Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 21:11   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Så langt ser handlelisten slik ut:

Til Lillebror:
*Bilstol
*Tvättlappar
*Semper barnemat på glass
*Velling
*Flaskesmokker til velling, ev. flaske til velling
*Grøt


Til oss:
Karbonadedeig (Hva heter det på svensk igjen? Vil ikke ha kjøttdeig)
Kylling


Noen tips?

Vi skal til Nordby og til Svinesund.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:14   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Denne tråden var rimelig utfyllende, såvidt jeg husker: http://www.foreldreportalen.no/forum...light=harrytur

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:16   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Til oss:

Tulip Bacon.
3 pk for 32 sek.
Parmesan
Bravo Juice ( 2 liter med nydelig kavlitetsjuice)
Neutral vaskepulver (billig)
Økologiske egg (16 sek for 6 egg)
Økologisk hvetemel
Økologisk ketchup
Honning


De har et kjempegodt utvalg (en hel hylle) av økologiske matvarer. Den er verdt en grundig sjekk.

Jeg kunne ramset opp en haug med ting som er verdt å raske med seg, men jeg måå gå nå.

God tur.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:16   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Helsekost er mye billigere i Sverige. Speltmel og brunt sukker og linser og slikt også. Og wokblandinger.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:20   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Fullkornspasta
"Passerade tomater" (tykk tomatsaus)

Cherrytomater er som regel myyye billigere, men man kan jo ikke akkurat kjøpe kilovis...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:23   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Kanskje en sykkelvogn til oss?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:24   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Jeg bruker å kjøpe elgskav til å lage kjempegod lapskaus.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:24   #8
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Sitat:

Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Veien hjem!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:24   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

De har et kjempegodt utvalg (en hel hylle) av økologiske matvarer. Den er verdt en grundig sjekk.
God tur.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:25   #10
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Knekkebrød er rimelig, om dere spiser mye av det.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:27   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Karbonadedeig (Hva heter det på svensk igjen? Vil ikke ha kjøttdeig)

Nötfärs.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:29   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nötfärs.

Verdt å vite at det ikke er det samme som karbonadedeig - men en mellomting av kjøttdeig og karbonadedeig, etter hva jeg har skjønt. (Dvs. at de ikke har noe som tilsvarer vår karbonadedeig.)

Får man tak i biffdeig i Sverige, mon tro?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:30   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Anbefaler MAM flaskene til velling, de har egne vellingsmokker også.

Min erfaring er at det er dyrere på utstyr på Babyproffsen enn på Happyland.

Vi kjøper Neutral vaskemiddel. På MaxiMat på Nordby har de 5 for 100,-

God tur!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:30   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Verdt å vite at det ikke er det samme som karbonadedeig - men en mellomting av kjøttdeig og karbonadedeig, etter hva jeg har skjønt. (Dvs. at de ikke har noe som tilsvarer vår karbonadedeig.)

Aha, det var i alle fall det nærmeste jeg kom da vi bodde i Sverige. Og særlig god var den sant å si ikke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:33   #15
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Spelt Dinkel knekkebrød! Det e de runde tynne deilige knekkebrøda!

Chilismør! Rødt smør i "pølse"!

A-krem

Coca cola og pære cider!

Hvitløks pate og sild i forskjellige varianter.

God tur!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:45   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.404
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Til oss:
Karbonadedeig (Hva heter det på svensk igjen? Vil ikke ha kjøttdeig)

Nötfärs er bare okse. Blandfärs er 30 eller 50 % svin i. Som regel graderes kjøtt/karbonadedeigen ikke i forhold til hvor mye fett det er i den (men selvsagt minst fett i nötfärs). Jeg tror at det ofte er norske navn på pakkene på Svinesund. Med andre ord, se etter nötfärs om det ikke står på norsk.

Jeg kjøper bake/kornprodukter, f.eks. solsikkefrø, forskjellige typer mel osv. Druejuice Jo liker jeg også, slike små forpakninger som man blander ut i vann. Det eneste som ikke pleier å være rimeligere er vel ris og bananer.

Reinskav, ost (husk kjøleveske og kjøleelementer).

God tur!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:51   #17
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tror at det ofte er norske navn på pakkene på Svinesund.

Vi pleier å kjøpe "karbonadedeig" på Svinesund. Jeg får håpe det betyr at det er karbonadedeig vi har kjøpt alle disse årene.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:52   #18
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Hvilke butikker handler dere mat i forresten? Maxi?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:24   #19
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hvilke butikker handler dere mat i forresten? Maxi?

Vi gjør som regel det, fordi vi bare drar på senteret. Men velling og middagsglass tror jeg er litt billigere på EuroCash. Men der synes jeg de er håpløse med utløpsdatoer, så det blir som regel Maxi allikevel.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:14   #20
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør jeg se etter i Sverige i morgen?

Den økologiske appelsinjucien er fantastisk god. Står i kjøleskapet. Svart kartong med grønt på.

På Babyproffsen er det 70% avslag på Reima og Didrikson. 50% på det meste av andre klær.

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.


De har et kjempegodt utvalg (en hel hylle) av økologiske matvarer. Den er verdt en grundig sjekk.

I hvilken butikk?

Jeg synes det er så lite økologisk på butikkene rett over grensen. Pleier derfor å reise til Strømstad på Coop. Der har de utrolig mye økologisk.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no