Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømmer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-13, 08:41   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drømmer

Nei, dette er ikke en new age eller tulletråd fra moddene.

Saken er at jeg alltid har hatt veldig levende drømmer når jeg sover. Og jeg husker som regel ned til minste detalj hva de dreide seg om. Men det som er snålt er at jeg veldig ofte kommer på hvor jeg har forlagt ting eller finner løsninger på ting jeg sitter fast med på jobben. Er det flere som har det slik? Mannen min synes jeg er veldig rar som har det slik, han husker lite fra å ha drømt eller har noe som helst nytte av drømmene.

Moren min har fortalt at da jeg var liten kunne jeg våkne og være rasende eller holde på å le meg ihjel, med påstander om både det ene og det andre, og det tok et par minutter før jeg forstod at jeg hadde drømt. Jeg gikk også veldig mye i søvne, blandt annet ut midtvinters i bare nattkjole engang og ned i hotellobbyen da vi var på ferie. Det har jeg heldigvis sluttet med.

Det skal sies at som regel er ikke drømmene mine nyttige altså, men er det noe jeg har grublet veldig på så kan det fort komme en løsning i drømme. I dag feks, så kunne jeg stå rett opp å finne frem reiseforsikringskortet, jeg lette ca en time i går uten å finne det.

Jeg lurer veldig på hvorfor jeg har det slik og andre ikke drømmer i det hele tatt?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:12   #2
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Drømmer

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Drømmene har hele livet vært så sterke at menge synes det er veldig merkelig og rart og tror jeg overdriver. Noen ganger er det slitsomt å huske en hel natts drømming med lukter, tanker, og fysisk opplevelse. Men det er ofte at reelle problemstillinger får sine løsninger i løpet av natten også. Jeg husker jeg våknet midt på natten i ungdomsskolealder av at jeg var ferdig å pugge engelskglosene vi skulle ha prøve i dagen etter, og de satt! Bare synd jeg aldri har fått til å bevisst styre den der muligheten til læring og problemløsning. Det hadde vært noe, det. Ofte er det mye kaos og svært mange drømmer kommer jeg aldri til å formidle.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:15   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drømmer

Mine drømmer er av og til så levende at jeg faktisk er usikker på om det er virkelighet eller drøm.
Har også drømmer som er satt sammen av personer, opplevelser og steder jeg har opplevd de siste dagene. Det blir mye sært.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:16   #4
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Drømmer

Og så utrolig festlig som ung at etter første natta på korpsseminarer og treningsleire o.l visste alle hvem jeg var. Det var visst ikke alle som pleide å gå, skravle og synge i vei med øynene åpne i søvne, gitt!

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:19   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer

En ting jeg alltid har lurt på; når man drømmer om en bestemt person eller flere, helt tydelige mennesker man aldri har møtt før men man blir kjent med eller kjenner i drømmen, og man kan huske dem igjen når man våkner, finnes disse menneskene et sted? Kan det være folk man har gått forbi på gata uten å egentlig legge særlig merke til, eller drømmer man på en eller annen magisk måte om personer man aldri har møtt men som finnes et sted? Eller dikter man rett og slett opp et utseende i drømmen?
Jeg har også ofte veldig livaktige drømmer. Og drømmer jeg hete drømmer om en eller annen person jeg aldri ellers kunne tenke meg å ha sånne tanker om, sitter ofte de følelsene lenge i etterpå, gjerne i flere dager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:44   #6
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmer

Fasinerende. Jeg er helt omvendt, jeg vet alltid i drømmene mine at jeg bare drømmer. Det kan være fæle drømmer og følelsene er like virkelige, men jeg vet alltid at det bare er en drøm. Følelsene kan også sitte i en hel dag, både hyggelige og fæle. De deiligste drømmene er når jeg drømmer at jeg flyr (egentlig svømmer i luften), da har jeg en fin dag etterpå.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 21:46   #7
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmer

Hm, hvor fikk jeg det fra at dette var omvendt av HI, du skriver jo ikke noe om det i det hele tatt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 10:08   #8
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømmer

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

En ting jeg alltid har lurt på; når man drømmer om en bestemt person eller flere, helt tydelige mennesker man aldri har møtt før men man blir kjent med eller kjenner i drømmen, og man kan huske dem igjen når man våkner, finnes disse menneskene et sted? Kan det være folk man har gått forbi på gata uten å egentlig legge særlig merke til, eller drømmer man på en eller annen magisk måte om personer man aldri har møtt men som finnes et sted? Eller dikter man rett og slett opp et utseende i drømmen?
...

Jeg tror nok at du mest sannsynlig har gått forbi personen på gata uten å legge merke til det.

For en del år tilbake hadde jeg et drøm som var så interessant at jeg noterte meg det ned. Noen måneder senere var jeg i en buss i England, og plutselig så jeg bygget fra drømmen min! Du kan tro jeg var sjokkert. Det må da sies at jeg ca. 6 måneder tidligere hadde vært på tur til samme sted i England. Jeg husket godt at jeg hadde sittet på en annen side av bussen som kjørte forbi dette bygget (dette er lenge siden, men jeg var sikker i saken), så det skulle være godt gjort å ha sett bygget på den første turen. Men jeg må jo ha fått et glimt av den alikevel, og så hadde det lille fragmentet festet seg såpass i hjernen at jeg klarte å se den tydelig i en drøm en god stund senere.

Jeg har alltid hatt en interessant forhold til drømmene. Jeg er så heldig at jeg kan endre dem om jeg ikke liker retningen de tar - jeg lærte det som barn fordi jeg hadde mye mareritt.

Ang. det HI skriver, så ser jeg alltid en tydelig sammenheng mellom drømmene mine og ting som har skjedd dagen før. Jeg er ikke så heldig at det fører til at jeg finner gode løsninger. Men det er nok at jeg har tenkt 1 sekund på noen for at de, eller noen jeg forbinder med dem, har hovedrollen i drømmen min.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 10:18   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer

Drømmer er jo underbevisstheten som bearbeider sanseinntrykk fra tidligere. Det er jo ikke uten grunn man sier at man skal "sove på det". Jeg opplever ofte at jeg fortsetter å jobbe med vanskelige problemstillinger i søvne og at jeg har "løst" et problem i løpet av natten. Jeg husker mange av drømmene mine, men vet stort sett veldig godt at jeg drømmer når jeg drømmer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 10:46   #10
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmer

Til tider kan jeg drømme så virkelig at det er tungt å våkne, og jeg er trøtt lenge etterpå. Jeg husker også detaljer fra drømmene. Noen drømmer kan jeg gjengi i flere dager etterpå, andre glemmer jeg når jeg har stått opp.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:37   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Til tider kan jeg drømme så virkelig at det er tungt å våkne, og jeg er trøtt lenge etterpå. Jeg husker også detaljer fra drømmene. Noen drømmer kan jeg gjengi i flere dager etterpå, andre glemmer jeg når jeg har stått opp.



Jeg kan også legge meg ned igjen, om jeg våkner, og drømme videre på drømmen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:58   #12
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmer

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.



Jeg kan også legge meg ned igjen, om jeg våkner, og drømme videre på drømmen.

Samme her. Har jeg drømt noe hyggelig eller spennende, og har anledning til å sove litt mer, så gjør jeg gjerne det kun for å få med meg mer av drømmen.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 14:17   #13
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmer

Jeg så"The following" i går kveld. Gjett hvem som ble kidnappet av en særdeles ondskapsfull seriemorder i natt

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 20:38   #14
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Drømmer

Det går litt i perioder det med drømmer og hvor mye jeg husker. Under svangerskapene var det ille - mye sært. I en periode mens jeg hadde veldig lavt stoffskifte og var sliten drømte jeg ofte at jeg var forferdelig trøtt og sovnet.

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 20:55   #15
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmer

Jeg sover, drømmer og husker! Det er veldig livaktig og noen ganger hadde jeg kunne skrevet et filmmanus på morgenen tror jeg.

Jeg har vært sur på mannen i flere dager etter å ha drømt at han var utro, og jeg var flau når jeg kom til fysioterapeuten min etter å ha hatt en høyst ufrivillig het drøm om han!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no