Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster. Gelatin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-08, 21:34   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Haster. Gelatin

Jeg prøver å lage ostesjokoladekake. I oppskriften står det at jeg skal ha en pose gelatinpulver i 3ss vann i en bolle. Det skal stå litt før jeg setter det over en kjele med varmt vann mens jeg rører.

Jeg har prøvd 2 ganger men det blir bare masse ekle klumper når jeg blander det i røren. Nå må jeg kaste hele greia å begynne på nytt. Hva gjør jeg galt? Er det noe jeg kan bruke så jeg slipper hele gelatinskiten?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:37   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster. Gelatin

Har ikke brukt gelatinpulver, men vanlige gelatinplater skal legges i kaldt vann før de benyttes.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 21:48   #3
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Haster. Gelatin

Du må helle det i en tynn, tynn stråle mens du rører hele tiden.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no