillig mer enn 400 gram, men det var billig likevel. Er det Kiwi?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:41   #23
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige middager

Har funnet mange gode tips i Sparekokeboka til Kristoffer Tvilde.

Sparer mye på å kutte kjøtt og erstatte med grønnsaker, linser og bønner i mange retter. Feks ha linser og gulrot i tomatsaus.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:44   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kunne godt levd på linser og bønner, dessverre liker barna (de to yngste) det såpass dårlig at jeg må finne andre alternativer også. Maks noe som er rent linse/bønnebasert annenhver uke. Det inkluderer kikerter.

Skjønner, det er litt sånn her også. Vi bruker også noe kyllingkjøttdeig, den er billig. Jeg syns ikke det er supergodt, men med enten tacokrydder, eller i asiatisk mat går det greit.

Alt asiatisk har noen gode oppskrifter med kyllingkjøttdeig:
Asiatisk kyllingtaco

Stekt ris med kylling kan lages med kyllingkjøttdeig, grillkylling eller bogskinke. Eller whatever leftovers man har.

Laab og Laab moo

Bulgogi (kan lages med kjøttdeig eller billige nakkekoteletter).

Japansk curry, kan lages vegetarisk.

En del av disse krever jo et lite utvalg av asiatiske ingredienser, men om man lager en del av det, så er det billig. Om man må kjøpe alt nytt, og det er et halvt år til neste gang blir det dyrt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:46   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Kyllingkjøttdeig er et godt tips, det er faktisk omtrent halv pris, og det monner når man må ha 600 gram. Fint med forslag til bruk av det, Tallulah. Det er greit med basisingredienser, vi har en del og kan kjøpe mer, da har man det jo.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:53   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Jeg ser du har fått mange gode idéer, men jeg ville bare tipse om champignon som erstatning for kjøttdeig. Vi serverte nachos til eldstes vennegjeng en gang og en av dem spiser ikke kjøtt så da hadde jeg laget nachostopping til ham av hakket løk, hvitløk og champignon med tacokrydder. Dette ønsket alle å smake på og det viste seg å være en stor suksess og barna våre ber stadig om denne typen nachos. Det fungerer nok akkurat like bra til taco.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 14:09   #27
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige middager

Jeg har innført bønner gradvis til taco. I begynnelsen blandet jeg kjøttdeigen ut med røde bønner. Hakker bønnene godt og blander sammen med kjøttdeigen. Med krydder så ble dette akseptert hos mine. Jeg blandet mer og mer ut etter hvert som de vennet seg til smaken. Nå kan minstemann finne på å steke seg en pakke kidneybønner og krydre med tacokrydder.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 14:22   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Vi spiser mye salat, og en crispysalat hver dag er dyrt. Nå om høsten erstatter jeg det veldig ofte med kål, enten rød eller hvit. Kål er billig og metter godt, dvs at man får stort volum av relativt lite kål. Jeg blander det med det jeg har tilgjengelig, for tiden går det mye i eple. En enkel sennepsvinaigrette blandes godt inn, slik at kålen mykner litt. Det er kun fantasien som begrenser innholdet, men det blir iallfall relativt billig. Man trenger ikke så mye kjøtt eller fisk til heller. (Men det er klart, en slik middag verdsettes adskillig høyere her hjemme etter at ungene flyttet ut…)

Ellers støtter jeg tipset om bønner og linser. Vi bruker mye sånt. Kanskje særlig kikerter. Kjøper gode, myke og store kikerter på internasjonalt matsenter. Det er enda billigere med tørkede belgfrukter, men det er mer pes, synes jeg.

Hvis du finner blomkål eller brokkoli på tilbud, er suppe et bra tips. Jeg blander ofte grønnsaker jeg har og kjører dem til suppe med stavmikser.

Jeg er veldig glad i løk og bruker gjerne minst tre store løk i en vanlig kjøttsaus. Jeg trenger ikke mer enn 200 g karbonadedeig i en vanlig middag for fire, isllfall ikke hvis det er linser i i tillegg.


Sist redigert av Hyacinth : 21-09-23 kl 14:29.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 14:25   #29
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige middager

Omelett med salat og ferskt brød
Billige fiskekaker i brun saus med kålstuing og poteter
Billige fiskekaker (rema sine er helt ok), makaroni og brokkoli
Fiskepålegg, grønt og ferskt brød
Fiskepinner i biter og salat i tortilla
Fiskepinner, potetstapp og grønnsaker
Stekt ris med kylling og grønnsaker
Havregrøt
Pannekaker
Lasagne; mindre kjøttdeig og mer løk, gulerøtter, tomater osv.
Betasuppe med lapskausblanding fra frysedisken. Tilsett feks pølser, kjøttboller, strimlet svin osv
Hjemmelagd tomatsuppe med makaroni og egg.
Ostesmørbrød
Fiskeburgere

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 14:29   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Vi er ofte mange i hus og har ofte som mål å lagge middag til 5-6 stykker for maks 100 kroner. Jeg bruker mye den frossne laksen på Kiwi og First price kyllingfilet.

Laksepasta er faktisk veldig godt, men lite grønt oppi, men kan jo ha det også. Det trenger ikke så mye laks oppi for at det skal sette veldig god smak. Holder med 1 frossen filet pr. person. Koker tagliatelle ferdig, heller av vannet. Lar det være igjen bittelitt av pastavannet så ikke alt har rent av, heller over en boks creme fraiche rører sammen og har oppi de stekte laksebitene og rører rundt og serverer med ost på toppen.

Av pasta så går det også pasta med tomatsaus (enten hjemmelaget eller ferdig), steker en kjøttdeig av enten kylling, storfe eller hjort har oppi sausen og oppi en pakke fersk babyspinat. Serveres med ost på toppen.

Forskjellige typer wok er jo billig og enkelt. Frossen wok blanding fra Eldorado er flittig i bruk her og alt av rester fra kjøleskapet. Laks, svin eller kylling oppi.

Hjemmelaget tomatsuppe er veldig godt og mektig. Bruker fullkornsmakaroni og hardkokt egg oppi også. Jeg bruker denne oppskriften: https://gronnmatportal.no/2011/08/digg-tomatsuppe/ Så tilpasser jeg bare mengden etter hvor mange vi er.


Så bruker jeg innimellom denne kyllingfrikase oppskrift så lager den enten med kyllingkjøttdeig eller kyllingbiter, men vi fikk masse kylling og kalkunpølser på too good to go, så da ble det ungene sin favoritt at jeg har det oppi isteden så det blir en pølsegryte, men er billig og god og alle i huset liker den uansett hva av type kylling jeg har oppi.

Smelt smør og ha i mel (jeg bruker 4 store spiseskjeer smør (tar på øyemål med kniven så blir nok litt mer) og har i mel til tykt når det har smeltet og rører klumpefritt.

Så har jeg i 1,2 liter vann jeg har kokt opp på forhånd i vannkokeren. Sper ut med litt og litt og rører klumpefritt Har også oppi 3 stk. hønsebuljongterninger og 1 boks Gryr matfløyel (da blir den melkefri, men kan bruke alt av fløte eller matfløte oppi). Når alt er oppi lar jeg sausen koke i ca. 10 minutter før jeg har oppi en pose First Price lapskausblanding. Lar det varme seg opp igjen godt så grønnsakene er ferdig så har jeg oppi en pakke med Kylling og kalkun grillpølser oppdelt i biter. Når dette er varmt har jeg oppi en god skvett sitronsaft (fra flaske eller fersk) og litt hvit pepper. Evnt. litt salt ved behov. Susen skal være veldig tykk og god, men ha i litt mer vann om du synes den er for tykk. Men når en har i frossne grønnsaker avgir de også litt væske, så ha i ekstra vann til slutt i tilfelle når alt er ferdig.

Koker ris ved siden av og klart til servering. Om jeg vil drøye maten hvis vi er ekstra mange så steker jeg first price hvitløksbaguett ved siden av også. Denne porsjonen holder til en 5-7 stykker. Smaker godt med Gastromat som krydder på toppen. Kan fint varmes dagen etter også om det er for mye.

Altså:
Smør
mel
1,2 liter vann
3 stk. hønsebuljong terning
3 dl Gryr/fløte
1 pose First Price lapskausblanding
1 pakke kylling/kalkun grillpølser/ evnt. 600 gram kyllingkjøttdeig isteden som er stekt på forhånd.
sitronsaft
hvit pepper


Sist redigert av Elisabet : 21-09-23 kl 14:55.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 15:36   #31
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Potetsuppe, gulrotsuppe, grønnkålsuppe… supper generelt er billig og godt. Vi spiser ofte potet- og purresuppe med et lite dryss sprøstekt bacon, skinke eller annet og brød, foccacia eller pannekaker til.

Forøvrig tenker jeg at det å utnytte rester og ikke kaste mat er det iallfall vi sparer mest på. Og så mener jeg at vi sparer en del på å hjemmebakt brød, men det er en annen sak.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 15:41   #32
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige middager

sånn apropos kyllingkjøttdeig, vi fikk denne retten i matkasse forrige uke, kjempegod!
https://www.godtlevert.no/oppskrift/...k-og-peanotter

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 18:53   #33
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Svensk kålpudding der man sper ut kjøttdeigen med ris. Kål er jo ofte veldig billig i sesongen, og ved å bruke kylling,-eller svinekjøttdeig blir den ennå rimeligere.
https://www.coop.se/recept/kalpudding-med-ris/

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 19:08   #34
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg starter selv med denne:
https://www.godt.no/oppskrifter/gryt...om-en-top-chef

Jeg tok i en hel pakke linser og to løk, fulgte ellers oppskriften.
Droppet koriander, hadde ris til.

Denne ble veldig bra, måtte koke noe lenger enn det står for rett konsistens.

Den var god! Fulgte ditt eksempel med 2 løk og mere linser, og topper med fersk koriander og nan brød fra! Takk for tips!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 22:05   #35
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige middager

Tomatsuppe!
To, tre bokser med hermetiske tomater, løk, buljong, litt sukker, salt, pepper og godt brød.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 22:10   #36
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige middager

Barna mine, ikke spesielt festlige i matveien, aksepterer best bønner/linser/kikerter når det er blandet ut i noe skikkelig tomatbasert sausete greier. Pasta og dolmio-glass for eksempel.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 13:06   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Frosne laksefileter har kilopris under 100,- . I alle fall First price på Kiwi. ikke like bra som fersk, men til en tredjedel av prisen så er jeg med.

Jeg synes de er helt greie; vi har ofte kjøpt dem i det siste og ingen har klaget.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 13:09   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige middager

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Kyllingkjøttdeig er et godt tips, det er faktisk omtrent halv pris, og det monner når man må ha 600 gram. Fint med forslag til bruk av det, Tallulah. Det er greit med basisingredienser, vi har en del og kan kjøpe mer, da har man det jo.

Særlig 18-åringen her synes det er godt; tror vi må bruke mer av det fremover rett og slett.

Mange gode tips her i tråden.

I går hadde hun og jeg thai suppe fra rema1000 med foccacia til. Prisen på det var vel grei nok. Jeg har rester til lunsj i dag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 14:28   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Jeg synes linsegryte fra Hanne Lenes vegetar er skikkelig god, rask å lage og superenkel.
Pleier å ha oppi søtpotetterninger også.
https://vegetarentusiast.no/linsegryte/

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-23, 15:19   #40
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige middager

Jeg har fått sansen for risotto og det kan man vel lage relativt rimelig. Jeg pleier å ha kylling lårfilet oppi og grønnsaker jeg måtte ha i frysern/kjøleskapet

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no