Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #6

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-20, 10:37   #761
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Fikk telefon i dag tidlig om at jeg må på sykehuset og ta en blodprøve. Den var ikke godkjent fordi den ikke hadde underskrift. Blæh! Og så er det en bil i manko i huset akkurat i dag, så det er ekstra logistikk og styr for å komme seg avgårde for å ta prøven også. Men det må gjøres for //gruff avsluttes// i morgen får jeg endelig kvitte meg med galleblæra og alle steinene!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 26-10-20, 14:41   #762
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Frisør som ikke kan gi seg med small talk selv om j2g leser. Og hittil har svart ganske kort på alle spørsmål før jeg tok opp lesestoff.
Har man plikt til å fordrive small talk med frisøren sin ?

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 26-10-20, 15:22   #763
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Frisør som ikke kan gi seg med small talk selv om j2g leser. Og hittil har svart ganske kort på alle spørsmål før jeg tok opp lesestoff.
Har man plikt til å fordrive small talk med frisøren sin ?

Det er derfor jeg helst går til en frisør jeg kjenner så godt at det fint går an å være taus.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 26-10-20, 15:26   #764
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Den vannskadde leiligheten er ferdig renovert, og jeg hadde så smått begynt å glede meg til å flytte tilbake. Det varte helt til jeg var innom der tidligere for å sette igjen noen ting. Møbler og flytteesker har bare blitt lempet inn, og i stua er det helt kaos og umulig å bevege seg. Og vaskemaskinen står på badet så den må jeg på et eller annet vis få flyttet inn på vaskerommet.

Nå skal jeg trøstespise pizza og glane på teite videoklipp på Facebook.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 26-10-20, 17:22   #765
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Ring forsikringsselskapet Frukt. Det er ikke din jobb å pakke opp og sette på plass. Du kan skrive timer for all jobb du har i forhold til det som blir trukket fra på egenandel.

Vi enda opp med å få penger tilbake.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 26-10-20, 19:37   #766
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

At folk ikke gjør jobben sin!

Sender tilbake en forsendelse fordi det er en feil i alle komponentene. Får ny forsendelse en uke etterpå, forrige feil er rettet, men nå er det en helt ny feil som var riktig forrige gang! Det er snakk om et dagsverk!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 27-10-20, 13:36   #767
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Ryggen har gått til h....etter at jeg satte inn i nederste hylle i oppvaskmaskin imorges, og nå er det så vondt at det stråler ut i beina og ingenting hjelper.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 27-10-20, 14:26   #768
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Ring forsikringsselskapet Frukt. Det er ikke din jobb å pakke opp og sette på plass. Du kan skrive timer for all jobb du har i forhold til det som blir trukket fra på egenandel.

Vi enda opp med å få penger tilbake.

Takk for tips.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 27-10-20, 14:29   #769
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.176
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Når NAV ringer og du lar det ringe fordi du ikke har lyst til å snakke med de akkurat da. Men så ringer de igjen rett etterpå, da kan du nesten begynne å lure på om du blir overvåket.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 27-10-20, 14:47   #770
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Nå jobber ikke jeg i Nav, frukt, men når jeg prøver å få tak i noen så ringer jeg flere ganger sånn at jeg kan få avsluttet den saken jeg holder på med akkurat da. Uten at jeg overvåker dem, altså. (hvordan skulle jeg kunne gjøre det...?)

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 27-10-20, 17:40   #771
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Det er vått og ufyselig å velge miljø-/koronavennlig jobbtransport. I går måtte jeg sykle gjennom en 30 cm dyp dam.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 06:51   #772
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

De er på jobb, frukt, de prøver bare å få ting unna.

Jeg gruffer over at jeg ikke bare kan la ting fare. Komplisert sak på jobb og plutselig har jeg blitt varsler igjen. Det blir nok bra på sikt, men det er så utmattende å stå midt i slike prosesser.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 08:02   #773
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Når NAV ringer og du lar det ringe fordi du ikke har lyst til å snakke med de akkurat da. Men så ringer de igjen rett etterpå, da kan du nesten begynne å lure på om du blir overvåket.

Jeg gjør ofte også dette Frukt. For jeg vet hvor frustrerte folk kan bli dersom de akkurat ikke rekker tlf og når de prøver å ringe tilbake kommer de bare til kontaktsenteret.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 11:35   #774
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Kolleger som sier de skal gjøre ting, og så gjør de det ikke, og så blir det mitt problem og jeg må gjøre det. Eller jobbe mer omstendelig fordi det ikke er gjort.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 11:48   #775
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Når du tar deg tid til en helg med familie langt unna og må ta fly og har bestemt oss for at vi gjør dette. Så får vi beskjed om at hvorfor flyr dere ikke til den flyplassen som er litt nærmere og enklere å kjøre til? Jo fordi det hadde kostet oss 3500 kroner mer nemlig. Men da bruker dere jo hele søndagen på å reise hjem. Ja kanskje det, men jeg gidder ikke å komme hjem sent på natt og det er dette vi har tid til i forhold til jobb. Kan ikke folk være litt positive isteden når en faktisk tar seg tid til ting og prioriterer å faktisk dra på besøk? Nei da er det galt at en fly til en flyplass som en er 1/2 time lenger unna og blir for kort, at en skulle flydd andre tider. Vi kan ikke ta masse fri på jobb heller. Vi må ta en dag fri uansett, men reiser rett etter jobb når vi reiser.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 13:01   #776
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Kommunen er fri for influensavaksine før de med dia1 får i det hele tatt mulighet til å ta den

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 15:56   #777
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Når teknikken ikke fungerer på jobb og alt av planer går i vasken.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 16:34   #778
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Når man får mail om at det må meldes inn behov for jula til avlastningen.

Og jeg svarer, og eneste forskjellen er at jeg mener at han kan komme hjem 10.00, isteden for 0830, for ungen sin skyld. Og at vi har mye større press i jula pga det ikke er skole.

Og får svar tilbake om at jeg må sende formel, begrunnet søknad, pga den 1 1/2 timen blir da økt behov for avlastning, og det har jeg sikkert ikke bruk for.

Og jeg forstår at de må gjøre det sånn, men det må da for pokker gå ann å være litt fleksible? Det er første jul EVER han har avlastning der, og det er snakk om 1 1/2 time. Så ungen skal slippe å vekkes kl 07. Eneste avlastning i jula blir tirsdag 15.00 til onsdag 0830. Og det er en time mindre enn normalt, da han til vanlig går på skolen til 14.00.

Jeg er så lei søknader, skjemaer og den helsikkes papirmølla.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 28-10-20, 18:10   #779
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Når teknikken ikke fungerer på jobb og alt av planer går i vasken.

«Høsten 2020» heter det bare på bruket vårt...

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 28-10-20, 22:17   #780
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #6

Når en nabo har satt i gang ei sag ute nå..., kl 22.18 en regntung og mørk oktoberkveld. Og jeg skal sove. Dust.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no