Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tøybleier

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 21:56   #21
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Tøybleier

Jeg bruker tøybleier på minsten.
Er mest fornøyd med FB på dagen og Bamboozle med ullbukse på natta.

Tøybleier er gøy!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:45   #22
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tøybleier

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Jeg bruker tøybleier på minsten.
Er mest fornøyd med FB på dagen og Bamboozle med ullbukse på natta.

Tøybleier er gøy!

Det er det

Vi har også et par Bamboozle bleier som vi bruker om natten. I natt brukte vi en P'tit Bamboo bleie, den suger veldig godt unna! Lurer på om jeg må lære meg å strikke, så jeg kan lage ullbukser selv.

Jeg liker aller best Pea Pods sine lommebleier med rett knepping(har bare en av den), ellers går det i Fuzzi Bunz og Happy Heinyz har vi i barnehagen.

Gikk plutselig veldig fort å få en stor samling

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 11:37   #23
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tøybleier

Etter en uke med kun TB på dagtid er vi mest fornøyd med Fuzzy Bunz.
(..vi bruker papir på natta enda. )

Jeg kjøpte FB i XL fra USA og den passer aller best. Har FB og PeaPods i L men synes de er litt små.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 09:30   #24
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tøybleier

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg er nok litt tøff i trynet

Neida, men når jeg første får noe får meg så prøver jeg å gjennomføre det. Heldigvis har det gått med stort hell.

Var på foreldresamtale med barnehagen på mandag og vi er enige om å prøve tøybleier der. Var innom styrer i dag med en forskningsrapport om fekalsmitte ved bruk av engangsbleier vs. tøybleier og et lite skriv om tøybleie bruk i barnehagen. Hun var så positivt og hun hadde brukt tøybleier til sine barn. Så i dag er jeg glad, jeg kommer ikke til å tvinge barnehagen til dette, men jeg vil i hvert fall gjerne at de gir det en sjanse.

Fekalsmitte? Hva er det?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 10:14   #25
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tøybleier

Nå ble jeg litt usikker selv. Det er vel kanskje et ord jeg har funnet på selv Direkte oversatt fra fecal contamination

Regner med det er ekolibakterier - tarmbakterier. Rapporten jeg leverte var på engelsk, så jeg har ikke brukt det ordet annet enn her Tar gjerne i mot en bedre oversettelse av ordet.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:09   #26
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tøybleier

Jeg har brukt tøybleier til eldste, som nå er fem. Kommer til å bruke det igjen til nestemann som kommer i mai. Vi kommer først og fremst til å kjøpe fra Nøstebarn, siden vi får det veldig billig gjennom kommunens renovasjonsselskap. Så blir det vel litt ekstra etter hvert.

Synes tøybleier fungerer helt strålende.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:25   #27
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.932
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tøybleier

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Nå ble jeg litt usikker selv. Det er vel kanskje et ord jeg har funnet på selv Direkte oversatt fra fecal contamination

Regner med det er ekolibakterier - tarmbakterier. Rapporten jeg leverte var på engelsk, så jeg har ikke brukt det ordet annet enn her Tar gjerne i mot en bedre oversettelse av ordet.

Finnes det noe dokumentasjon på faren for slik smitte ved bruk av tøybleier altså? Hvor?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:30   #28
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tøybleier

Fecal contamination in child day care centers: cloth vs paper diapers.

Denne gjelder barnehager da men..

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:41   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøybleier

Vi har brukt tøybleier på minstemann. Da han var baby brukte vi brettebleier og formsydde popolino. Da han begynte å gå syntes jeg lommebleier fungerte bedre. Vi har prøvd litt forskjellig, men jeg er mest fornøyd med Mommys touch og Fuzzibunz. Som innlegg har jeg vært mest fornøyd med tynne hampinnlegg og fylt på etter behov. Mikrofiber har jeg ikke vært så fornøyd med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:49   #30
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tøybleier

Jeg syntes MOT har litt for mange knapper jeg(går greit for meg men verre når andre skal knote med kneppingen), men de har god passform.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:52   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tøybleier

Jeg synes også MOT har mange knapper, men de sitter godt og passformen var veldig fin til gutten min.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no