Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen helsekosteksperter her?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 23:53   #1
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Noen helsekosteksperter her?

Jeg kjøpte for en stund siden Detox rensekur(het tidligere Tonidren), men har ikke turt å drikke den ennå pga amming. Så det endte med at mannen i huset begynte.Han har nå fullført sin 3 ukers kur og er opplagt og fin i formen

Jeg vil også rense kroppen etter julas omgangssyke og årets første forkjølelse!! Har funket så bra de gangene jeg har gjort dette før Men er det noen som vet om jeg kan drikke dette selv om jeg ammer?

Nå ammer ikke jeg så veldig mye heller da,men det blir jo litt iløpet av døgnet.. Lillemann er nå 21mnd,men jeg kan så lite om dette iforhold til hva som er bra/ikke bra for hans del.

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:56   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Det du renser ut kommer ut i melken og er ikke hyggelig å servere noen å drikke. Jeg ville ikke gjort det mens jeg ammet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 23:58   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Nei du skal ikke bruke slikt når du ammer.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 00:00   #4
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Nei det er det jeg tenker også.. Hmm..var en sykepleier som fungerer som helsesøster som sa at det sannsynligvis ikke gjorde noe. Men så er vel ikke dette området hennes heller så jeg ble ikke noe klokere

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 00:02   #5
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Er nok like greit at jeg venter til jeg er ferdig med denne ammingen! Er jo det jeg har tenkt hele tiden, men jeg er da så forbaska trøtt hele tiden så fristelsen ble plutselig stor.

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 00:03   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Vel, jeg hadde ikke tatt sjansen uansett. Man skal garantert ikke gjøre det mens ungen er liten, og helt sikkert ikke når den er større heller. Vi ville ikke likt å drikke andres avgiftning selv heller for den saks skyld.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 00:05   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Er nok like greit at jeg venter til jeg er ferdig med denne ammingen! Er jo det jeg har tenkt hele tiden, men jeg er da så forbaska trøtt hele tiden så fristelsen ble plutselig stor.

Høres lurt ut. Du får se etter andre løsninger foreløpig.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 00:05   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Enig med de over her. Så og si alt du inntar havner jo i melka, og det sies jo til og med at man ikke skal slanke seg særlig hardt under amming da "miljøgifter" fra det frigjorte fettet i kroppen kan havne i melken, så jeg ville nok ikke tatt sjansen på det nei. Vent til etterpå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 00:26   #9
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig med de over her. Så og si alt du inntar havner jo i melka, og det sies jo til og med at man ikke skal slanke seg særlig hardt under amming da "miljøgifter" fra det frigjorte fettet i kroppen kan havne i melken, så jeg ville nok ikke tatt sjansen på det nei. Vent til etterpå.

Stemmer det. Jeg og søsteren min sjekket dette nøye ut da vi fikk barn nesten samtidig. Fikk beskjed om å ikke slanke oss hardt og ikke gå i ?ketose? Snakket med en ernæringsfysolog om det, så jeg regner med hun viste hva hun snakket om.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 14:29   #10
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Noen helsekosteksperter her?

Var en liten stund igår jeg ble litt smådesp etter å ha kjempet mot søvnen i mange timer og tenkte at pokker dette gidder jeg ikke! Men nå har jeg fått tilbake mitt "normale" hode selv om jeg fortsatt er trøtt Så da får jeg sette meg selv og mine "behov" til side for en liten stund til,kan da ikke fortsette å amme til gutten blir konfirmant

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no