Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?
Nei, jeg liker det sånn det er 5 4,42%
Ja, jeg vil ha sommertid hele året 45 39,82%
Ja, jeg vil ha normaltid (vintertid) hele året 42 37,17%
Jeg bryr meg egentlig ikke (annet) 21 18,58%
Deltakere: 113. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-22, 09:52   #21
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

JA!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 09:54   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg lar meg ikke affisere av klokkesnuing, så jeg er litt sånn "whatever".

Samme her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 09:57   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg plages heller ikke av det, men hadde foretrukket sommertid og lysere kvelder hele året.

Jeg er helt enig.

Selv da vi hadde små barn synes jeg ikke klokkesnuing var noe utfordrende, men skjønner at det ikke gjelder alle.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 09:59   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Klokkestillingen påvirker meg ikke mye, men det er jo bare tull. Jeg har ikke klart å finne studier som kan påvise en positiv effekt på folk eller økonomi. Så hva er poenget da?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 10:15   #25
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Klokkestillingen påvirker meg ikke mye, men det er jo bare tull. Jeg har ikke klart å finne studier som kan påvise en positiv effekt på folk eller økonomi. Så hva er poenget da?

Det var et poeng da det ble innført, da lysere kvelder førte til innsparinger på strøm og varme. Det har lenge vært et irritasjonsmoment for meg, jeg liker ikke klokkestillinga, men nå er det kanskje ikke så dumt med sommertid likevel? Da bør det i tilfelle være hele året, for ikke å kødde med småbarnsforeldre og særlig melkebønder, som må tukle med dyras indre klokke. Forskning viser også at antall viltpåkjørsler øker kraftig rett etter klokkestilling: https://forskning.no/helse-ntb-polit...iarder/2104265

Så jeg ser fordelen med sommertid hele året, selv om jeg helst ville hatt vintertid.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 10:18   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg plages heller ikke av det, men hadde foretrukket sommertid og lysere kvelder hele året.

Akkurat samme her. Syns synd på dere som plages så mye av det. Hvordan går det for dere å reise i ulike tidssoner?

Ungene mine har heller ikke plagdes med dette, det har justert seg raskt det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 10:34   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Takk for forklaringen Albertine. Da står jeg ved at nå kan man slutte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 11:00   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Akkurat samme her. Syns synd på dere som plages så mye av det. Hvordan går det for dere å reise i ulike tidssoner?

Jeg plages ikke av å stille klokka, så reising er ikke et problem. Men jeg plages over å leve 5 måneder i året med mørkere ettermiddager enn det hadde trengt å være.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 12:29   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg plages ikke av å stille klokka, så reising er ikke et problem. Men jeg plages over å leve 5 måneder i året med mørkere ettermiddager enn det hadde trengt å være.

Ja, akkurat dette!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 12:31   #30
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.559
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Jeg vil slutte med det. Og liker best den klokkestillinga vi hadde nå, da er jeg ikke så sjukt trøtt om morgenen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 12:46   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Akkurat samme her. Syns synd på dere som plages så mye av det. Hvordan går det for dere å reise i ulike tidssoner?

Jeg har faktisk aldri prøvd.

Ikke så bereist.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 12:58   #32
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Jeg vil gjerne ha slutt på klokkestillingen, og det spiller egentlig ingen rolle om det er sommertid eller vintertid. (Stemte vintertid)

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 13:02   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Ja, vi kan gjerne slutte. Det er kanskje lurest med normaltid som standard, men det spiller strengt tatt ikke så stor rolle kanskje, bare vi er på linje med Europa for øvrig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 13:29   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

At vi er på linje med våre naboer er viktig, så et samarbeids-prosjekt kan være meget lurt når eu skal slutte med dette, og vi andre henge oss på. Det er vel reelt sett det det har strandet på, for det er bestemt at vi skal slutte, og eu skal slutte, men så skjedde det noe så jobben med å bestemme hvilken sone man skulle henge seg opp i, stoppet opp , og der står saken...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 13:30   #35
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Jeg har aldri blitt nevneverdig plaget av snuingen av tid. Men vil gjerne slutte, og vil da helst ha normaltid. Sånn at sola skinner mest midt på dagen og midnattsola er ved midnatt. Forøvrig så bor jeg i Bergen og ser ikke for mye sol i løpet av året.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 14:21   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Jeg plages i grunnen like mye eller mer av at det er mørkt på morgenen som om ettermiddagen. Å gå til jobb i stappmørke er så trist!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 14:57   #37
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Jeg synes det med klokkestilling er noe ordentlig tull,så jeg er for å få tilbake normaltid(vintertid) på permanent basis.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 14:57   #38
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Syns alle vi bør slutte å stille klokka frem og tilbake 2 ganger i året?

JA.

Sitat:

Og hva vil du helst ha om vi slutter med dette?

Stabilitet.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 14:58   #39
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Påvirkes lite og bryr meg ikke så mye om det, i grunnen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 15:06   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Avsporing] Bør vi slutte å skru klokka frem og tilbake?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Valgte siste, men savner alternativet "Ja, men det har ikke noen betydning om vi velger sommertid eller normaltid". Men det plager meg ikke nevneverdig at vi stiller den heller.

Dette.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no