Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Le Cube vs Essenza

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 09:40   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Le Cube vs Essenza

Om ikke alt for lenge skal jeg altså få meg en kaffemaskin.
Jeg vil i utgangspunktet bruke den til å lage meg kaffe latte. Mannen drikker ikke kaffe. Så ekstremt mye vil den ikke bli brukt, men kanskje 1-2 ganger daglig på det meste.

Jeg syne Le Cube er lekker.


Men den Essenza maskina ser jo helt grei ut, og den er litt billigere. Særlig med tanke på at det er sånn pakkeløsning med melkesteamer som jeg skal ha.






Le Cube koster vel en 2500 kr + steamer.
Essenza koster ca 2500 kr inkl steamer.



Men nå er det sånn rabattkupong da, på de fleste butikker som selger disse maskinene, der man får tilbake 400 kr når man kjøper en Nespressomaskin.
Ut året tror jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:44   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Jeg ville gått for ezzensa, jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:48   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Vår røde Le Cube kom i posten på fredag. Lekker
Le Cube tar jo litt mer plass på benken da.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:49   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Vår røde Le Cube kom i posten på fredag. Lekker
Le Cube tar jo litt mer plass på benken da.

Kan man få et sånn kaffe latte glass under maskina der? Altså at man kan tappe kaffen rett nedi. Mente jeg leste et sted at den "hylla" kunne reguleres opp og ned?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:51   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.786
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Du kan vippe hylla inn og sette glasset rett på benken. Et vanlig krus får plass på hylla

Jeg har varmet melk i melkesteameren og laget kaffe i den lille espressokoppen som fulgte med maskinen og deretter helt kaffen opp i melka. Så en dæsj melkeskum på toppen. Nam

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:55   #6
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.976
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Ble Essenza her, nettopp pga plassen.

For å varme koppen (og røret kaffen kommer ut av), så kjører jeg alltid en runde med vann igjennom som får stå en 2-3 sekunder før jeg kjører selve kaffen. (Le Cuben har vel en sånn koppe-varmer?)

Store kopper har jeg holdt på skrå, for de får ikke plass på brettet, men det slår meg jo nå at det bare er å ta ut hele greia.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:56   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Jeg har Essenza, veldig fornøyd.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:58   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Jeg har bestemt meg for en LeCube.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 10:00   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Har mest lyst på den jeg og.. VELDIG stor prisforskjell er det jo ikke. Og plass har vi alltids.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 10:08   #10
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Utenom designen så trooor jeg den eneste forskjellen at Le Cube har automatisk og programmerbar mengdekontroll. Essenza har bare manuell mengdekontroll. Den røde Le Cube (c180) har ikke koppvarmer - det er bare C185 som har det (titan?).

Jeg har rød Le Cube, men så betalte jeg bare 1500 for den.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 10:17   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.


Jeg har rød Le Cube, men så betalte jeg bare 1500 for den.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 20:02   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Viste mannen LeCube..
Han synes den var lekker!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 20:13   #13
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har mest lyst på den jeg og.. VELDIG stor prisforskjell er det jo ikke. Og plass har vi alltids.

Da må du jo kjøpe den! Den skal jo stå på kjøkkenet ditt i mange år fremover. Det er verdt noen hundrelapper ekstra.

Den er forøvrid griselekker, og hadde fått komme inn på kjøkkenet mitt også hvis den Nespresso.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:45   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Denne da.. ny..
Perfekt for latte-guniss. Men dog litt dyrere. Ca 5000.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:54   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Utenom designen så trooor jeg den eneste forskjellen at Le Cube har automatisk og programmerbar mengdekontroll. Essenza har bare manuell mengdekontroll. Den røde Le Cube (c180) har ikke koppvarmer - det er bare C185 som har det (titan?).

Jeg har rød Le Cube, men så betalte jeg bare 1500 for den.

Essenza har automatisk og programmerbar mengdekontroll den også.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:58   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Ah, jeg kikket på Essenza C90. Den har bare manuell mengdekontroll. Essenza C100 har automatisk og programmerbar mengdekontroll.

guniss: Missa har Lattissima, trur eg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 22:21   #17
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Jeg har Le Cube, og den er veldig stillig. Men jeg tror jeg hadde kjpt Essenza C100 for jeg synes Le Cube er litt ruvende. Men det er smak og behag. Mannen liker det faktum at du kan varme koppene på siden på Le Cube. Vi har steamern i tillegg. Lattissima er jo mest praktisk da. Men den bli nesten dobbel så dyr.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:13   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Det var akkurat denne tråden jeg trengte i kveld.
Tror det blir Essenza her. Den er mindre og finere.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:25   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.069
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Jeg og mannen vurderer Latissima. Det er tilbud gjennom en leverandør på jobben, så totalpris blir 4500 kroner. Det er mye, men jeg vil veldig gjerne på integrert steamer.

Siste graviditet gjorde meg fullstendig avhengig av melk i kaffen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 17:11   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Le Cube vs Essenza

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg og mannen vurderer Latissima. Det er tilbud gjennom en leverandør på jobben, så totalpris blir 4500 kroner. Det er mye, men jeg vil veldig gjerne på integrert steamer.

Siste graviditet gjorde meg fullstendig avhengig av melk i kaffen.

Ja, det høres så kjekt ut!
Viste den til mannen i går, og han bare utbrøt 5000 ?
Tror han synes 3000 kr er nok. Han drikker jo ikke kaffe en gang

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no