Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 06:38   #61
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Så guffent å oppleve slikt. Jeg håper de finner ut hvem det er og får tatt det med vedkommende. Det er fint å høre politiet og skolen er så på med en gang. Håper alle klarer takle det bra hvis de finner ut hvem det er også. Dere får kanskje ikke vite hvem det er uansett?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 06:55   #62
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Forferdelig, Magica.

Regner med skolen nå sier at saken er anmeldt, forklarer elevene hvordan ip-adresser kan søkes opp, at dette nå vil bli gjort pg at de som har gjort det vil bli oppdaget. Så kan vedkommende kanskje få mulighet til å stå frem på eget (og svært tvungent) initiativ. De bør skremmes med hva politiet kan gjøre, at de vil bli ført opp i systemet deres som nettmobbere osv. Helt vanvittig vondt å måtte skremme barn slik, men i en situasjon som dette mener jeg det er helt nødvendig.

Har nettopp selv skremt en elev, og mor, med lignende etter at denne eleven sendte slibrige og sjikanerede meldinger til medelever. Slike ting bør, og skal, slås hardt ned på.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 11:01   #63
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Helt enig, Nabojenta, jeg synes det er ekstremt viktig at slikt blir tatt på alvor og at det er en politisak.

Og Magica, så utrolig leit å lese at dere blir/ble utsatt for noe slikt.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 11:09   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

En liten historie: Min mor forteller at da hun var liten så var det en fæl sladderhistorie på bygda der. I og for seg ikke uvanlig, men denne gangen så gikk hun som det var satt ut løgner om hen og anmeldte saken. Helt uhørt den gangen, selvsagt. Men politiet tok tak i det, og fulgte rett og slett sladdersporet, fra kjerring til kjerring, fra hus til hus. Svært mange av de som hadde delt historien videre fikk besøk av lensmannen på døra, og en skikkelig alvorsprat. Det var en kjempevekker, fordi det tydeliggjorde at handlingen faktisk er ulovlig og uakseptabel, samme om det er "noe alle gjør" eller "bare deling av noe man har hørt". Så jeg tror prosessen med oppvask og politi og det hele er bra og en vekker uansett om dere finner synderen eller ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 12:35   #65
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Så bra at de tar tak i dette, Magica!

Jeg kan godt forestille meg at barn i denne alderen ikke forstår det hele og fulle alvoret i det de har gjort annet enn at de har vært slemme. Derfor er det flott at det tas på alvor, og at det får konsekvenser som dette slik at det forhåpentligvis blir tatt ved roten.

Syns historien til Polyanna er et godt eksempel på hva som gjerne må til før folk skjønner at det ikke er greit selv om "alle" andre gjør det. Jeg husker kjempegodt fra da jeg var liten og vi brukte å gå på plommeslang. Så en dag hadde vi besøk av politiet i klasserommet, og de fortalte om ulike ting som var ulovlige, og gikk blant annet grundig innom slang-koseptet og forklarte i klare ordelag at dette var tyveri og ulovlig. Jeg husker at det gikk et lys opp for meg at det faktisk ikke bare var uskyldig ramp, men at det fantes folk som ikke syntes noe om dette og at det rett og slett ikke var greit (vi hadde selv plommetre i hagen som alle som ville kunne forsyne seg av så jeg var liksom ikke vant til at det ikke var greit).

Nu vel, poenget var at dette kan skape god presedens i miljøet på skolen(e) når man ser hvilke konsekvenser det kan få - og da spesielt for den som står bak mobbingen.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 12:56   #66
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Skolen har vært inne i klassen i dag og snakket om saken. De håper de kan få frem synderen på den måten, enten ved at noen vet noe, eller at synderen står frem slik at det blir mulig å få ryddet opp i dette før det får enda større konsekvenser.

Helt enig i at mange unger nok ikke tenker konsekvenser, eller skjønner alvoret i å "tulle" bak en anonym nettprofil.

Heldigvis har ikke gutten min vært plaget med systematisk mobbing, men ille er dette likevel. Vet også at flere barn har fått stygge kommentarer og at det er minst to falske profiler der ute. Tenker en politisak og en anmeldelse kan illustrere alvoret i dette, og slik at det ikke sprer seg mer.

Og som voksenperson så finner jeg meg bare ikke i å få sånne forferdelige stygge meldinger om meg selv og min familie, og det som ble skrevet er virkelig drøyt. Så her har vi egentlig to saker: mobbing og tull mot andre barn, og et direkte angrep på en voksen/familien.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:11   #67
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Det er jo skikkelig grovt, uansett om det er en 11 åring som står bak eller hva, og hvorvidt vedkommende evner å forstå alvor og konsekvens. Utrolig lite hyggelig å stå i, men jeg synes du har reagert på en god måte og det er fint å lese at dere også møter ører som hører ved kontakt med både skole og politi, at det blir tatt på alvor. Håper dette får gode følger, at synderen enten står frem eller at det om ikke annet fører til en effektiv slutt på denne type trakassering/mobbing ol.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:15   #68
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I dag har jeg vært i møte med politiet for å skrive en anmeldelse på ærekrenkelse. Vi ble ikke helt ferdig så skal tilbake på torsdag. De tar det veldig alvorlig. Politiet mente det enkleste for å finne ut hvem det er, er å gå på selve (klasse)miljøet rundt disse 11-åringene og nøste i hvem som har kommentert og følger hvor etc. I tillegg så skal de gå veien om Instagram, noe som er mer drygt med juss og oversettelse til engelsk før det blir via retten til Facebook som eier Instagram. De var veldig klare på at de var ukjent med dette her, så da er det greit de får prøve seg. Dette for å få ut ip-adresser og evt annet (epost) fra Instagram.

Skolen tar sannsynligvis opp dette i klassen i morgen, de har tidligere nå hatt en generell runde. Da går de hardt til verks og det vil være et forsøk på å få frem synderen. Det ER ikke sikkert den går i klassen, for det er flere skoler i nærheten og til dels sammenviklede gjenger på fotball etc.

Det ryktes at det har vært en lignende bruker nå nylig, med annet navn. Det er visst også flere som har fått stygge kommentarer.

Jeg skal i alle fall gjøre alt jeg kan for å komme til bunns i dette her.

Jeg mener det er veldig bra at politiet tar saken. Det har vel vært en viss unnfallenhet tidligere?
Jeg reagerte litt sterkt fordi jeg ble mobbet hele barneskolen og ungdomskolen, og "Stygg" var et av favorittemaene. Jeg vil aldri våge å legge ut bilder av meg selv. Faktisk... hvis jeg hadde fått kommentarer på meg som stygg og feit, så ville den første reaksjonen vært skam. Jeg skammet meg over å bli mobbet og det sitter fremdeles igjen en bit av det. Men ville jeg blitt sint, og tatt tak i det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:19   #69
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.


Og som voksenperson så finner jeg meg bare ikke i å få sånne forferdelige stygge meldinger om meg selv og min familie, og det som ble skrevet er virkelig drøyt. Så her har vi egentlig to saker: mobbing og tull mot andre barn, og et direkte angrep på en voksen/familien.

Jeg synes det er kjempebra at du tar tak i dette, og at du signaliserer hvor uakseptabel slik atferd er.
Dersom vi lukker øynene for slikt vil vi i alle fall ikke få fokus på hvor alvorlig slikt er.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:24   #70
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Skal love dere at jeg har blitt ganske SJOKKERT over språkbruken her... Her er ett eksempel til.

"du er jævla feit og teit dame, du er den verste moren xxx, dere begge er jævla dustete, stakkars den lille fucka babyen deres, hun kommer til å bli oppdratt dårlig av dere"

I tillegg må jeg jo bare si at gutten min ikke har sett alle disse verste kommentarene. Han har bare sett en "stygg og teit"-kommentar.

Men guttene mine gikk ikke rett til meg når de så den første "stygg og teit" kommentaren, og det har jeg snakket med de mye om. Det burde dere også gjøre. Snakke med ungene, og be de vise dere stygge kommentarer de ser, om det så er mot andre barn/andre ting.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:30   #71
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Det kunne jo vært et interessant eksperiment om dere andre, ved å spørre barna deres, kunne finne noen eksempler på at de har sett mobbing på nett.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:32   #72
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Det er viktig tror jeg ja, å snakke om det og hvordan man bør reagere, også som barn. Gi beskjed til voksen. Snakke om at man ikke skal la andre bli behandlet på måter man selv ikke ville likt osv.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 13:59   #73
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Jeg syns "Dette finner jeg meg ikke i!!" er en utrolig bra ryggmargsrefleks i denne saken! Bra jobbet! Her er du et godt forbilde for barna.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 14:30   #74
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Utrolig bra at du involverer skole og politi.

Så utrolig vondt å få slike meldinger trykket opp i ansiktet. Man får mest lyst til å pakke ungene inn i bomull og klemme dem hardt. Verne dem for all ondskap som finnes. Masse kred til deg for at du reagerte som du gjør Magica - det er slike tilbakemeldinger som stopper denne type mobbing.

Vi hadde nettvett foreldremøte med barn på skolen for noen uker siden, hvor IKT-ansvarlig og politi var tilstede å snakket. Dette er et obligatorisk foreldremøte som alle ungene MÅ stille på og foreldre oppfordres til å møte på.
Jeg tror det er viktig at barn får vite konsekvensens som venter dem dersom de bedriver nettmobbing. Og at vi foreldre er godt informert om hvilke sider ungene frekventerer på og hva politiet oppfordrer (forventer) at vi foreldre følger med på. Jeg oppfordrer dere alle til å oppmuntre skolene deres til å ha slike obligatoriske foreldremøter - politiet stiller veldig gjerne opp på slike møter. Her tar de for seg 4. - 7. klasse med anonyme spørreundersøkelser i forkant hos ungene for å kartlegge hvilke sider som blir brukt og hvordan de bruker nettet. Så blir resultatet av denne gått igjennom på foreldremøtet. Jeg har tro på denne type foreldremøter. (og det gikk flere gisp igjennom salen ved flere anledninger for det var rett og slett sjokkerende endel av informasjonen som kom frem der!)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 26-11-14 kl 14:40.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 14:40   #75
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Herlighet. Håper rektor finner ut av dette og bra at det blir fulgt skikkelig opp.

Klassemijøet til storesøsteren til eldstemann sin kompis var svært ille da de gikk på barneskolen. Lenge siden siden dette skjedde for de nå går siste året på vg..

Iallefall var det ikke noe fokus på å holde passord hemmelig blant jentene og de var omhverandre på hverandres brukere på MSN og andre steder som var hippe på den tiden.
Så får læreren deres flere svært stygge mailer fra en MSNmailadresse. Etter masse bråk med foreldremøter og rektor involvert så blir faktisk en jente, husker ikke om det var flere, men hun blir utvist. Fra barneskolen. Det skal jo litt til.
Så det er viktig å følge med hva barna driver med på nettet og ikke bare tro at det går bra.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 15:05   #76
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Utrolig bra at du involverer skole og politi.

Så utrolig vondt å få slike meldinger trykket opp i ansiktet. Man får mest lyst til å pakke ungene inn i bomull og klemme dem hardt. Verne dem for all ondskap som finnes. Masse kred til deg for at du reagerte som du gjør Magica - det er slike tilbakemeldinger som stopper denne type mobbing.

Vi hadde nettvett foreldremøte med barn på skolen for noen uker siden, hvor IKT-ansvarlig og politi var tilstede å snakket. Dette er et obligatorisk foreldremøte som alle ungene MÅ stille på og foreldre oppfordres til å møte på.
Jeg tror det er viktig at barn får vite konsekvensens som venter dem dersom de bedriver nettmobbing. Og at vi foreldre er godt informert om hvilke sider ungene frekventerer på og hva politiet oppfordrer (forventer) at vi foreldre følger med på. Jeg oppfordrer dere alle til å oppmuntre skolene deres til å ha slike obligatoriske foreldremøter - politiet stiller veldig gjerne opp på slike møter. Her tar de for seg 4. - 7. klasse med anonyme spørreundersøkelser i forkant hos ungene for å kartlegge hvilke sider som blir brukt og hvordan de bruker nettet. Så blir resultatet av denne gått igjennom på foreldremøtet. Jeg har tro på denne type foreldremøter. (og det gikk flere gisp igjennom salen ved flere anledninger for det var rett og slett sjokkerende endel av informasjonen som kom frem der!)

Samme hadde vi på naboskolen, og enda oppsto det en lignende sak som denne.
Tror ikke der var like grovt og det omhandlet flere elever.
Her ble også politiet koplet inn, og omfattende møter med elever.
Vet ikke hvordan saken her endte, siden mine barn ikke var involvert.


Håper dere kommer til bunns i dette, Magica.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 16:21   #77
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

OPPDATERING:

Skolen har funnet synderen! En veldig lei seg og angrende gutt fra klassen. Har vært i telefon med kontaktlærer, rektor, pappaen til vår sønn, mora til synderen etc. Helt gåen i hodet nå. Utrolig bra av skolen at de gikk så hardt inn, og så får vi se nå videre. Jeg skal på møte med politiet i morgen, så skal høre hva de foreslår nå som vi vet hvem det er. I tillegg så skal det vel være et møte på skolen med oss foreldre, og ungene, og ledelsen etc.

Skriver mer seinere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 16:27   #78
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Du har jammen gjort litt av en jobb her, både for deg/dere og for andre.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 17:05   #79
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Utrolig bra. Nok et bevis på at det lønner seg å gå massivt og hardt ut med en gang slike ting skjer. Tror ofte barn "knekker" under slik oppmerksomhet og velger å tilstå.

Dessverre viser det seg at det skal svært mye til før Facebook (som eier Instagram) gir ut opplysninger i slike saker, selv med lovlig vedtak og henvendelse fra politiet.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 17:07   #80
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi har blitt utsatt for nettmobbing og dritt :/

Så bra. Og bra at dere har dokumentert alt. Det er tross alt det "gode" med det som skjer på nett, at det kan dokumenteres. Hadde dette kommet frem for eksempel i en skolegård så hadde man alltid kunnet gjemt seg bak "nei, jeg sa ikke SÅ slemme ting, det var ment som spøk, han lo jo da vi sa det, han sa noe like stygt like før og da lo vi, det var ikke jeg som sa det, jeg bare lo da de andre gjorde det...." og for en forelder som tross alt helst vil tro det beste om egne barn så blir det brutalt men effektivt å få det svart på hvitt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no