Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Komler til middag i morgen!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-08, 21:26   #1
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Komler til middag i morgen!

Jeg sitter og gleder meg til middag i morgen! Skal gå å lage komlene nå, saltkjøttet er ferdig kokt. Tilbehøret blit kålrabi, gulerøtter og pølser, nam!

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:27   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Åja.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:27   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Hold kjeft.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:31   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

ÅÅ nå fikk jeg også lyst på!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:32   #5
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Unnskyld da! Unner dere meg ikke komle altså???

Hva bruker dere til komle/raspeballmiddag som tilbehør? Husker jeg ble invitert til komlemiddag en gang, hvor jeg fikk komle i all sin enkethet med smeltet smør til!

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:33   #6
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Til potetballen skal man ha alt du nevner, pluss stekt fleks

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:33   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Jeg unner ingen noe godt når jeg ikke selv får.

Komler er såå godt. Her er det mest vanlig (og det er det jeg liker best) med feit deilig kålrabistappe (et must!), kjøttpølser, salt lammekjøtt og bacon/baconfett til. Noen har tykk ertesuppe også til, men det har ikke jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:34   #8
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Kålerabistappe, pølse, salt kjøtt og bacon.. (må ikke ha bacon- bare om vi har i skapet). og sennep.
Vi har til og med poteter til av og til

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:35   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Til potetballen skal man ha alt du nevner, pluss stekt fleks

Også fleks da, gitt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:42   #10
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Jo, vi har jo bacon i kjøleskapet, får se om det blir nytta i morgen. Det er jo godt!

Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 21:54   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Også fleks da, gitt.

Jepp. Fleks er det der supergode, perfekt stekte kjøttet som man husker fra sin barndom. Må ikke forveksles med beken eller flæsk. Fleks og skapetti er to virkelig gode matretter

Utrolig hvor mange trykleifer det blir når man skriver mens man ammer

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:32   #12
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Pappa er sørlending. Han lager komper, ikke komler eller raspeballer. Både han og farmor står fast på at det heter komper.
De lages fra bunnen av, malte poteter, masse flesk inni før de kokes, og spises som de er med kun smør til.

Jeg liker best den andre varianten, med kålrabistappe, salt lammekjøtt, bacon og pølse. (men det sier jeg ikke til sørlendingen)

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:40   #13
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Åh, det fikk jeg veldig lyst på. Med kålstappe og stekt pølse og bacon.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:42   #14
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Kan jeg komme og spise middag hos deg i morgen?

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:47   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Oyoy, her.

Pappa er sørlending. Han lager komper, ikke komler eller raspeballer. Både han og farmor står fast på at det heter komper.
De lages fra bunnen av, malte poteter, masse flesk inni før de kokes, og spises som de er med kun smør til.

Jeg liker best den andre varianten, med kålrabistappe, salt lammekjøtt, bacon og pølse. (men det sier jeg ikke til sørlendingen)

Ja de med kjøtt/flesk inni heter komper. Komler er uten. Komper er best, synes jeg, de store deilige fra sørlandet. :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:49   #16
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Ingen som drikker kulturmelk til?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 22:53   #17
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja de med kjøtt/flesk inni heter komper. Komler er uten. Komper er best, synes jeg, de store deilige fra sørlandet. :sikle:

Aha, da lærte jeg noe nytt i dag og. Jeg trodde det var pappa som kalte det komper, og alle her sør som kalte det komler jeg.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:19   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Ingen som drikker kulturmelk til?

Nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:42   #19
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Ingen som drikker kulturmelk til?

Nei, jeg drikker vanlig melk til

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 23:55   #20
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Komler til middag i morgen!

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Ingen som drikker kulturmelk til?

Nei for jeg spiser ikke komle. Husker ikke hva vi kalte det når jeg bodde i Finnmark.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no