Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 09:37   #41
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Jeg har dilla på egg og spiser minst 2 hver dag. Omelett, eggerøre, speilet, kokt - alt er godt. Men som oftest blir det bløtkokt. Jo mindre varmebehandling, desto bedre bevarer man det som er sunt med egg. Og det er jo supersunt. Faktisk er det den beste næringen man kan få, nest etter morsmelk.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:26   #42
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Av tilbehør liker jeg tomat og majones, kaviar eller faktisk brunost. Og jeg er enig i at det bør være gudbrandsdalsost

En eggesjelevenn!

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 10:38   #43
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Kokte egg skal enten være bløtkokte (helt kokt hvite, men flytende plomme) som spises med skje og en enkel brødskive med bare smør på i tillegg, eller hardkokte i skiver oppå en brødskive og med tomat, salt og pepper på toppen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:22   #44
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Bare så det er sagt; den snerken på eggeplommen på stekt egg kan skrapes av uten at plommen går i stykker, og uten at man steker egget på begge sider.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:24   #45
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Bare så det er sagt; den snerken på eggeplommen på stekt egg kan skrapes av uten at plommen går i stykker, og uten at man steker egget på begge sider.

Hvis man er veeeeeeeeldig forsiktig, ja. Jeg har bommet mange ganger og da er egget ødelagt. Spesielt rundt kanten av plommen er det vanskelig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 11:32   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Smilende (altså myk plomme). Jeg er barnslig nok til å spise egg med ristet brød med smør på, som jeg skjærer i striper og dypper i plommen. Og med mye salt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:33   #47
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

En variant jeg liker godt er hardkokt egg blandet med cottage cheese toppet med kaviar og linfrø.

Hardkokt er best,men litt smilende egg er greit.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 12:35   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Jeg liker egg aller best hardkokt og delt i skiver. Oppå en grov brødskive med masse kaviar.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:38   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Jeg foretrekker lett smilende egg - plomma kan godt renne, men hvitten må være helt stiv.

Jeg spiser eggene mine på skive, gjerne med majones og reker, eller rekesalat. Egg må ha salt på seg, og sånn er det med den saken.

Stekt egg må være stekt kun på den ene siden, plommen kan være hel eller knust, men igjen må hvitten være helt stiv, ellers syns jeg det bare er ekkelt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 14:02   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan spiser dere eggene deres?

Jeg får altså så lyst på egg av denne tråden! Må nok kjøpe det seinere, kjenner jeg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no