Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 22:02   #21
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Skal vi se…

Jeg har blitt mer bevisst min fremtreden overfor ungene.
Jeg har for alvor fått øynene opp for økologisk og også sunn mat generelt.
Jeg tenker mer miljø i de valgene jeg tar.
Jeg får dårlig samvittighet av den hersens treningstråden.

På noen små områder som jeg har tenkt at jeg er litt ekspert har jeg fått føttene pent plassert på landejorda igjen.

Så ja, jeg har fått inspirasjon og ny lærdom på mange områder gjennom FP.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:03   #22
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirket av FP?

For meg er påvirket det samme som lært og inspirert i denne tråden. Og hvorfor bruker man tid på noe hvor man verken lærer noe eller får nye impulser?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:08   #23
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

For meg er det forskjell mellom påvirket av og inspirert av. Jeg har fått nye impulser og ideer, men påvirket synes jeg er å overdrive.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:11   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

For meg er påvirket det samme som lært og inspirert i denne tråden. Og hvorfor bruker man tid på noe hvor man verken lærer noe eller får nye impulser?

Det samme tenkte jeg. Påvirket er vel ikke ensbetydende med at man faktisk endrer mening eller adferd?

Jeg merker at jeg påvirkes motivasjonsmessig på en del områder. Har blitt flinkere til å lage hjemmelaget (og fristende) mat etter at jeg startet kokeboka. Selvpåvirkning. Trening og språk er temaer hvor jeg påvirkes. Har blitt bittelitt mer nysgjerrig på en del områder, innen musikk, litteratur, kultur etc. Dessuten påvirkes jeg selvsagt av folks gjøren og laden, jeg gråter og ler med andre brukere ettersom de opplever noe trist eller noe flott.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:19   #25
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Har du blitt påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Til å kjøpe ting? Ikke kjøpe ting? Hva slags ting?

Er du blitt påvirketIinspirert til å tenke annerledes om noe? Har FP-deltagelsen påvirket/inspirert deg i fht bøker, filmer eller musikk? Kosthold, trening, klær og jåling? Jobb, utdanning, økonomi?

Har FP påvirket deg politisk? Er det noe du har endret adferd i forhold til, etter at du begynte på FP?

Barneoppdragelse? Forhold? Seksualitet?

Har du lært noe nytt på FP?

Ja.

Ja.

Ja.

Ja.



Definitivt. Jeg får shoppetips, mat tips, sminketips, klestips... Jeg plukker opp argumenter i diverse saker, jeg endrer syn på ting og jeg føler jeg lærer en del. Både hvordan man skal være, og IKKE skal være

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:28   #26
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg er nok lettere påvirket.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:39   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Ikke påvirket av noe spesielt, men man lærer jo ting av å lese tråder og sånn. Men alt i alt er jeg nok her for lite til å kunne si at jeg blir påvirket...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:57   #28
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Påvirket av FP?

Blir nok inspirert her inne ja.
Og man kan jo lære mye av en god og frisk diskusjon, om så mangt.

Har "funnet" og falt for odd molly her, dermalogica og blitt overbevist om id sminke, før har jeg blitt tipset av ei venninne, men her var jo "alle" for det.
Og fått lyst å ta brazillian, fra en tråd som skulle virke avskrekkende

Fått masse bra boktips, og blitt mer miljøbevist.

Også kunne jeg ingenting om bilsikring før jeg kom på nm
(så der og)
Og som zol sier kan jeg bli sjokkert over foreldre i den "virkelige verden" som gir spedbarn saft på flaske og legger loff med nugatti i matpakka, og ellers er svært så uopplyste om så mangt.

Ellers må jeg på deg Mim, ang. dette;

Opprinnelig lagt inn av Mim

I tillegger jeg blitt positivt allergisk mot argumentasjon av typen "Det gikk bra med meg" og "enhver mor vet best for sitt barn".
Man blir jo etterhvert en jævel på å finne dokumentasjon, og det er jo alltid gøy.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 07:53   #29
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Mer obs. på skrivinga....

Lager sunnere mat og bruker mindre halvfabrikata. Og handler mye mer økologisk.

Lillen får ikke div. pålegg......

Er mer bevisst på barneoppdragelse. Kommer ikke til å begynne tidlig med grøt, bruke gåstol ++++ til neste baby som er på vei.

Ja jeg har lært masse av FP(NM). Siden de fleste her var på NM, så får dere dele æren

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:28   #30
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nei. Tror jeg var skadet fra før.



Men selvsagt får jeg impulser og inspirasjon, og selvsagt blir jeg påvirket i den grad at diskusjonsviljen er der, og jeg synes det er nyttig å diskutere på FP, i motsetning til hva det var på NM.
Jeg gidder med andre ord å være her, og er egentlig bare her når det gjelder forum for tiden.
Det sier i grunnen ganske mye.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:32   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg har lært veldig mye om barn og barneoppdragelse, barnesikring, osv (Alle slike barneting.)

Jeg føler at jeg har blitt tryggere i min uenighet med andre. Jeg har ingen problemer med det lenger. Og jeg blir sjelden irritert i diskusjoner slik jeg ofte ble før.

Shoppinga er vel det som har påvirket meg minst. jeg blir bare enda mer innbitt på at jeg ikke vil ha det samme som "alle andre".

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 15:34   #32
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

"Påvirket" vil jeg vel særlig si at jeg har blitt når det gjelder matlaging og det å velge mer økologisk og mer hjemmelaget enn før. Ellers føler jeg meg stadig inspirert av skravling og humor og tips her inne, og gode diskusjoner skjerper alltid bevisstheten om egne meninger og hjelper til å spissfile argumentene. Men shoppevanene mine tror jeg ikke har endret seg stort.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 16:02   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg har blitt både påvirket og sparket i gang på diverse områder, først og fremst hva gjelder matlaging vil jeg tro. Ellers er det jo alltid kjekt å diskutere, og en plukker da opp litt her og litt der vil jeg tro.
Hva gjelder shoppevaner, seksualitet, forhold og økonomi, så er det nok som før.
Annet enn at jeg nå kjøper bøker anbefalt av noen jeg vet har samme smak som meg, enn å høre på diverse ymse folk.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 18:53   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Jeg er definitivt inspirert av både (gamle) NM og FP. Barselgruppen min på NM var til ekstremt god hjelp for en kakleforvirret nylagt høne (eller noe sånt). Jeg har lært mer om vogner enn jeg noensinne trodde jeg ønsket å kunne, og har endt opp med den perfekte vognen for meg (til og med kjøpt brukt her inne!). Jeg har blitt mer bevisst på forbruk og miljø, har fundamentert mine politiske oppfatninger enda bedre (det er så deilig å være enig med Polyanna, f.eks., da vet man at man har gjort noe rett ) - og jeg har definitivt tatt sjumilssteg på matlaging fra skrætsj. Ikke minst på troen på egne evner.

Jeg har lært mye om barn og oppdragelse her inne. Jeg håper og tror det gjør meg til en bedre mor.

Dessuten har jeg fått tips til musikk, filmer og bøker fra folk som deler mine interesser. Og mang en god latter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:32   #35
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Og hvorfor bruker man tid på noe hvor man verken lærer noe eller får nye impulser?

Ettersom jeg har hatt et barnebarn i huset for inntil 1 måned siden, synes jeg det er artig å følge med hva dagens unge mødre tenker. Mye er forskjellig fra da jeg var småbarnsmor. Vi hadde andre kjepphester enn mye som er tatt opp her.

Da jeg var 6 år dro vi på ferie langt ned i Europa i en bil uten sikkerhetsbelter.
(Huff, så gammel jeg virker nå)

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:52   #36
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ettersom jeg har hatt et barnebarn i huset for inntil 1 måned siden, synes jeg det er artig å følge med hva dagens unge mødre tenker. Mye er forskjellig fra da jeg var småbarnsmor. Vi hadde andre kjepphester enn mye som er tatt opp her.

Da jeg var 6 år dro vi på ferie langt ned i Europa i en bil uten sikkerhetsbelter.
(Huff, så gammel jeg virker nå)

He he........ja tenk vi reiste på ferie til Sverige uten at noen av oss hadde barnesete eller bilbelte. Vi hadde heller ikke EU-sand under lekeapparatene og vi lekte i rennesteinen mellom bilene som sto parkert i gata vår midt i Bodø by. Jeg kjørte trehjulsykkel i full fart mot Bodøs mest trafikkerte gate, Storgata, vel å merke på fortauet. Mødrene var sjelden ute sammen med oss enda vi bodde midt i sentrum av byen. Mødrene drev med sitt. Noen barn ble satt i bånd for ikke å gå på farlige steder når de var ute. Vi hadde ikke sykkelhjelm.

Godt vi overlevde. Vil egentlig ikke tilbake til den tiden, men savner litt av den roen menneskene hadde da....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:03   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

He he........ja tenk vi reiste på ferie til Sverige uten at noen av oss hadde barnesete eller bilbelte. Vi hadde heller ikke EU-sand under lekeapparatene og vi lekte i rennesteinen mellom bilene som sto parkert i gata vår midt i Bodø by. Jeg kjørte trehjulsykkel i full fart mot Bodøs mest trafikkerte gate, Storgata, vel å merke på fortauet. Mødrene var sjelden ute sammen med oss enda vi bodde midt i sentrum av byen. Mødrene drev med sitt. Noen barn ble satt i bånd for ikke å gå på farlige steder når de var ute. Vi hadde ikke sykkelhjelm.

Godt vi overlevde. Vil egentlig ikke tilbake til den tiden, men savner litt av den roen menneskene hadde da....

Jeg synes virkelig det høres helt vilt ut, og er lettet og glad for at husmortiden er over, at unger har sykkelhjelm og bilsete og mødrene er litt redd for ungene sine, ikke bare redd for møblene eller hva naboen skal mene om hithetsgraden på klesvasken.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:04   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Når kommer pollen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:05   #39
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes virkelig det høres helt vilt ut, og er lettet og glad for at husmortiden er over, at unger har sykkelhjelm og bilsete og mødrene er litt redd for ungene sine, ikke bare redd for møblene eller hva naboen skal mene om hithetsgraden på klesvasken.



Og det var vel heller ikke alle fra den tiden som overlevde.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:11   #40
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirket av FP?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes virkelig det høres helt vilt ut, og er lettet og glad for at husmortiden er over, at unger har sykkelhjelm og bilsete og mødrene er litt redd for ungene sine, ikke bare redd for møblene eller hva naboen skal mene om hithetsgraden på klesvasken.

Så vilt var det nå ikke. Det var mindre trafikktetthet på den tiden. Moren min var en kjærlig mor som var glad i oss. Hun hadde forresten ikke vaskemaskin så vi dro på "Vaskomaten"(tror jeg det het). Der kunne hun få vasket klærne i vaskemaskin. Vi hadde ikke bil så det måtte hun bære. Vi barna var med og løpte rundt der. Jeg husker også at vi leide fryser på meieriet. Det var i starten da fryser begynte å komme i bruk. De fleste hadde ikke råd til å kjøpe fryser, men leie en boks gikk greit. Det så ut som postbokser.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no