Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-06, 21:24   #41
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Jeg synes det beste må være å høre med brudeparet, det er deres dag

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:37   #42
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Nå er du vanskelig.

Javel. Like vanskelig som gamliser som blir såret og irriterte over andres klær.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:40   #43
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Javel. Like vanskelig som gamliser som blir såret og irriterte over andres klær.

Jeg tror du misforstår litt. Såret? Irriterte?
Dersom jeg ser noen i sort kjole i bryllup, så syns jeg bare de er litt uhøflige og syns litt synd på dem siden jeg vet at mange tenker det samme om dem den kvelden.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:48   #44
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg tror du misforstår litt. Såret? Irriterte?
Dersom jeg ser noen i sort kjole i bryllup, så syns jeg bare de er litt uhøflige og syns litt synd på dem siden jeg vet at mange tenker det samme om dem den kvelden.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og da synes jeg ikke at man skal "drite i gamle kjedelige tradisjoner" fordi man selv er ung og hipp og kul når det kan provosere noen, irritere noen eller såre noen. .

Jeg siktet til dette.


At du tenker at noen er uhøflige er en grei sak. Det kan du og andre tenke så mye dere vil. Men å si at noen er egoistiske og ødelegger brudeparets dag fordi de har feil farge på kjolen - det er det jeg reagerte på.

Og virkelig - i de bryllupene jeg har vært i de siste årene, så har det vært mange med sort kjole. Det er en konvensjon som er i ferd med å forsvinne. På lik linje med at alle må ha sorte klær i begravelse. Hva er poenget med å tviholde på gamle, utdaterte etiketteregler?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:48   #45
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

De er jo tydeligvis ikke helt utdaterte da.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:50   #46
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

De er jo tydeligvis ikke helt utdaterte da.

Nei selvsagt ikke. Det er jo noen som ikke henger helt med.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:52   #47
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nei selvsagt ikke. Det er jo noen som ikke henger helt med.

De utdaterte mot de uhøflige liksom? Hvor er fasiten? Jo, hos det enkelte brudepar. Noen ønsker seg et klassisk bryllup, andre fingermat og rairai.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 21:59   #48
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vi er bedt i bryllup og jeg lurer på om jeg kan gå i sort kjole. Det var vel sånn før at man skulle ikke gå i helsort var det ikke? Kanskje lenge siden. Antrekk er mørk dress.
Det er et litt uformelt selskap, fingermat, mye drikke

Må jeg ha sko eller kan jeg gå med pene støvletter?

Det er selvsagt at man ser an brudeparet, men dette brudeparet er litt vanskelig å lese! Inviterer man til et uformelt selskap med antrekk mørk dress sigaliserer man jo litt av hvert!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:27   #49
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei nei og atter nei. Man skal IKKE ha sort (eller hvitt) i et bryllup.

Dersom det er en vennefest for å markere at man feks har giftet seg i utlandet tidligere eller noe sånt er det noe annet. Men å stille i sort i kirkebryllup viser bare en av tre ting:

1. man har ikke dannelse
2. man har dannelse, men gir blaffen (egoistisk)
3. gidder ikke finne noe annet (lat og utakknemlig for invitasjonen)

Satt litt på spissen her, så ikke ta det ille opp - men det er likevel det jeg mener. Intet sort eller hvitt, takk!

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det. Du kan jo legge til et punkt nr. 4 - liker å kamuflere de ekstra kiloene med sort.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:50   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det.

Men da er det jo ikke et bryllup, og da faller jo egentlig flesteparten av svarene bort, skulle jeg tro. Jeg tror ingen vil synes det er galt å stille i sort kjole på en slik fest?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:58   #51
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men da er det jo ikke et bryllup, og da faller jo egentlig flesteparten av svarene bort, skulle jeg tro. Jeg tror ingen vil synes det er galt å stille i sort kjole på en slik fest?

Det mener jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:02   #52
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Guri, alt man tenker over?

Var på to bryllup i år.. og prøvde tenke tilbake på kjolene der Og husker iallefall ei med svart nydelig kjole, og hun fikk iallefall masse skryt!

Tror det er litt gammeldags det der jeg.. med type kjoler .. slips / ikke slips.. osv?

Og er støvlettene slike penstøvletter, som passer til kjolen, så ser jeg ikke noe galt i det heller.
Cowboyboots er kanskje noe annet

Kle deg i det du liker best selv, det er ikke deg folk ser på uansett !

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:11   #53
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Klart du kan. Det er jo få ting en virkelig ikkje kan!?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:16   #54
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men da er det jo ikke et bryllup, og da faller jo egentlig flesteparten av svarene bort, skulle jeg tro. Jeg tror ingen vil synes det er galt å stille i sort kjole på en slik fest?

Nei.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:25   #55
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det. Du kan jo legge til et punkt nr. 4 - liker å kamuflere de ekstra kiloene med sort.


hmm. da kan det jo tenkes at det til og med går med støvletter da


hilsen snart nygift

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:37   #56
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Dette er en vennefest 14 dager etter bryllupet, glemte helt å si det. Du kan jo legge til et punkt nr. 4 - liker å kamuflere de ekstra kiloene med sort.

Da står man jo fritt forsåvidt.

Hadde det vært bryllup-bryllup, så er jeg enig med Missa. Står det galla/bunad whatever, så følger man kleskoden.
*gammeldags*

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 19:48   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Jeg tenkte virkelig ikke over hva mine gjester hadde på seg i mitt bryllup.. tenkte HELT på andre ting

Vi skrev ikke noe om antrekk heller. Det er jo ganske "opplagt" hva man skal ha på i bryllup, og synes det meste er greit så lenge man ikke kommer i dongeri liksom

Synes kleskoder er litt utgått på dato i min aldersgruppe iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:11   #58
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

I en vennefest for å markere bryllupet 14 dager etter er sort greit,
men i ett tradisjonelt bryllup følger man kleskoden *gammeldags*
Og hvitt er forbeholdt bruden, uten unntak

En vennine av meg ringte og spurte om ho kunne ha svart kjole i mitt bryllup,
jeg prøvde å si på en pen måte at jeg hels ikke ønsket det, men det var vanskelig...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:21   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

I en vennefest for å markere bryllupet 14 dager etter er sort greit,
men i ett tradisjonelt bryllup følger man kleskoden *gammeldags*
Og hvitt er forbeholdt bruden, uten unntak

Du er herved advart, ikke noe hvitt og svart i mitt bryllup!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:53   #60
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg ha sort kjole i bryllup?

For menge er bryllup gamle tradisjoner.
Det skal være noe nytt, noe lånt, noe gammelt og noe lyseblått.

Språket i invitasjonene er ofte litt gammeldags, antrekket som står; feks mørk dress, sier noe om hvordan brudeparet tenker om festen/selskapet de inviterer til.
Menyen og programmet for dagen følger gamle normer.
Brudeparet ønsker disse rammene rundt sin store dag.

Jeg synes at gjestene da er forpliktet til å følge de samme kodene. Dersom dette ikke tydelig kommer frem i invitasjonen synes jeg man burde ringe, enten til brudeparet eller en av forloverne.

Er det som i dette tilfelle en fest i etterkant, for å feire et bryllup, vil kodene som regel være noe endret.
Samtidig sier brudeparet i sin invitasjon at antrekket for kvelden er Mørk dress, og har vel et ønske om at det skal være et bryllup i tradisjonell forstand.

Ring og spør brudeparet.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no