Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 14:11   #1
StianH
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
StianH har et hav av muligheter foran seg
Standard

Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Undersøkelsen er avsluttet.

Takk for alle svar og tilbakemeldinger!


Sist redigert av StianH : 25-02-10 kl 16:53. Årsak: Undersøkelsen er avsluttet
StianH er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:20   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg synes noen av spørsmålene var veldig enten/eller, de ble litt kategoriske og kanskje litt ledende? Det hadde vært fint med en mulighet for å gradere hele veien, slik de innledende spørsmålene hadde.

Dette er et viktig tema. Jeg håper du får mange svar.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:24   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Ikke helt gode alternativer på alle spørsmålene der, men jeg svarte nå iallfall...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:24   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Har svart, kort og grei undersøkelse, håper du får de svarene du trenger! Lykke til!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:27   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg har svart.

Jeg savner en "kommentar"-boks, for jeg skulle gjerne utdypet noen av svarene. Det var flere plasser hvor jeg ble "tvunget" til å svare noe annet enn jeg ønsket fordi svaralternativene var svart/hvitt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:28   #6
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg likte ikke disse spørsmålene:

Sitat:

Om det er is i akebakken skal ikke barna få lov til å ake av sikkerhetsmessige årsaker

Jeg mener de bør få ake under tilsyn og med begrenset utstyr og fart. Men jeg kan ikke velge det andre alternativet, for det kan jo være farlig hvis man slipper ungene fullstendig løs i en islagt bakke.

Sitat:

Å klatre/balansere på barnehagens gjerde burde ikke være lov, da barna kan skade seg av denne aktiviteten

Jeg er enig i at det ikke skal være lov å klatre på gjerdet, men det har ikke noe med evt. skader å gjøre, det er fordi ungene ikke skal havne på feil side av gjerdet og begynne å vandre alene utenfor barnehagen.

Det hadde vært mer interessant om vi fikk lov til å velge mellom ulike begrunnelser for hvorfor vi er for eller mot ulike ting.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:31   #7
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Svart.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:32   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Særlig spm 5 og utover synes jeg var vanskelige å svare på pga veldig svart/hvit.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:37   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg synes utsagnsparene var ganske håpløse.

Ingen oppegående foreldre setter vel sikkerhet og fysisk utfordring i total motsats til hverandre? Jeg ønsker mest mulig fysisk utfordring og moro for mine barn, MEN innenfor det som er akseptabel risiko. Og hva er risiko? jeg mener at dersom de kan knekke nakken, så er risikoen for høy, men dersom det kun er fare for å få skrammer eller blø neseblod, så er det kanskje innenfor det akseptable. Grad av risiko er altså en faktor her.

Normalt ville jeg satt et men mellom setning 1 og 2 i utsagn 1. Ja, jeg ønsker fysisk utforeldelse, MEN innenfor det som er sikkert. HVis man svarer at man bare vil ha fysisk utfoldelse i MOTSATS til sikkerhet, så blir man jo totalt bajas, og hvis man svarer at man bare vil ha sikkerhet i motsats til fysisk utfoldelse, så er man pyse. Få foreldre er bare bajas eller pyse på vegne av sine barn.

Du burde nok ta en runde med metoden på denne her, Stian, for jeg mener det er en svakhet ved undersøkelsen å sette sikkerhet og fysisk utfoeldelse i motsetning til hverandre, når de aller fleste foreldre aldri ville gjort det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:38   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Min tass får ikke klatre på gjærde -punktum. Har ingenting med fare å gjøre, men at gjerder ikke er klatrestativer.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:40   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg kan desverre ikke svare på undersøkelsen, på grunn av de ledende svaralternativene. Mange av stedene er ingen av dem korrekte, og det er rett og slett umulig å sette dem opp mot hverandre. Jeg syns det er rart at så mange av dere velger å bruke spørreundersøkelser i oppgavene deres når dere helt tydelig ikke har noe særlig kompetanse til det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:52   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes utsagnsparene var ganske håpløse.

Ingen oppegående foreldre setter vel sikkerhet og fysisk utfordring i total motsats til hverandre? Jeg ønsker mest mulig fysisk utfordring og moro for mine barn, MEN innenfor det som er akseptabel risiko. Og hva er risiko? jeg mener at dersom de kan knekke nakken, så er risikoen for høy, men dersom det kun er fare for å få skrammer eller blø neseblod, så er det kanskje innenfor det akseptable. Grad av risiko er altså en faktor her.

Normalt ville jeg satt et men mellom setning 1 og 2 i utsagn 1. Ja, jeg ønsker fysisk utforeldelse, MEN innenfor det som er sikkert. HVis man svarer at man bare vil ha fysisk utfoldelse i MOTSATS til sikkerhet, så blir man jo totalt bajas, og hvis man svarer at man bare vil ha sikkerhet i motsats til fysisk utfoldelse, så er man pyse. Få foreldre er bare bajas eller pyse på vegne av sine barn.

Du burde nok ta en runde med metoden på denne her, Stian, for jeg mener det er en svakhet ved undersøkelsen å sette sikkerhet og fysisk utfoeldelse i motsetning til hverandre, når de aller fleste foreldre aldri ville gjort det.

Enig, jeg svarte på en del, så avbrøt jeg. Følte ikke dette ble nyansert nok til at det ble representativt for mine meninger.

Du burde gradert spørsmålene bedre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:58   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Lærte du ikke i metoden at man må helst få andre til å sjekke spørreundersøkelsen FØR man legger den ut, slik at man får synspunkter på om spørsmålene er adekvate eller ikke?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:03   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Stian: Kanskje du skulle snakke med veilederne dine og få dem til å hjelpe deg å lage en mer presis spørreundersøkelse? Jeg vil GJERNE svare på spørsmål rundt sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen, barnehagens fysiske miljø og opplegg og tilrettelegging rundt frilek, osv, men det er umulig for meg å kunne svare skikkelig når spørsmålene er umulige motsetninger som ikke egentlig er motsetninger i det virkelige liv.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:06   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Stian: Kanskje du skulle snakke med veilederne dine og få dem til å hjelpe deg å lage en mer presis spørreundersøkelse? Jeg vil GJERNE svare på spørsmål rundt sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen, barnehagens fysiske miljø og opplegg og tilrettelegging rundt frilek, osv, men det er umulig for meg å kunne svare skikkelig når spørsmålene er umulige motsetninger som ikke egentlig er motsetninger i det virkelige liv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:06   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg er enig med de andre. Du vil ikke få et riktig bilde av foreldres meninger om utfordringer og sikkerhet ved barnehagens uteområde så lenge spørsmålene er utformet slik.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:19   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg begynte å svare, men det er litt for svart/hvitt altså...

Så jeg venter og antar at kanskje Stian jobber litt med metoden. Min verden er ikke så enten-eller, den. *enkelpenkel*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:37   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Jeg har svart, det gikk greit med de alternativene som var. :stor tilhenger av fysiske utfordringer:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:40   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Lykken, jeg er også det - men selv om jeg synes at klatring i trær er suverent, så er det jo en sikkerhetsrisiko.

og det er jo ikke slik at alle skader i barnehagen enten er å forvente ELLER at de er dårlig arbeid av de ansatte....litt av alt. Jeg kan være svart/hvitt jeg og altså, men det er unektelig litt vanskelig, for jeg kjenner det sånn i den delen av hjernen min som sier "Men om at"

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:41   #20
StianH
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
StianH har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Foreldre om sikkerhet og fysisk utfordring i barnehagen

Hei til alle sammen, og takk for all tilbakemelding.

Forstår at det virker svart-hvitt og tar dette som konstruktiv kritikk jeg kan ta med meg videre.

Takk til alle som har tatt seg tid til å svare!

StianH er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no