Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-22, 09:55   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har (heldigvis) begrenset antall dager igjen i denne jobben. Nytt av i dag. Teams-møte uten headsett - i landskap.

... eller i møterom - med åpen dør.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 10:05   #42
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Det slår ikke feil. Alle sår jeg får ender med betennelse. Varm, rød og vond finger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 10:11   #43
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Nok en meningsløs og garantert bortkastet dag som streikevakt. Jeg hater livet mitt akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 10:44   #44
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 10:51   #45
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Exkjæresten til noen som gjør det slutt og åpner døren på gløtt likevel. Igjen! Har lyst å si vedkommende noen ord, men skal ikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 11:04   #46
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Dette er en tung dag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 18:22   #47
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg har et helvettes anfall av menssmerter

Minty er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 18:54   #48
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg skulle ha opplæring i dag. Jeg kom nesten ti minutter for sent. Jeg hadde helt glemt det og ikke fått påminnelse siden jeg ikke hadde PCen i den pausen jeg tok. Det var jeg som hadde innkalt. Og jeg som skulle stå for opplæringen. Jepp, ikke flaut i det hele tatt. Heldigvis var alle tålmodige og benyttet anledningen til å bli kjent med hverandre, nyansatte alle sammen. Opplæringen gikk fint den etter at instruktøren dukket opp.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 19:21   #49
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg har mugg på badet..

Å få tak i folk som kan fikse har ikke vert enkelt fordi de har mye å gjør og ting tar tid, en sa ja til oppdraget (det er et par ting han kan gjør samtidig). Var og så på det. Vi har purret på han hele veien.

Lørdag trakk han seg.
Tok 4 mnd …

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 26-09-22, 22:47   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Jeg har fått oppjustert høreapparatene mine, så nå er alle mulige lyder superskarpe. I tillegg til den irriterende lyden av mitt eget hår, gnikking av klær og skosåler, og ventilasjonssumming, så er alle de lydene som til vanlig er irriterende (smatting og snøfting, bestikk mot tallerken, gneldrekjerring på flyet, folk som scroller småsnutter med lyden på på telefonen sin...), ca tredobbelt så irriterende som vanlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 07:48   #51
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Tenåringer!!

Her har vi organisert og fikset, og ordnet med nye klær til ungen, ettersom skolen klagde på for dårlige klær til gym-timene som er gåtur med assistent. Også oppfører snart 17-åringen seg mer som en forvokst 5 åring, og blånekter å ha på den nye (veldig fine) jakken. Også må JEG forsvare det ovenfor mora, som mener at "man må bare stå i det". (og greit nok det, hvis hun også hadde stått i det. Men det gjør hun ikke. For "det blir så dårlig stemning")
Den like fine utebuksa ble visst båret ned i kjelleren.

Så da får han fryse, tenker jeg.

Og enda har jeg igjen å få Storebror ut døra, og ikke minst det som virkelig er kraft-anstrengelsen, Lillesøster. Og klokka er ikke 08 enda. :svett:

Den dusjen min ser det ut som jeg ikke rakk. Og jeg har vært oppe i snart 3 timer...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 07:55   #52
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Om det er noen trøst tror jeg det er ekstremt få foreldre som kan bestemme over klærne til en 17-åring.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:00   #53
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Det er sannelig annerledes å ha unge friske hannkatter framfor en eldre kattedame. Hadde de nå enda bare tatt inn døde mus. Bill.mrk. musefelle i kjøkkenskapet. (Den ble tatt i natt.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:05   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Tenåringsutslitt her også, men i dag retter gruffet seg mot medelevene som tar iskald avstand. Mennesker kan altså være så slemme.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:19   #55
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Om det er noen trøst tror jeg det er ekstremt få foreldre som kan bestemme over klærne til en 17-åring.

Det er jeg helt enig i. Og jeg mener jo at han velger jo selv å fryse. Men noen andre mener jo at dette må jeg fikse. Men han overlever fint å fryse i 45 minutter.

Jeg rakk faktisk en dusj. Nå er det å motivere Frøken Vil Ikke ut døra.

Til og med Storebror gruffet da han dro i dag, for det er TUR, og bestevennen er syk. Så hans plan i dag var å ligge på en gressplen og se lidende ut kunne han fortelle.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:28   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Serafin: Din oppgave er å sørge for at gode klær er tilgjengelig, men 17-åringer velger selv hva de skal ta på seg. Eventuelt får de bare fryse. Knerten hadde friluftsliv valgfag, og det hjalp veldig at læreren var tydelig på hva som var korrekt antrekk. Jeg kunne mase så mye jeg ville, men læreren hørte han faktisk på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:29   #57
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Blondie:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:39   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Tenåringer!!

Her har vi organisert og fikset, og ordnet med nye klær til ungen, ettersom skolen klagde på for dårlige klær til gym-timene som er gåtur med assistent. Også oppfører snart 17-åringen seg mer som en forvokst 5 åring, og blånekter å ha på den nye (veldig fine) jakken. Også må JEG forsvare det ovenfor mora, som mener at "man må bare stå i det". (og greit nok det, hvis hun også hadde stått i det. Men det gjør hun ikke. For "det blir så dårlig stemning")
Den like fine utebuksa ble visst båret ned i kjelleren.

Så da får han fryse, tenker jeg.

Og enda har jeg igjen å få Storebror ut døra, og ikke minst det som virkelig er kraft-anstrengelsen, Lillesøster. Og klokka er ikke 08 enda. :svett:

Den dusjen min ser det ut som jeg ikke rakk. Og jeg har vært oppe i snart 3 timer...

Skolen klagde? På for dårlige klær? Til en 17-åring?

Hilsen mamma til 15-åring som går i shorts året rundt. Hvis skolen har behov for å klage på det får de pent ta det opp med 15-åringen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-09-22 kl 09:06.
My er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:40   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #12

I går hadde jeg faktisk lyst til å trene litt ute, men forble limt til sofaen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 27-09-22, 08:40   #60
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Serafin: Din oppgave er å sørge for at gode klær er tilgjengelig, men 17-åringer velger selv hva de skal ta på seg. Eventuelt får de bare fryse. Knerten hadde friluftsliv valgfag, og det hjalp veldig at læreren var tydelig på hva som var korrekt antrekk. Jeg kunne mase så mye jeg ville, men læreren hørte han faktisk på.

Stemmer. Det var først i militæret min sønn kledde på seg fornuftige klær..

Fintdethei! er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no