Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan velger man hunderase?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-10, 15:43   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Her var det mange kjempegode tips. Vi kommer til å bruke lang tid, og sjekke nøye ut i forhold til både rase, allergi og oppdrettere.

Kanskje Lagotto kunne være et alterntaiv? Puddel og labrador vil jeg ikke ha, Cavalier og whippet kan vi se litt mer på. Streetmix er uaktuelt, det er for usikkert hva man får da. Mannen har forelsket seg i Kooikeren, men den er nok uaktuell, den høres for krevende ut. Synd Nova Scotiaen utgår. Godt eksempel på at hunderasens klubbsider ikke er stedet å lese på, den hørtes igrunnen ganske perfekt ut syntes jeg da jeg leste om den i går..

Har du sjekket ut Labradoodle? Blanding av puddel og Labrador, og virkelig en fantastisk fin familiehund. Broren min har en, og de har 3 barn. Trenger en fresk gåtur om dagen, og ellers er hun rolig og snill. Ungene kan klatre på henne. Blir det for mye går hun bare unna. Hun røyter heller ikke og er passe stor.
Jussi ser slik ut:
Dette er ikke henne, men et bilde jeg har funnet. Må klippes med jevne mellomrom, men med klippemaskin er ikke det noen stor kunst tror jeg.
Samboeren til broren min er leder i kennelklubben i området der de bor, så kan sikkert formidle kontakt om du er interessert i å få vite om seriøse oppdrettere osv.

  Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no