Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hørt på butikken i dag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-14, 22:01   #1
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørt på butikken i dag

Gutt ca 3-4 år: "Kjøpe sjokolade???"
Mor: "Neeeei, er du gaaaal!!!".
Gutt ca 3-4 år: "Kjøpe sjokolade???"
Mor: "Neeeei, er du gaaaal!!! Du får ikke sjokolade!".

Osv

Jeg puttet en sjokolade i min kurv omtrent samtidig som disse hadde denne diskusjonen foran sjokoladehyllen. Poden var syk og jeg kjøpe en til han. Fikk "blikket" fra den andre moren.

Kom bak dem i kassen og ser hva de har handlet. 3 bokser snus, nudler, ferdigpizza, øl, kjeks....

Jeg var fristet til å peke på all galskapen deres, men holdt meg...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 22:08   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Hahaha.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 22:10   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Synes selvsagt ikke dama burde blikket deg, men jeg kunne godt ha kjøpt både øl og potetgull uten at barnet mitt av den grunn skulle få sjokolade på butikken en vanlig ettermiddag (det får de aldri).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:21   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Synes selvsagt ikke dama burde blikket deg, men jeg kunne godt ha kjøpt både øl og potetgull uten at barnet mitt av den grunn skulle få sjokolade på butikken en vanlig ettermiddag (det får de aldri).

Jeg tror ikke du heller ville kalt ungen din gaaaal om h*n spurte om å få sjokolade. Et nei er nok for de fleste tror jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:23   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Jeg sier til ungene at jeg kommer til å klippe av de fingrene om de ikke slutter å pille på ting. Det betyr ikke at jeg har tenkt til å gjøre det, og det er ungene rimelig klar over. Og jeg kan godt finne på å si at ungene er skvett gærne også, når de spør om å få et eller annet de ikke får. Selv om jeg kjøper øl til meg selv, lissom.

Men jeg blikker ikke, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 23:25   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Jeg kjøpte også inn ingredienser til en dessert jeg skal lage på fredag. Tenker at det uansett er rart å blikke folk i butikken. Om man handler godis på feil dag i følge egne preferanser så kan det jo tenkes at vedkomne kun er ekstremt mye flinkere enn en selv til å planlegge helgen. Feks.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 20:03   #7
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Hehe. Jeg kan også finne på å spørre poden om han er spik spenna gærn hvis han spør om å få godteri på en hverdag. Og så ler vi godt av oss selv.

Skjønner forresten ikke helt hva man skulle oppnå med et sånt "blikk" - skulle du ombestemme deg og legge sjokoladen tilbake? Eller mente hun at du ikke burde kjøpe det mens ungen hennes så det, siden han da kunne bli misunnelig?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 20:20   #8
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Vet du ikke at sjokolade er nærmest dødelig på torsdager?!

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 20:35   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg tror ikke du heller ville kalt ungen din gaaaal om h*n spurte om å få sjokolade. Et nei er nok for de fleste tror jeg.

Barna mine ville neppe spurt på det tidspunktet, men nei ville nok holdt ja. Men om storebror hadde fortsatt da, kunne jeg nok kalt ham gal.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 21:27   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Jeg syntes det er litt drøyt å kalle det galskap da.. uansett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 22:31   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes det er litt drøyt å kalle det galskap da.. uansett.

Til et så lite barn ja, men som en slags spøk kunne jeg nok sagt det til niåringen som sagt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 22:35   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Litt sånn "you had to be there", kanskje. Jeg antar at for den som så opptrinnet så kom kontekst (spøk, halvspøk, hverdagsslitenhet eller rett og slett klin kokos godterifanatisme) ganske greit frem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 23:36   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Morsomt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-14, 23:46   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 06:30   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Er du gal er ganske vanlig å bruke i muntlig språk det da - uten at man tenker galskap av den grunn. (Litt i samme gate som "sinnsykt moro" - så vidt meg bekjent er jo ikke sinnsykdom et snev av festlig)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 07:37   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Jeg hadde nistirret på i det minste snusen, og blikket henne intenst tilbake. Og helst også snillet henne litt, men jeg driver ennå og finpusser på det rette uttrykket irl for dette:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 07:49   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Hahaha!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 08:29   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Det minner meg om en avisartikkel jeg leste for flere år siden, og som jeg fremdeles blir sur av å tenke på, der en mor klaget over at andre barn fikk is og godteri på andre ukedager enn lørdag når hennes barn bare fikk godteri på lørdager. Hvor provoserende det var å møte barn utenfor butikken med en is i hånden på en vanlig tirsdag.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 10:30   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det minner meg om en avisartikkel jeg leste for flere år siden, og som jeg fremdeles blir sur av å tenke på, der en mor klaget over at andre barn fikk is og godteri på andre ukedager enn lørdag når hennes barn bare fikk godteri på lørdager. Hvor provoserende det var å møte barn utenfor butikken med en is i hånden på en vanlig tirsdag.

Det har faktisk hendt at poden ikke får godteri på en lørdag. Så da hender det at hn får litt på en fredag i stedet noen ganger. Skjønner at dette kan gi andre folk problemer i livet..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 10:32   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hørt på butikken i dag

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Er du gal er ganske vanlig å bruke i muntlig språk det da - uten at man tenker galskap av den grunn. (Litt i samme gate som "sinnsykt moro" - så vidt meg bekjent er jo ikke sinnsykdom et snev av festlig)

Det er nok litt måten det blir sagt da. Er det sagt med snert av humor og bare en gang, så er det greit. Men denne gutten maste og gikk på et tidspunkt å forsynte seg og moren repeterte er oppgitt, høylytt og langtrukent "er du gaaaaaaal!!!!" . Jeg gjorde nok dagen hennes litt vanskeligere når jeg (spik spenna gæærn) tok med meg en sjokolade på feil dag.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no