Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 02:12   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Vi skal flytte, og jeg nekter (nesten) å ha visning på leiligheten vår med snørr-og leverposteimonsteret stående i stua. Tenkte vi like gjerne kunne kjøpe ny sofa før flyttingen, men finner ikke helt det jeg vil ha. Vi får en ganske grei størrelse på stua, lyse vegger og store vinduer. Sofaen må være god å sitte i, slitesterk, lettstelt, ikke så sær i stilen at vi går lei med en gang, og helst ikke for dyr. Tips?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 02:39   #2
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Her vil jeg følge med.

Ellers liker jeg IKEA sine sofaer, jeg da.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 07:55   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Jeg leste noe om salg på Bolia. Veldig fornøyd med deres sofaer jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:22   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Vi har en fin og enkel fra Bolia. Den kostet ca 20 000, men den finnes også med rimeligere stoff. Og så er den ganske stor, men kan fås i mange slags moduler. Færre moduler = billigere.

Ellers vet jeg at det er en del rimelige sofaer på Living. Fine er de også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:33   #5
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Jeg har ikke sett disse live, men billig er det nå i allfall, og de ser fine ut.

http://www.yabo.no/estore/default.asp

Jaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:40   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Slenger meg på boliaforslaget, selv om jeg ikke har sofa derfra selv. De er ikke noe særlig dyrere enn sofaene fra IKEA, men er penere og ser mer slitesterke ut.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 18:46   #7
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

abonnerer!

Jeg trodde jeg hadde funnet en sofa, men er nå tilbake på scratch etter at det viste seg den var akkurat litt for stor...

Bolia er veldig aktuelt mtp stil og pris, men det er så irriterende når man ikke har showroom i nærheten. Sofaer prøvesittes!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:23   #8
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Vi var innom og så på sofaene her i dag. http://www.trendmobler.no/
Ikke noe som var helt det vi tenkte på, men fine nok til å legge ut link til dere andre sofakikkere. Showroom på Heistad, Porsgrunn.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 19:23   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Min sofa er fra Fretex og helt fantastisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:53   #10
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Vi har Mysinge fra Ikea i stoff Møllebo. Utrolig fornøyd, passer meg perfekt Passe stor, enkel å ommøblere, kan kobles sammen til hjørne eller brukes enkeltvis. Bred i setet så man kan krype godt oppi den. Bordene som følger med er geniale. Dessuten kan stoffet vaskes eller byttes. Vårt trekk er spettete i fargen og skjuler greit flekker.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:37   #11
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Vi er veldig fornøyd med vår Klippan skinnsofa fra IKEA. Veldig god å ligge i også. Den heter 2-seter, men det er god plass til 3 der!
Klippan skinnsofa.jpg

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:04   #12
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Vi har en sofa som heter Chicago, og er fra A-møbler (men det er i Oslo, altså). Den kan settes sammen på mange forskjellige måter, ulike ben, armlener, moduler, og stoff eller skinn i forskjellige farger. Helt enkel, men ikke for minimalistisk heller (vår er lilla!). Ellers får man kjøpt sofa-trekk på ellos, de vil i alle fall skjule leverposteien og gi et rent og pent inntrykk, om ikke sofaen fremstår som supertrendy akkurat. men sleng på noen pene puter, så blir det pent uansett.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:09   #13
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Ser at flere anbefaler Bolia, og de har mye fint. Har selv en sofa en fotskammel derfra, men er ikke fornøyd med kvaliteten. Skammelen knikrer noe helt infernalsk, og sofaen var tydelig nedsunket der vi sitter mest allerede etter et år. Etter tre år knakk deler av konstruksjonen i bunn, så nå er den hjemmesnekret under.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 21:02   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Usj da. Det hørtes ikke bra ut. Jeg synes ikeasofaene gjerne blir nedsunkne og slaskete, så hvis Bolia er i samme stil så tror jeg at jeg hadde tatt meg en tur på Living. Problemet er vel at Living bare har noen få butikker i landet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 21:16   #15
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvor finner jeg en fin og ikke alt for dyr sofa

Sofasogood (www.sofasogood.no) har veldig fine sofaer som du selv kan "sette sammen", velge stoff og farge osv. Veldig god kvalitet og topp service. De i butikken er veldig søte og du kan sette deg ned med avisen eller en spillkonsol og prøve sofaen.
Ellers kan R.O.O.M., Living og exò anbefales.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no