Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker FP-ere vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-08, 23:59   #1
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Drikker FP-ere vin?

Det er veldig mange som skriver om mat her, men det er nesten ingen innlegg som handler om vin. Jeg er litt over gjennomsnittlig interessert i vin og lurer på hvordan det står til med vininteressen her inne. Ligger det en tanke bak vinvalget, eller er ikke vin noe annet enn druesaft med alkohol? Eller er avholdsfolket i flertall her inne?


Jeg burde kanskje laget en poll, men har ikke helt forstått hvordan det fungerer, så jeg får heller gjøre det på den manuelle måten.

Rød eller hvit, (eller kanskje sprudlende?)

Velger dere vin ut i fra land, druetype eller har dere mer spesifikke preferanser? Eller er det kun prisen som teller?

Selv er jeg glad i både rød- og hvitvin, men drikkevanene er årstidsavhengige. Fra mai til september drikker jeg nesten bare hvitvin, mens jeg holder meg til rødvin når det blir kaldere. Champagne (the real thing) drikker jeg når som helst, men litt for sjelden. Av rødvin drikker jeg i all hovedsak italiensk og fransk, mens hvitvinsvalgene har en veldig fransk slagside.

  Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:01   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Ja, takk!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:03   #3
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Velger stort sett italiensk rødvin.
Barolo eller amarone (takk, Veronal!)
Spansk rioja er god til mat synes jeg.
Drikker kanskje 2-3 flasker i måneden.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:05   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg velger stort sett italiensk rødvin, siden den er klart minst migrenefremkallende for meg. Når det gjelder hvitt, går det gjerne i fransk her også - Chablis er alltid en sikker vinner, eller en Gewürstraminer fra Alsace (hvordan pokker skriver man det?).

Ellers gjenoppdaget vi rosévin i fjor sommer. Det blir det mer av. Vi fant en fra Bandol-distriktet som gubben bare bør ha notert navnet på.

Som en ekte diva blir det aldri nok champis (før det plutselig var for mye ).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:06   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg drikker kun rødvin og helst chiliensk rødvind.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:08   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?


Rødvin er et must!

Jeg vil anta at forumets vindiskusjoner er veldig avhengig av hvem som er gravide og ammer og slikt til enhver tid, så det at Veronal er på vannvogna - _kan_ ha noe å si ...

Her i huset går det mest i rødvin, ettersom jeg ikke er noe glad i hvitviner.
Nå har jeg akkurat vært på vannvogna, men øverst på listen står noen økologiske viner jeg har ventet lenge på å åpne.

Vi liker å prøve nye viner, selv om vi har noen favoritter. Berberana f.eks. til grillmat og lammelår og slikt. :skål:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:13   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Drikker alt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:16   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Nei jeg klarer ikke vin. :umoden drittunge:
Dessuten tåler jeg ikke alkohol etter mageoperasjonen min, så det er fint lite alkohol her i heimen ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:21   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg er nok litt mer enn gjennomsnittlig vininteressert, men har dabbet en del av de siste årene. Jeg drikker nok mest rødt, men en del hvitt i sommersesongen og champagne når som helst.

Når jeg kjøper vin nå, så går det hovedsakelig i røde italienere (og jeg er fortsatt på Ripasso-kjøret jeg har nevnt tidligere her inne), hvite franske (Sancerre, Chablis og ymse Alsace), og Tokayer og Sauternes (og gjerne naboene som ikke får lov å kalle seg Sauternes).

Pris nevnes i HI, og det betyr litt, men ikke alt. Jeg er ikke så glad i å punge ut for overprisede Bordeaux-viner, men kjøper vin i segmentet rundt tohundrelappen uten å blunke. Jeg har absolutt ikke stålkontroll på årganger og alle mulige produsenter, men kjenner til en del og bruker etikettmagefølelsen når jeg vurderer noe helt ukjent.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:21   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg er veldig glad i rødvin - da spesielt fra Chile eller Australia, men også gjerne spansk. Jeg liker rødviner som er litt tunge - med masse fruktighet, smak og fylde, men helst ikke så mye garvesyre.

Hvitvin er godt som kosedrikke en sommerkveld, men den må ikke være søt og klissete.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:27   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Er ikke spanske og chilenske viner de med MEST garvesyre? Svigerfar sverger til italienske viner, men så er han jo italiener og da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:29   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg er veldig glad i rødvin - da spesielt fra Chile eller Australia, men også gjerne spansk. Jeg liker rødviner som er litt tunge - med masse fruktighet, smak og fylde, men helst ikke så mye garvesyre.

Hvitvin er godt som kosedrikke en sommerkveld, men den må ikke være søt og klissete.


Da tror jeg fint vi kunne vært gode venner.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:38   #13
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Eller er avholdsfolket i flertall her inne?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:38   #14
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg drikker vin, men det er definitivt ikke favorittdrikken min. Et godt glass til mat setter jeg pris på, men utover det foretrekker jeg heller en iskald øl.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:40   #15
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg liker både rødt og hvitt, men den hvite er favoritten. Aller helst i form av champagne eller cava.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:59   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Jeg er glad i rødvin, men har ikke særlig kunnskap om vin. Jeg drikker sjelden for tida, siden jeg ammer ganske ofte.

Jeg liker godt viner fra Rioja-distriktet, har jeg funnet ut.
Jeg er ikke spesielt glad i hvite viner, men plukket litt tilfeldig med meg Petit Chablis da jeg var på polet (for leenge siden). Den var god.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 00:59   #17
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Vin er godt. Jeg er absolutt ingen kjenner, men Riojavin er godt. Og iskald Chablis.

  Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 01:01   #18
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg liker godt viner fra Rioja-distriktet, har jeg funnet ut.
Jeg er ikke spesielt glad i hvite viner, men plukket litt tilfeldig med meg Petit Chablis da jeg var på polet (for leenge siden). Den var god.

Jøss. Skal vi to drikke litt vin sammen?

  Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 01:10   #19
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jøss. Skal vi to drikke litt vin sammen?

Ser ut til at det er meningen!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 06:33   #20
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg drikker kun rødvin og helst chiliensk rødvind.

Her også

Drikker (eller smaker) kanskje hvitvin om sommeren, men champagne holder jeg meg unna...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rødvin, vin


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no