Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Matpakken min
Jeg er tradisjonell, og pakker lunsjen pent inn i matpapir 12 6,52%
Jeg har matboks 75 40,76%
Jeg putter den i en plastboks som ikke egentlig er matboks, men man tager hva man haver 21 11,41%
Plastpose! 24 13,04%
Pølsepapir fra kantina/kiosken/bensinstasjonen 0 0%
Papirpose 0 0%
Kjøper lunsjen min, den ligger på fat. 68 36,96%
Termos, jeg liker å ha med varm lunsj! 2 1,09%
Annet 35 19,02%
Jeg spiser bare brokkoli. Eller blomkål. Til nød gulrøtter. 3 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 184. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 16:14   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Alle seriøse jobber jeg har hatt, har vært på steder hvor jeg enten spiser sammen med barna, type smørelunsj i barnehage, eller på steder hvor det har vært kantine.

Har jeg hatt sommerjobber, helgejobber etc, hvor jeg har vært nødt til å nyte medbrakt i matpausa, har jeg brukt vanlig matpakke, pent pakket inn i papir.

Jeg foretrekker slippe matpakke.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 16:23   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg trodde faktisk matpapir var litt... ut. Ikke mins med tanke på miljøuvennligheten. Det kan ikke akkurat brukes om igjen?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 16:43   #43
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg gjør alt mulig. Har jeg brødskiver med hjemmefra, bruker jeg oftest matpapir, men når jeg husker det legger jeg pakken i en pose. Synes brødet kan begynne å tørke. Av og til innvilger jeg meg mat i kantina og andre ganger har jeg med meg middagsrester.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 16:51   #44
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.910
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Annet: Vi har lunsjordning på jobben og forsyner oss selv, spiser fra tallerken. Det blir jo nesten som en kantine, men vi kjøper ikke maten fra dag til dag (trekkes i lønn hver måned).

Jeg gjør som Bluen, og svarte som henne også. Men jeg kjøper, er sikkert et mer korrekt svar.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 17:14   #45
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Vi har kantine på jobben der vi smører på skiver selv! Blir trekt bittelitt av lønna!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 17:16   #46
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

...

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013

Sist redigert av shute : 12-11-12 kl 18:14.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 17:28   #47
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg bruker oftest matboks fordi det er best for miljøet, men når jeg ikke har orket å vasket matboksen så ender jeg opp med en plaspose. /:dobbeltmoralist:
Burde nok hatt en rull matpapir liggende.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 17:34   #48
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg gjør alt, egentlig. Jeg har ofte med meg en brødskive som jeg spiser til frokost enten på vei til jobb eller ved pulten min når jeg har kommet dit. Men jeg bruker vanligvis pose til den brødskiven.
Vi har kantine, og jeg kjøper ofte lunsj - da spiser jeg av fat. Når jeg er FlinkOgEffektiv(TM) hender det at jeg lager porsjoner med feks suppe - da varmer jeg den om morgenen og har med meg i mattermos.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 17:36   #49
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg har knekkebrød og pålegg på jobben, hvis ikke har jeg med middagsrester eller salat hjemmefra og da har jeg bokser.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 17:39   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Vi har lunsjordning på jobben med brød, pålegg og grønnsaker, så maten min ligger på fat. Det eneste jeg har med hjemmefra, er cc som jeg spiser til frokost. Men den har jeg over i skål. Jeg spiser den ikke rett fra boksen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:09   #51
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Annet: Jeg har en pakke knekkebrød stående på jobb og en ost/smøreost i kjøleskapet der.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:10   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.821
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Når jeg har niste med skiver av noe slag pakkes den i matpapir og plastpose. Vanligvis har jeg salat og da i en plastboks.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:28   #53
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Matpakke er kjedelig, men alternativet er salat fra elevkantina, og jeg har ikke tid til å
Stå i den køen. Men matboks må det være, så det blir plass til frukt og grønt og en liten porsjonspakning makrell ol. Matpapir går jo ikke. Da er det bare plass til skiver.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:29   #54
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Matbokser, av ulike slag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 18:52   #55
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Har matboks.
De fleste andre kjøper seg lunsj på butikken. De som har med har matboks.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 19:04   #56
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg har knekkebrød og pålegg på jobb, men har matboks om jeg skal ta med mat en dag.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 19:09   #57
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Krysset av på litt av hvert jeg. Jeg bruker både matboks og andre plastbokser, samt kjøper mat i kantinen når det passer best.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 19:49   #58
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Jeg kjøper mat i kantina tre dager i uka eller mer, som oftest noe påsmurt eller en salat. Har jeg matpakke, bringes den med til jobb i en plastboks fra IKEA. Vi har masse matbokser også, men de er så små. Når jeg først har matpakke med, har jeg gjerne med en boks bær, litt grønnsaker til garnityr og litt sånt også. Frukt og yoghurt til mellommåltid har jeg med hjemmefra. I tillegg har jeg knekkebrød og rugkjeks stående på jobb, samt ett pålegg. Og nøtteblanding. Eller tørka frukt. Eller søt kjeks. Og presskannekaffe og teposer og kakao. Sa jeg at jeg spiser hele tida?

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 19:51   #59
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Matboks, hvis ikke jeg har knekkebrød og smøreost på jobben.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 20:10   #60
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det er ikke morsomt å spise sin mat, når den ligger i pakke og ikke på fat

Har matboks, men smører den på jobb som regel.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no