Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-19, 16:01   #521
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.732
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Det snør og jeg hører julemusikk på radio, noen få arbeidstimer igjen er det juleferie.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 16:40   #522
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi ble ferdige med alle julegavene (både de fra oss og de vi kjøper for andre til egne barn) mandag, da mannen og jeg hadde et lite raid i kveldinga. Mangler å pakke inn et par, bare, og så venter jeg på en til mannen som skal komme med posten. Ferdig å bake det jeg har planlagt å bake (færre sorter enn noen gang), og har gjennom desember vasket ulike rom ekstra godt, slik at det egentlig bare gjenstår vanlig helgevask. I dag skal jeg montere pepperkakehus og koke saltkjøtt, og eldstesnupp kommer hjem på juleferie. Jeg er i rute og vel så det, og skal bare bruke helga til julemarked, Rasmus og verdens beste jul, LA med eldstefrøkna, litt pynt og masse kos. Må sjekke pentøyet til 9-åringen også, forresten. Har julestemning i bøtter og spann!

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 20:53   #523
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Nå har jeg seks kakeslag i boks og er snart ferdig. Midt i bakinga i dag satte jeg meg plums ned og hørte på Jussi Björling synge O'helga natt. Det er den flotteste julesangen av alle når han synger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-19, 23:46   #524
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har hatt et res på det meste i dag. Gutta har nå fått kjøpt alle gavene de trenger til familie og venner.
Jeg mangler fremdeles mannen, en ekstra gave til ungene og mamsen. Strømpegave er i boks, det blir kinobilletter på Frost 2. Vi gir strømpe 1.dag, og da skal vi også på kino. Etter kino skal våre venner være med oss hjem på festmiddag etter julaften. Jeg gleder meg nesten like mye til det som til julaften!

Middagen er i hus nå. Mamsen kjøpte ribbe (5kg så det bør holde både til julaften og første dag!) og pinnekjøtt til nyttårsaften.
I morgen er det julefrokost på skolen, og jeg skal hjelpe til. Etterpå setter jeg deig til rundstykkene. Og så skal jeg sette sirupsnipp deig på ettermiddagen så jeg kan bake på lørdag. Denne helgen står i bakingens navn.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 21:43   #525
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Her har svigerforeldrene mine stått på i dag. Svigerfar har støvsuget, og svigermor har tørket støv i hele huset. Så da jeg kom hjem satte jeg ungene i sving med å pynte pepperkakehuset, og nå har jeg limt det sammen. Deretter etablerte jeg regelen om at alle som setter seg foran TV-en blir nødt til å skålde mandler. Det ble svigerfar som endte opp med den jobben også, og nå ligger de til tørk og skal bli til marsipan i morgen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 22:13   #526
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

I går klarte jeg ikke å la være å bake ett slag til, så det ble en boks med florentinere i tillegg. Ganske mange av dem ble spist opp i løpet av kvelden i går da.

I dag har bare vært en kosedag. Mamma og jeg var i byen og shoppet litt (jeg hjalp henne å kjøpe gaver til barna) og spiste lunsj, veldig koselig. I morgen kommer broren min og kona også, og skal være her helt til 2. juledag.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 22:18   #527
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har blitt syk... Igjen... Håper å klare å bake i morgen, for boksen med havrekuler er tom...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 22:26   #528
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har fått unger hjem for en kveld, nå er treet pynta. Det meste er i boks av gaver og innkjøp, så nå blir det nok en veldig rolig helg. Tror jeg må binge julefilmer.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 21-12-19 kl 08:22.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 23:20   #529
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har fått eldste hjem på juleferie, og har alle ungene under samme tak. Vi har pynta pepperkakehus, og nå er det LA og et glass rødvin.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-19, 23:20   #530
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Det ble ikke helt som ventet i dag da.
Julefrokost på skolen ble gjennomført. Men jeg som skulle hjem å sette rundstykkedeig sovna i steden i stolen. (LITT på søvnetterskudd kan man jo si!)
Men gutta har hatt besøk og vært på besøk i hele dag (D og venninnene gikk til og med omvendt julebukk idag. Dvs at de sang og gav vekk pepperkaker. ) og de fikk bakt pepperkaker i kveld. Jeg har satt opp treet, ryddet på kjøkkenet etter pepperkakeslagmark, og er i gang med å pynte treet. Satt sirupsnipp deig har jeg også gjort.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 11:05   #531
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Man må jo ikke gjøre absolutt alt man har planlagt, Taien. Det blir jul allikevel.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 11:32   #532
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Man må jo ikke gjøre absolutt alt man har planlagt, Taien. Det blir jul allikevel.

Det er jo helt sant. Og jeg VET at jeg legger mye ekstra på meg...men det er litt kompansering for manglende andre ting, tror jeg.
Nå er D blitt syk også! Måtte det gå fort over og ikke smitte noen andre!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 11:36   #533
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg gjør akkurat det samme selv. Men begynner å bli flinkere til å kutte ting fra lista.
Det er rette tiden for sykdom, ja! God bedring!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 12:08   #534
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Norges fineste juletre er kommet ned fra kvisten!
Når all den røde og gullfargede pynten er kommet på, er det ikke så verst allikevel.
I ettermiddag blir huset pyntet, og freden kan senke seg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 12:22   #535
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Panisk rydding i dag. I dag må det pyntes før gjestene kommer. Det er virkelig kaos hjemme. Jeg vet vi vil rekke både å kjøpe treet og resten av gavene før tirsdag. Lille julaften skal freden senke seg, det vet jeg bare.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 13:15   #536
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er bah i dag. Ingen julestemning, ikke noe lyst til å gjøre alt som må gjøres, har litt lyst til å late som om det ikke er jul. ><

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 13:20   #537
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Huset er julepynta (minus tre, det kommer ikke opp før lille julaften) og rotete og skittent. Forlot hele kaoset for å være hos familien i hjembygda mi etpar dager. Siden jeg jobber best under press ser jeg for meg at vi skal greie forvandle huset til rent (nok), pent og koselig i god tid før kvelden før kvelden.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 19:09   #538
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi er ferdige stort sett. Har gangene igjen, det går raskt. I morgen kommer familien på grøt, så lillejulaften blir bare kos hele dagen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 19:36   #539
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Sint!

Sv: Juletråden 2019

Jeg håper mann og barn tar huset i morgen, jeg er helt ute av bildet... Dvs stort sett i sengen.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-19, 19:53   #540
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.732
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er generelt bare sur, muggen og bah om dagen. Ser på Jul med Kurt og Kork ( NRK appen) og satser på bedre humør og julemodus.
Jeg bare elsker Kurt synge Walking in the air.
Skal se om jeg finner video.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no