Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva blir in?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-08, 10:49   #21
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Eg håpar aC (eller var det kiki kanskje, ja ) har rett i at mitt øko-/natur-hus snart blir trendy ( ), og eg trur at golv av kork kjem for fullt.


Sist redigert av Alfa : 15-05-08 kl 10:59.
Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 10:56   #22
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir in?

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Det er vel for så vidt inn nå og, men jeg tror det blir mer og mer av naturlige, økologiske, miljøvennlige og "rettferdig" møbler og interiør. Mye gjenbruk. Det er vel slik trenden er nå mht mat og klær, og jeg tror det vil vise seg mer og mer mht interiør og.

Håper du har rett.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:27   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Gjenbruk - gjenbruk og gjenbruk. Det er vel alt godt inne i bildet, men desto mer du har klart å skape et hjem utfra brukte gjenstander, desto høyere stjerne har man i mange interiørmagasiner. Sleng på noen loppefunn fra London og Paris, så er man rett og slett konge

Pasteller er alt på full fart inn. Jotun har et helt fargekart med de i butikkene nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:47   #24
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.


Pasteller er alt på full fart inn. Jotun har et helt fargekart med de i butikkene nå.

Er ikkje pastellar varemerket til sjæbbi sjiik då?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 11:55   #25
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva blir in?

Miljø og gjenbruk tror jeg ganske så sikkert. Male møbler i sterke farger, tror jeg også.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 12:07   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Retro teakmøbler er faktisk på vei ut. Markedet er ikke stort nok til at det kommer til å bli "allemannseie" før det dør ut, fordi miljøkreftene jobber i mot all ny teak.

Emalje er en av retrotingene som har vokst trutt i noen år, og kommer nok til å toppe seg med en allemannseie snart, det ser vi av interessen for utstilligen til kunst og håndtverksmuseet.

Veggdeko i form av store klistremerker har kommet, samme har ulike materialer for gulv. Bambus er på god vei inn, både i trevirke og tekstil. Dette er både på grunn av miljøaspektet, og fordi Kina kommer til å påvirke oss enormt (det spådde jeg faktisk for fem år siden ), både i farge- og materialvalg. Retrokina med tinn og lakk kommer til å komme sterkere og ta over etter franske chabby chic.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 12:19   #27
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Er ikkje pastellar varemerket til sjæbbi sjiik då?

Nja, litt, men mest hvitt. Noe lyseblått (har en bok av sjæbbidronningen selv, :grøss:, det er faktisk ganske langt unna det de fleste forbinder med shabby) Det jeg ser rundt om på interiørblogger er at de som liker shabby chic også liker endel sukkertøyfarger og prikker. Sannelig ikke godt å si helt. Jeg kan like litt av det, men det har vært spådd i en fire-fem år nå at stilen er på vei ut, det må jo skje snart.

Må ellers si jeg har veldig sans for Glitter sin stil, det er bare det at den kan jeg kun nyte til fulle hos andre. Her passer det ikke inn.

Jeg elsker å følge med på trendene, men har ikke penger eller tid til å følge opp i eget hjem. Men lese kan jeg jo At gulv blir det nye møbelet trendmessig er det nok liten tvil om. Belysning tror jeg også blir noe folk i større grad vil ha proff hjelp til, det er så utslagsgivene for hvordan hjemmet fremstår.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 16:20   #28
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir in?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Er ikkje pastellar varemerket til sjæbbi sjiik då?

innslag av pasteller, men shabby chic er vel mer hvitt og litt grått, beige.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 17:59   #29
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Noterer flittig alt Glitter skrev. For det høres VELDIG riktig og logisk ut!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 19:09   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Noterer flittig alt Glitter skrev. For det høres VELDIG riktig og logisk ut!

Jeg er faktisk veldig god på å spå trender.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 23:04   #31
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir in?

Jeg krysser fingrene for at eco-trenden også fører til mer gjenbruk. Det er leit men ikke usannsynlig hvis det i stedet ender opp med at vi alle sprinter ut og kjøper nye miljøvennligere ting, når det mest miljøvennlige i regelen er å fortsette med det vi allerede har.

Ellers tror jeg på
- brede tregulv a la Dinesens ekstra brede
- hvitt, hvitt og hvitt
- glam-faktor, med lakk, emalje, luksuriøse stoffer, gjerne med referanser til Kina eller auropeisk og amerikansk stil i 1920-årene
- stilblanding øker på, det blir "flaut" når alt matcher som på Bohus (som jeg forøvrig synes har mye fint), man skal hellr ha det slik



Jeg holder meg til den lyse skalaen, der jeg har vært siden femte klasse på barneskolen. Men jeg myker opp minimalismen litt, og merker at jeg har latt meg påvirke av både gjenbruksfilosofi, sjabby-stilen og livsfasebehovet for praktiske løsninger.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 23:12   #32
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Det var nettopp Dinesen jeg også hadde i tankene. Utrolig vakre gulv.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 23:23   #33
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blir in?

Nydelige gulv med sus av historie, samt en historie til bøkerne om merkevarebygging.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 01:25   #34
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir in?

Herregud, så trendy vi er.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 09:36   #35
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir in?

Gulv er på full fart inn.
Jeg er nesten daglig i kontakt med arkitekter som ønsker noe annet, noe unikt. Det er mange, også i private hjem, som er ute etter noe annet enn tregulvene, selv om jeg tror at det nok er det anderledes tregulvene som vi kommer til å se mest av hjemme hos folk.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 10:38   #36
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir in?

Ofte blir en trend avløst av en mottrend. Nå er det økologi, rettferdighet, etikk, veldedighet, natur, samvitthet i forholdt til forbruk/ overforbruk som er stikkordene for hvordan alle seriøse merkevarer posisjonerer seg.

Jeg tror (dessverre) at snart er folk lei av dette seriøse, etiske og litt alvorlige fokuset på forbruk. Jeg tror neste trend vil være løssluppen, gøyal, ting som spiller på følelser og ikke mening, jubel og halloi i farger, mønstre osv.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:57   #37
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir in?

Tapeter som fungerer som ett stort bilde, type palmestrand i solnedgang eller åkereng. Som et alternativ til fondvegg. Hoi.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 11:59   #38
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir in?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.


Jeg tror (dessverre) at snart er folk lei av dette seriøse, etiske og litt alvorlige fokuset på forbruk. Jeg tror neste trend vil være løssluppen, gøyal, ting som spiller på følelser og ikke mening, jubel og halloi i farger, mønstre osv.

Det tror dessverre jeg også. Det skal ikke så mye til før folk føler at de virkelig har tatt i et tak og redda verden, er jeg redd. Og da har de liksom gjort det en gang for alle, eller til neste katastrofe slås stort opp.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 16:18   #39
Lano
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 17
Lano har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva blir in?

håper "no style" blir inn, for det er det vi har.

Lano er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no