Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Noen som har humle (klatreplante)?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 10:48   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som har humle (klatreplante)?

Humle har kraftig vekst, leser jeg. Kan den skade husvegg og avløpsrør hvis jeg planter den ved siden av et avløpsrør?

Jeg fikk lyst på å kjøpe et slikt trådespalier og plante noe i et hjørne. http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage...et-2000021664/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 10:57   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har humle (klatreplante)?

Ja, jeg har (muligens hatt) en. Den er ganske sterk, og setter seg godt fast. Jeg hadde den ikke inntil noe, men den klatret videre opp i et tre, og røsket godt tak i et par grener. Den dør ned hvert år, og vokser opp igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:02   #3
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har humle (klatreplante)?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg har (muligens hatt) en. Den er ganske sterk, og setter seg godt fast. Jeg hadde den ikke inntil noe, men den klatret videre opp i et tre, og røsket godt tak i et par grener. Den dør ned hvert år, og vokser opp igjen.

Takk for svar. Tror du den kan klatre helt til taket (2 etasjer) på en sommer? Jeg må sikkert fjerne visne grener, og kansje de tetter takrenna?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:05   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.385
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har humle (klatreplante)?

Ja, jeg tror den kan klatre to etasjer på en god sommer. Hva slags vegg har du? Jeg hadde vært redd for at den skulle bore seg fast under treplanker og sånn. Vilvin setter seg ikke like godt fast, og er bare å røske ned, men ta den før den når taket, for den borer seg under takstein.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:12   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har humle (klatreplante)?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg tror den kan klatre to etasjer på en god sommer. Hva slags vegg har du? Jeg hadde vært redd for at den skulle bore seg fast under treplanker og sånn. Vilvin setter seg ikke like godt fast, og er bare å røske ned, men ta den før den når taket, for den borer seg under takstein.

Det er stående panel, sånn med overligger og underligger. Jeg fikk litt lyst på Stjernemelde istedenfor. Den blir bare 3 m høy. Siden den må bindes opp, klarer den sikkert ikke å bore seg inn bak panelet... eller? Den er virker hardfør, siden den dyrkes i Vesterålen og klarer sikkert dårligere jord enn klematis og roser. http://www.plantearven.no/tilgjengel.../stjernemelde/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no