Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brød i papir eller plastposer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-12, 22:19   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Brød i papir eller plastposer?

Jeg pleier å handle brød en gang i uka. Da kjøper jeg 7 brød som jeg skjærer opp på butikkens brødmaskin, putter tilbake i papirposen og slenger i fryseren når jeg kommer hjem. Vi tar opp ett brød hver kveld. Det er da tint til vi skal smøre matpakker neste morgen. Vi spiser som regel opp et brød i løpet av dagen. Brødet oppbevares kun i papirposen både i fryseren og i brødskuffen på kjøkkenet.

Jeg observerer stadig mennesker som pakker brød i plastpose. Jeg kjemper for tiden en hard kamp med vår "kantinedame" på jobb som lager lunsj til oss. Hun kjøper brød hver andre eller tredje dag og oppbevarer de i plastposer. Jeg synes brødet holder seg mye bedre i papirposer og foretrekker det. Mesterbaker Schakenda sier jo også at brød skal oppbevares i papir.

Hvordan gjør dere andre det? Brød i plast eller papir når dere forlater butikken?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:24   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Har plastpose rundt papirposen. Synes det blir tørt dersom det kun ligger i papirpose, men liker å vite hvilket brød jeg tar opp så derfor beholdes papirposen også. Det hender jeg ikke tar plastpose rundt i butikken, men bruker opp igjen de vi allerede har brukt til brød. Allikevel er det langt fra godt nok med tanke på miljøhensyn.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:28   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Oppevarer i plastpose, både i fryseren og i brødskuffen. Ellers tørker det ut syns jeg. Jeg skjærer brødet opp ibutikken.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:28   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Plast. I papirposen tørker brødet ut i løpet av få timer, både skorpen og "skjæreflaten" på ytterste skive.

Hvis jeg glemmer å flytte brødet fra papir- til plastpose så det blir liggende over natta, ender jeg stort sett med å kaste det fordi ingen av oss klarer å spise det. Flaut, men sant.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:29   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Oppbevarer brød oppskåret i fryseren og lager matpakker på frosne skiver. Problem solved.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:30   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Har plastpose rundt papirposen. Synes det blir tørt dersom det kun ligger i papirpose, men liker å vite hvilket brød jeg tar opp så derfor beholdes papirposen også. Det hender jeg ikke tar plastpose rundt i butikken, men bruker opp igjen de vi allerede har brukt til brød. Allikevel er det langt fra godt nok med tanke på miljøhensyn.

Jeg gjør det på samme måte. Alltid plastpose over brødposen. Jeg bruker plastposen mange ganger.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:32   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Eg oppbevarer i plastposer, for eg synest det vert tørt om det ligg i papirpose. Me spiser i underkant av eit brød til dagen, så det ligg av og til over natta. Har eg fleire forskjellige brød i frysen, har eg papirposen over plastposen sånn at eg veit forskjell.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:38   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Jeg syns kjøpte brød blir litt seige og mister sprøheten i skorpen hvis de ligger i plastpose, så de ligger i papirpose eller sånn hullete plastpose som det er på noen brød.
Hvis jeg baker brød så ligger de først bare med et kjøkkenhåndkle rundt og så i plastpose.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:40   #9
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 956
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Eg vart stoppa av ein eldre mann for nokre år sidan, då eg stappa oppskorne brød ned i ein plastpose, som fortalte at han som gamal bakar fikk vondt i hjarta når han såg det eg gjorde. Brød vert best i dei brødposane som er laga for brød, sa han. Fine mannen. :Hjerter:

Så då har eg gjort det sidan. Utan å eigentleg ha merka forskjell.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:41   #10
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns kjøpte brød blir litt seige og mister sprøheten i skorpen hvis de ligger i plastpose, så de ligger i papirpose eller sånn hullete plastpose som det er på noen brød.
Hvis jeg baker brød så ligger de først bare med et kjøkkenhåndkle rundt og så i plastpose.

Ja, det er nettopp det jeg synes er problemet også. Seige, vasne brød er absolutt ikke godt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:44   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Eg vart stoppa av ein eldre mann for nokre år sidan, då eg stappa oppskorne brød ned i ein plastpose, som fortalte at han som gamal bakar fikk vondt i hjarta når han såg det eg gjorde. Brød vert best i dei brødposane som er laga for brød, sa han. Fine mannen. :Hjerter:

Så då har eg gjort det sidan. Utan å eigentleg ha merka forskjell.

Ingen baker anbefaler plastposer. Schakenda er iallefall veldig motstander av brød i plastposer. Jeg synes det er enorm forskjell, særlig om brødet blir liggende en dag eller to.

Brødet blir forresten ikke tørt i papirpose heller dersom man stenger åpningen på posen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:45   #12
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Oppbevarer brød oppskåret i fryseren og lager matpakker på frosne skiver. Problem solved.

Samme her. Brødet oppbevares i plastpose i fryseren av praktiske grunner. Papirposer går så lett i stykker.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:48   #13
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Jeg baker, lar de stå og avkjøle på benken, og så tar jeg ett i åpen plastpose i kjøkkenskuffen, de andre i plastposer i fryseren.

Hjemmebakte brød tåler både det ene og det andre av oppbevaring bedre enn kjøpt, synes jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:49   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Oppbevarer i plast. Brød i papirpose blir tørt og hardt her hos oss.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 22:49   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Plastpose utenpå papirpose i fryseren. I brødboksen ligger brødet i papirposen.

  Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 06:54   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Papirpose=tørt brød. Jeg skjærer opp i butikken, putter i plastpose, og putter plastposen oppi papirposen frem til jeg kommer hjem. (Strekkode og betaling og sånn.)

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 07:07   #17
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Brødet skjæres opp i butikken, legges i plastpose, som igjen legges i papirposen. Hjemme går det i fryseren. Smører matpakker på frosne skiver.

Ellers spiser vi lite brød, men om noen skal ha en skive utenom matpakkene, legger vi frosne skiver rett i brødristeren.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 07:11   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Brød i papirpose blir da knusktørt? Vi skjærer opp på butikken, putter i plastpose og tar papirposen utenpå, den må jo med til kassen uansett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 07:22   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns kjøpte brød blir litt seige og mister sprøheten i skorpen hvis de ligger i plastpose, så de ligger i papirpose eller sånn hullete plastpose som det er på noen brød.
Hvis jeg baker brød så ligger de først bare med et kjøkkenhåndkle rundt og så i plastpose.

Sånn gjør vi det også. Kjøpebrød i plastpose får seig skorpe.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 07:27   #20
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brød i papir eller plastposer?

Brød i papirpose = tørt uspiselig brød.
Brød over 2 dager = gammelt, uspiselig brød.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no