Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-18, 19:01   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Jamfør denne artikkelen i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/kultur/i/k...-i-lukkede-rom

Jeg tenkte først at jeg ikke var med i noen slike grupper selv. Så kom jeg på at det er jeg faktisk, men da i form av et diskusjonsforum for en allerede etablert gruppe (lag/organisasjon). Jeg er ikke med i noen grupper som eksisterer kun som diskusjonsforum på FB. Jeg lurer på hvor utbredt det er?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:06   #2
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Regner de type Hønehjørnet, Kvinneforum og sånt møl og?

Jeg tror ikke jeg er det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:20   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Jeg ble litt ufrivillig med i det Høneforum-greiene, og har ikke kommet på å melde meg ut igjen. Men ellers er jeg ikke medlem av noe diskusjonsforum på FB... Men andre lukkede grupper er jeg jo medlem av. *Leste ikke linken*

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:22   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.661
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Nå fikk ikke jeg lest hele artikkelen pga betalingsmur, men nei, jeg er ikke med i sånne grupper. Ikke har jeg hørt om de heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:26   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Jeg er med i ganske mange grupper, noen er sikkert hemmelige. Men det er ingen kvinnegruppegreier liksom. Det er hobby og annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:45   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Jeg har heller ikke lest pga betalingsmuren. Jeg har vært med i ei lukka gruppe for hyperemesis-damer tidligere, men gikk ut av gruppa ei stund etter forrige svangerskap. Ellers er jeg med i noen åpne lokalhistorie-skravlegrupper, noen faggrupper, barnas lukkede klassegrupper, barnehagens lukkede side og svømmeklubbens lukkede side. Det er vel det. De fleste bærer mer preg av å være infosider enn diskusjonsforum, med unntak av HG-gruppa og noen av lærergruppene (men sistnevnte er stort sett åpne for de som vil lese, trur jeg).

Jeg veit om flere som har barselgrupper på FB à la det man hadde på NM-forumet, så der trur jeg FB-grupper har overtatt for forum.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:54   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Nei, ikke av den typen det snakkes om i artikkelen. Kun «naturlige grupper» som er dannet ut i fra fritidssysler, organisasjoner og barns aktiviteter.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 19:57   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Nei ikke av typen som nevnes i artikkelen, men jeg er medlem av flere grupper hvor det deles erfaringer, diskuteres og skravles.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 20:21   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Hva regner du som hemmelig diskusjonsgruppe? Jeg er med i flere lukkede grupper på Facebook, alt fra en gruppe for min franske familie til strikkegrupper til grupper for foreldrene i klassene til barna mine, men det er kanskje ikke sånne du mener.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 20:29   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Ikke i "kvinnegrupper" og sånt, men i flere lukkede og ihvertfall én hemmelige gruppe. Det er både ang tema/ tv-serier og venner.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 20:34   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Jeg er med i flere diskusjonsgrupper på Facebook. De fleste av dem for foreldre til barn med spesielle behov. Dessuten sånne grupper som foreldregruppa på skolen har, familien min har osv, men det er vel ikke det det spørre om her, kanskje?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 20:36   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Nei, ikke i form av rene diskusjonsgrupper.
Hobbyer og den slags, derimot.

Jeg klarte riktignok å lage et lite helvete i en av dem i fjor, men når de ukritisk deler bilder av andres unger får de bare ta imot ..

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 20:46   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Hobby, skole, jobb og fritidsaktiviteter - de 3 siste er lukkede grupper. Mer for informasjonsflyt for de 3 siste, inspirasjon/tips/ideer i hobbygruppene.

Så er jeg med i type "Petters 50 års lag"- gruppe. "Kari og Knuts bryllup"- gruppe. Der deles det mye bilder etter arrangementene og det er fint!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 20:49   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 21:11   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

altså, hemmelig og lukket , ja.
Jeg er i en familie-gruppe for etterkommere av mine oldeforeldre, jeg er i gruppe for korpset, for fotballen,klassene, barnehagen, tøybleier (burde rote meg ut derfra, yngste bruker ikke tøybleier desverre) for ansatte på min arbeidsplass og sikkert noen til. ja og sånne kjøp og salg men de er jkke hemmelige eller lukket eller noe sånn.

Men ikke sånne "hemmelige" som jeg anta du mener uten å ha fått lest artikkelen. Jeg liker ikke FB for diskusjon, det er for rotete.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 22:31   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Har ikke lest artikkelen. Jeg er med i en kvinnegruppe for "bransja", og en annen gruppe som oppstod som følge av #metoo. De har sin funksjon, og det er nok mange som har lavere terskel for å dele i den type grupper, men selv foretrekker jeg å diskutere for eksempel likestilling i ikke-kjønnsdelte grupper.

Ja, og en annen bransjegruppe, men det er vel begrenset hvor hemmelig man kan kalle den siden det er flere tusen medlemmer og den blir sitert i mediene støtt og stadig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 23:14   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Njei, jeg er med i et par hemmelige grupper, men de er veldig små.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 23:22   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Jeg får heller ikke opp artikkelen pga betalingsmur, men ja, jeg er med i mange grupper som er lukkede/ hvor man må inviteres inn/ hemmelige både på FB og Twitter. Noen er små, mens andre er større.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-18, 23:59   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Nei. Kun lukkede grupper for foreldre knyttet til barnas klasser og fritidsaktiviteter, og gruppe for venninnegjengen fra studietida som reiser på tur sammen en gang i året.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-18, 00:03   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du med i en hemmelig diskusjonsgruppe på Facebook?

Noen hemmelig grupper er jeg ikke medlem av, men jeg er i noen lukkede interessegrupper, noen type hobbygrupper som hvem som helst blir medlem av bare de sier de vil/blir meldt inn av andre, og noen støttegrupper knytta til Lillemann sin diagnose - her må man godkjennes av en moderator for å bli medlem, for det kan tas opp veldig sensitive og vonde ting i disse gruppene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no