Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Press om valpekull fra hundeoppdretter

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-10, 13:57   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jeg er eier av en tispe som er 3 år. Jeg har gjennom det siste året blitt utsatt for et massivt press om valpekull fra min oppdretter. Da jeg kjøpte valp av henne kom vi til en slags muntlig enighet om at jeg skulle sette valper på hunden min når hun ble gammel nok. Siden den gang har jeg endret standpunkt av flere grunner, feks livssituasjon (vi prøver å bli gravide med mitt første barn) jobb (jobber fulltid, har ikke anledning til å ta meg av et valpekull 24/7) samt økonomi (valpene må sannsynligvis forløses vha keisersnitt da denne rasen som regel ikke klarer å føde selv). I tillegg vil også en drektighet i seg selv være en belastning for tispen min. Og da har jeg heller ikke nevnt alt styret med å bli kjent med potensielle valpkjøpere samt ørti fjørti veterinærbesøk med tispe og valper.

Det hele toppet seg i fjor sommer da tispen min hadde løpetid og jeg hadde nettopp funnet ut at jeg var gravid. Jeg forsøkte å fortelle min oppdretter at det ikke passet med et valpekull da jeg var blitt gravid og så ikke syn på alt arbeidet som et valpekull ville medføre. Oppdretter sa seg villig til å ha valpekullet hjemme hos henne, men jeg takket nei til dette.
Jeg møtte liten forståelse for min avgjørelse og har følt meg uglesett av oppdretter etter dette. Oppdretter på sin side har 4 hunder selv hvor som regel 1 av dem alltid har et kull gjennom året.
Et par uker senere hadde jeg en SA og er redd for at alt stresset rundt valpekull var en medbringende årsak til at jeg mistet.

Nå har jeg igjen mottatt flere e-poster hvor det etterspørres løpetid og valpekull....kjenner jeg blir helt matt av hele greia.
Har dere tispeeiere opplevd noe lignende? og hvordan håndterte dere situasjonen?

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no