Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Udo’s choice

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-08, 17:34   #1
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Udo’s choice

Jeg har gått over til Udo`s choice kapsler, men får utrolig vondt i magen ca 15 minutter etter at jeg har svelget dem.
Fikk beskjed om å ta dem med mat, og det gjør jeg, men er det snakk om mye mat? Eller bare litt?
Er det matvarer de kan reagere sammen med?
Jeg er rimelig frustrert og vet ikke om jeg tørr å spise dem mer, får skikkelig vondt altså.
Noen som har erfaringer?

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:33   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Udo`s choice

Spør Iset.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:37   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udo`s choice

Oj jeg vet ikke hvor mye hjelp JEG kan være her, for jeg har ikke hørt om det før. Har hørt at noen blir litt kvalme i begynnelsen men da er det bare leveren som ikke er vant med så mye fett enda, det er helst folk som tar store doser slik jeg gjorde (pga. hudproblemer og PMS, noe jeg ble kvitt ganske kort tid etter at jeg begynte med oljen). Har du prøvd flytende? Jeg er svoren tilhenger av den flytende varianten. Husker tidligere da det stod på boksene at 9 (!) kapsler tilsvarte 2 ss olje.
Nå har de fjernet det, så jeg vet ikke om de har gjort kapslene mye sterkere, kan godt hende. Men jeg fikk ingen effekt av kapslene, men av den flytende ble jeg kvitt eksemhud (fikk feilfri babyhud!) og PMS etter ganske kort tid. Tok 4 ss daglig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:43   #4
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Udo`s choice

Jeg ble litt uvel av kapslene, og gikk over til flytende i smoothies. Jeg kjenner ikke smaken, og merker heller ikke noe ubehag.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:08   #5
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Udo`s choice

Jeg har bare prøvd flytende og har aldri hatt problemer.
Synes den smaker helt grusomt. Fikk tips om å ta den sammen med appelsinjuice og da går det ned

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:24   #6
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udo’s choice

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj jeg vet ikke hvor mye hjelp JEG kan være her, for jeg har ikke hørt om det før. Har hørt at noen blir litt kvalme i begynnelsen men da er det bare leveren som ikke er vant med så mye fett enda, det er helst folk som tar store doser slik jeg gjorde (pga. hudproblemer og PMS, noe jeg ble kvitt ganske kort tid etter at jeg begynte med oljen). Har du prøvd flytende? Jeg er svoren tilhenger av den flytende varianten. Husker tidligere da det stod på boksene at 9 (!) kapsler tilsvarte 2 ss olje.
Nå har de fjernet det, så jeg vet ikke om de har gjort kapslene mye sterkere, kan godt hende. Men jeg fikk ingen effekt av kapslene, men av den flytende ble jeg kvitt eksemhud (fikk feilfri babyhud!) og PMS etter ganske kort tid. Tok 4 ss daglig.

Hmm..
Så en smoothie er nok "mat" altså..
Jeg klarer ikke slike flytende ting nå, kanskje etter at hyperemesisen min har gitt opp. Så kapsler blir det så lenge jeg er gravid.
Hmm, kan det være leveren som gjør vondt da? Men min lever skal være godt vant til fett da.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:27   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udo’s choice

En smoothie slik det ser ut som om 90 % lager den, er nok ikke god nok mat alene, men tilsetter du et par rå egg, evt litt proteinpulver, samt Udos Choice i den blir den et PERFEKT måltid.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:29   #8
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udo’s choice

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

En smoothie slik det ser ut som om 90 % lager den, er nok ikke god nok mat alene, men tilsetter du et par rå egg, evt litt proteinpulver, samt Udos Choice i den blir den et PERFEKT måltid.

Jeg mener nok mat til å ta sammen med Udoen..
Siden hun damen sa at det skulle tas med mat, og jeg blir usikker på hva som er nok mat siden jeg får vondt.

Jeg lager smoothies på linje med deg.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:31   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udo’s choice

Åja.

Ja det går helt fint med smoothies, iallfall om du tilsetter et par rå egg slik at den får mer næring.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:34   #10
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Udo’s choice

Kan jeg slenge på et "dumt" spørsmål på slutten her?

Udo`s choise kan erstatte vanlige omega-3 kapsler. Ikke sant?




(Leter desperat etter gode oppskrifter som ikke inneholder: noe form for korn (-ris), noe form for melkeprodukter, soya, gjær, sukker, eple, banan, pære, storfekjøtt, egg )

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:36   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Udo’s choice

Ja de kan nok egentlig det, men jeg sverger til fiskeolje, som inneholder DHA/EPA-fettsyrer, noe Udos ikke gjør. Men Udos inneholder omega 3 fra linfrø, og selv om det ikke er like optimalt så er det veldig bra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 22:20   #12
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udo’s choice

Prøvde å ta dem sammen med middagen og fikk vondt igjen.
Da er jeg redd for at jeg ikke kommer til å spise dem mer.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 02:05   #13
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Udo’s choice

Omega 3-fettsyrene som finnes i vår kropp, er veldig lange. Vegetabilsk omega 3 er relativt korte fettsyrer, som dermed ikke gjør så mye nytte i kroppen vår. Fiskefettsyrer er lengre, og dermed bedre - men de fettsyrene som ligner mest på våre egne er de som finnes i selolje.

Det er godt dokumentert gjennom flere omfattende forskningsprogrammer ved NIFES her i Bergen at selolje har veldig god effekt på ulike helseproblemer.

(Men jeg bruker mest fiskeolje selv, altså. Klarer ikke helt tanken på å spise noe fra sel...)

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 20:01   #14
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Udo’s choice

Jeg har prøvd selolje og andre fiskeoljer, de er ikke forenelige med hyperemessis svangerskap!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no