Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Drikker FP-ere vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 08:53   #41
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Får man kjøpt Pinotage lenger? Jeg finner den ikke?
Jeg er glad i rødvin med lite garvesyre, ellers ender det opp med en heidundrande hodepine.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:55   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Veronal har gjort meg til amaronejunkie.


Tusen takk, Veronal!

Hvitvin er ikke helt meg. For å si det med Nemi: "Ser jeg ut som en føkkings brudepike?"

Nei, jeg har nok bare ikke prøvd noen virkelig gode ennå.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:55   #43
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg drikke mye vin. Både hvit og rød.

Jeg har ikke noe peiling på hva det er jeg drikker, men jeg liker iallefall godt spanske og chilenske rødviner godt, og tørre og halvtørre hvitviner. :vinkjenner:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:56   #44
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Her i huset har vi alltid en tre-liter med Robertson. (Sør-Afrika)
Ellers er Faustino I absolutt den beste jeg har smakt til nå.
Tett fulgt av Armador.
Det sier nok litt om hva slags rødvin jeg liker best.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:59   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg er spesielt glad i rødvin. Særlig av druen Shiraz. Argentinske, spanske og australske viner kjøper jeg oftere enn andre. Brown Brothers, Shiraz er blant mine favoritter.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:59   #46
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ch. Musar? Eneste libaneseren jeg kjenner til, har hatt noen årganger av denne. Enkelte årganger har vært helt greie, andre veldig bra. (Akkurat med Ch. Musar har jeg opplevd ganske stor flaskeforskjell. Av tre flasker av samme år som jeg mente var innkjøpt samtidig, smakte den ene kokt syltetøy, den andre var falt helt sammen og den siste var veldig bra og kunne nok tålt å ligge lengre. Det er selvsagt mulig at jeg har kjøpt dem forskjellige steder, og at de to dårlige har vært lagret for varmt eller ustabilt før salg).


En kollega av meg er veldig glad i vin, men han klarer ikke Ch Musar. Han mener den lukter svett araber og kamel. Den er spesiell, men ikke spesiell mener nå jeg.

  Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 08:59   #47
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Vinglad og champagneglad her også.

Om sommeren koser jeg meg med rosevin på varme dager. Chablis og Alsace er både til mat og kos. Kjøper nesten bare italienske rødviner, og kan drikke champagne når som helst og hvor som helt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:00   #48
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg liker ikke vin.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:03   #49
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Imponerende liste (husker du alt dette i hodet?), mange gamle kjenninger der, ja. Jeg vil slå et slag for Villalta når det gjelder Amarone (260,-), syns den er et enda bedre kjøp enn Santa Sofia.

Klart jeg husker sånt i hodet.

Jeg tror jeg har vært borti stort sett alle amaroner på polet (her snakker du om en som utelukkende fikk amarone i presang da hun disputerte ), men det jeg liker aller best med amarone er rosinpreget. Jo mer rosin, jo mer amarone er det for meg. Ellers blir det bare en god vin uten det lille ekstra. Villalta har rosinpreg, men bare i moderate mengder. Santa Sofia, derimot!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:03   #50
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FPere vin?

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

En kollega av meg er veldig glad i vin, men han klarer ikke Ch Musar. Han mener den lukter svett araber og kamel. Den er spesiell, men ikke spesiell mener nå jeg.

"Svett sau" har vært ytret her.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:03   #51
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Denne FP-ern drikker vin. Rød er favoritten, men for all del; hvit går også ned om det er det det står på.

Gode riojaer er nok de vinene jeg liker best, men jeg liker mye forskjellig, altså.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:03   #52
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg er glad i vin. Det blir hvitvin til rekene om sommeren og et glass rødvin innimellom ellers. Jeg drikker ikke mye vin, og jeg har veldig lite kunnskaper om vin. Kjøper alltid ting jeg vet at jeg liker.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:04   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg kan ikke huske at jeg har smakt en eneste rød italiener som jeg likte. Selv ikke da jeg kjøpte en svindyr Amarone.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:07   #54
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Får man kjøpt Pinotage lenger? Jeg finner den ikke?
Jeg er glad i rødvin med lite garvesyre, ellers ender det opp med en heidundrande hodepine.


Jeg kjøpte flere flasker Pinotage på danskebåten i sommer. De er nydelige - spesielt to av flaskene jeg kjøpte, men nå husker jeg selvsagt ikke hva de heter.
Jeg har imidlertid sett etter Pinotage på Systembolaget og på Vinmonopolet - uten hell.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:08   #55
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kan ikke huske at jeg har smakt en eneste rød italiener som jeg likte. Selv ikke da jeg kjøpte en svindyr Amarone.

Uff da, hva skal vi gjøre med deg, Safran?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:14   #56
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Uff da, hva skal vi gjøre med deg, Safran?

Overbevise meg ved å gi meg flere smaksprøver?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:15   #57
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Overbevise meg ved å gi meg flere smaksprøver?

og :låser vinskapet:.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:19   #58
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg er glad i alle typer vin. Av rødviner liker jeg spesielt burgunderviner/pinot noir, kraftige bordeauxviner, amarone er godt ja, og mange viner fra NZ, Australia etc etc. Jeg liker vel egentlig det meste av rødviner, bortsett fra mange Chiantier som jeg synes er skvip.

Dessertviner av alle slag nesten, vin santo, eiswein, sauterne, portvin (spesielt tawny er jeg svak for).

Tørre roséviner er jeg veldig glad i og drikker mye av på sommeren. Champagne drikker vi også en god del av, og liker å feire små ting i livet med en flaske, f.eks nytt trådløst nettverk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:20   #59
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg er glad i rødvin og drikker det stadig vekk, og har en sterk forkjærlighet for Australsk vin.
Hvitvin er jeg ikke noe glad i.

  Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:22   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikker FP-ere vin?

Jeg husker den uken som jeg først, på en helt vanlig tirsdag, drakk en 72-årgang Rioja som var helt fantastisk, for så å smake Amarone for første gang på fredagen, for å følge opp suksessen på lørdagen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rødvin, vin


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no