Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trappeprosjektet mitt

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 21:44   #1
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Trappeprosjektet mitt

Vi kjøpte huset vårt for snart to år siden ...et lite furehelvete rett og slett.
Furu over alt.
Jeg liker ikke furu vegger,traper etc etc i mitt hjem.Kan være fint på hytte.

Alt i stuen og andre steder er malt lyst.
Nå er det trappen som skal til pers.

Trappen er for sikkerhets skyld lutet.Ser bare skitten ut
Jeg har til og med helt klorin på trinnen i håp om at det skulle gjøre trinnen noe lysere, uten hell.

Nå har jeg begynt på jobben.Ferdig med første strøk gunning.
Brukt grunning med kvistlakk i.
Neste strøk er i fargen eggehvit.

Her er et bilde av hvordan trinnene så ut før maling.

Det er tre etasjer, to trapper å male.
Det er trappen fra stuen og opp jeg er feridg å grunne.Bildet av trinnet førmaling er av trappen fra stuen og ned

Stygt, stygt, stygt



Slik ser det ut etter et strøk grunning



__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:46   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Det kommer til å bli så fint!!

  Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:46   #3
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Inspirerende! Jeg har planer om å pusse opp trappen min selv, så jeg trenger litt inspirasjon. Vil gjerne se flere før- og etterbilder!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 21:56   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Inspirerende! Jeg har planer om å pusse opp trappen min selv, så jeg trenger litt inspirasjon. Vil gjerne se flere før- og etterbilder!


Dårlig med førbilder, men skal ta en del bilder underveis jeg.
Og før bilder av den støgge trappen ned fra stuen

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:15   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Syns det hadde vært sjarmerende å beholde trappa sånn, jeg da. Hvis du ble kvitt all annen furu i huset.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:22   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Det blir fint, men sikkert en gedigen jobb å få ferdig.

Grunning m. kvistlakk, hvordan fungerer det? Er det egenblandet eller noe en får kjøpt? Merke? Forhandler? Kan det brukes på f. eks. gammelt panel? -Flytter snart til en gulnet panelstue.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:39   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Det blir fint, men sikkert en gedigen jobb å få ferdig.

Grunning m. kvistlakk, hvordan fungerer det? Er det egenblandet eller noe en får kjøpt? Merke? Forhandler? Kan det brukes på f. eks. gammelt panel? -Flytter snart til en gulnet panelstue.

Harmoni kjøpt hos Maxbo.Heter sperregrunn.
Husker ikke om jentene blandet noe oppi eller ei, men husker veldig godt at det var med kvistlakk. Hater nemlig å ta den jobben først.
Den brukte jeg på eldre ubehandlet furupanel og eldre furupanel hvor det var brukt panellakk på.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:43   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Jeg må si at jeg beundrer de som orker å sette igang med et sånt trappeprosjekt. Men flott blir det jo!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:43   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Blir nok fint, ja!

Me hadde sennepsgult og grønt i trappa her i heimen da me overtok. Det var så stygt at det nesten var kuult! Pussa ned og malte om. Måtte ha fire strøk. Litt av eit arbeid. Gelenderet er lurt å lakkere ettersom det fort blir stygt av slitasje.

Må berre vise bilde av trapp og gang. Friske fargar
(Beklagar trådkupping Angelique )

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 134-3413_IMG_1_1_1.jpg (25,2 KB, 29 visninger)
Filtype: jpg 134-3411_IMG_1_1.jpg (22,7 KB, 20 visninger)
__________________
Bergensis

Sist redigert av Bergensis : 17-07-08 kl 22:50.
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:44   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Det blir fint! Men for en jobb! Jeg har gjort det samme her i tre etasjers trapper, bare at våre var lakket. Vi har pusset og oljet trinnene og malt resten hvitt. Det ble virkelig forskjell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 22:51   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det blir fint! Men for en jobb! Jeg har gjort det samme her i tre etasjers trapper, bare at våre var lakket. Vi har pusset og oljet trinnene og malt resten hvitt. Det ble virkelig forskjell.

Tnktelitt på å olje trinnene, men siden det er tre forskjellig typer gulv nede ( to er samme tretype, men lagt i forskjellig mønster) og en fjerde oppe, fant jeg ut at det "roligste" var en ensfarget trapp.

Gått på et slikt prosjekt en gang tidligere, men det var en mye verre jobb.
Kjøpte eget hus da jeg flyttet fra min eks for 9 år siden.Det var gammelt men bra standard.Trappen var ille.Med linoleumsbelegg på trinnen og all verdens farger. Måtte fjerne alt det der, gå på med vinkelsliper på alle trinnene for å i det hele tatt få vekk rester.
Men den ble fin. (har dessverre ikke bilder)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:11   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Her er vår trapp også.
(Bare si fra hvis du vil ha tråden din fri for andres trapper, Angelique, så fjerner jeg bildet igjen!)


Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:12.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 23:13   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Ja, jeg glemte jo førbildet. Satt sammen av to bilder, for å vise de herlige fargene og kombinasjonen av gammel gulnetlakk og nyere lys trapp.


Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:12.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 21:49   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Du har litt å henge fingrene i her, ja. Vi skal også male vår furutrapp når vi en eller annen gang får tettet den først…

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 11:41   #15
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Beundringsverdig.
Det blir nok flott til slutt.
Vi har også lutet furutrapp, men jeg er langt ifra å ha ork til å fiffe den opp.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 14:30   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Nå har jeg tatt strøk nummer 2.
Oljemaling fra Lady
Skal bruke gulvmaling på trinnene, de er grunnet med to strøk.
Slitsom jobb. Armene er helt visne nå (maller like godt med venstre som høyre, heldigvis)

På veggen til høyre på det første bildet sees sølingen fra da jeg mistet 3-liters spannet med grunning i trappen.
Må derfor dessverre male veggen også



__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 14:31   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Her er vår trapp også.
(Bare si fra hvis du vil ha tråden din fri for andres trapper, Angelique, så fjerner jeg bildet igjen!)


Nei syntes det er veldig inspirerende å se andres trapper.
Deres ble veldig fin!

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 14:38   #18
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Kjempefint! Vi har også malt trappen vår i sommer, fryktelig kjedelig, men det ble fint.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 14:48   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Dette blir kjempeflott.
Noen venner av meg gjorde det samme, og det ble en helt annen (og større) stue hos dem da trappa ble malt hvit.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:01   #20
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Trappeprosjektet mitt

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Her er vår trapp også.
(Bare si fra hvis du vil ha tråden din fri for andres trapper, Angelique, så fjerner jeg bildet igjen!)

Sånn er det jeg har tenkt å få vår trapp også Skal kle inn den og male/beise. Den er i furu og jeg er drittlei den kan du si

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no