Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltøy til nyfødt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-09, 08:25   #1
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Ulltøy til nyfødt

Hadde jo i det lengste håpet at når vi skulle ha august-baby så trengte vi ikke fylle skapet med ullbodyer og slikt enda, men ettersom sommervarmen er ikke-eksisterende må jeg nok bare handle inn litt ull.

Men hvilke er gode til den sarte nyfødt huden? Jeg er veldig glad i Nøstebarns ull/silke-serie, men det blir litt dyrt om jeg skal ha en del. Må jo ha noen skift.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 08:27   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Du trenger ikke mange skift til de små. De vokser så fort ut av det. Så får du heller vaske litt oftere i starten. Det er jo ikke helt sikkert at det er drittvær hele høsten heller.

Jeg har kjøpt en del ulltøy på cubus som ungene har likt veldig godt (når de ble store nok til å mene noe om saken). Det er ikke så dyrt heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 08:34   #3
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Til nyfødt trenger du ikke mange sett med mindre du får en som gulper mye. Ulltøyet vaskes sjelden og tørker over natten. Min yngste hadde ett sett med bukse og body i ull/silke fra Nøstebarn da hun var baby, og det var omtrent de eneste klærne hun brukte flere måneder. De to eldste gulpet mye, så til dem måtte jeg ha litt mer skift. Ville investert i ett sett fra Nøstebarn og kanskje noen få ullbodyer i tillegg til å ha i begynnelsen og så heller supplere etterhvert.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 08:36   #4
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Ull/silke er jo kjempedeilig. Jeg ville nok kjøpt to bodyer til å begynne med. Kanskje en bitteliten og en litt større, gjør ikke noe om den er litt stor i begynnelsen. Så varer den litt lenger. Ellers er Janusulla også deilig og myk synes jeg.

(Og hvis det viser seg at man f.eks. har en super-gulper må man nesten kjøpe flere ullplagg etter hvert, hvis man ikke skal bli gal av vaskinga.)

Gratulerer så mye med fersk lillebror!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:09   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Gratulerer med baby!

Når minstemor ble født (2 år siden) brukte vi to lag ull på henne hele sommeren, og vi hadde kun Janus body, og Safa stømpebukse. Mykt og deilig. Skulle selvfølgelig gjerne hatt ett sett fra Nøstebarn, men vi var alikevel så fornøyd med Janus sitt, at jeg ikke tok meg råd til det.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:26   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

www.ulliver.no har gode priser på ull/silke.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 17:31   #7
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Ull/silke er jo kjempedeilig. Jeg ville nok kjøpt to bodyer til å begynne med. Kanskje en bitteliten og en litt større, gjør ikke noe om den er litt stor i begynnelsen. Så varer den litt lenger. Ellers er Janusulla også deilig og myk synes jeg.

(Og hvis det viser seg at man f.eks. har en super-gulper må man nesten kjøpe flere ullplagg etter hvert, hvis man ikke skal bli gal av vaskinga.)

Gratulerer så mye med fersk lillebror!

Tusen takk

Riktig, det er slik jeg tenker også. Jeg vet jo at jeg ikke trenger mange, men noen skift må man jo regne med med tanke på gulp/bleielekkasje.

Det blir nok Nøstebarn og Janus til denne lille karen også, er bare det vi har vært fornøyd med til storesøster. Så får vi heller ha det litt stort i starten så det varer en stund. Særlig sparkebuksene og slikt gjør det jo ikke noe om er for lange, de bretter vi opp.

Er str på bodyene fremdeles små, slik at man bør gå en str opp? Det var sånn når Ruskesara var nyfødt.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 17:33   #8
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

www.ulliver.no har gode priser på ull/silke.

Takk for link! Kanskje jeg skal prøve en derfra også Var fine priser som du sier.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 19:26   #9
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Takk for link! Kanskje jeg skal prøve en derfra også Var fine priser som du sier.

Jeg rakk ikke å skrive så mye istad, siden jeg ammet lillebror og skrev med en hånd (venstre ). Jeg har også liten baby, og tenkte å kjøpe her. I tillegg trenger storesøster ullstrømpebukser, som de også hadde grei pris på. Ellers har de Janus-ull på tilbud på Barnas hus nå. Trøye, body og longs til 119 kr per del.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 20:14   #10
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Er str på bodyene fremdeles små, slik at man bør gå en str opp? Det var sånn når Ruskesara var nyfødt.

De endret visst størrelsene på bodyene i fjor så de skal nå være mer riktige, sa de sist jeg handlet på Nøstebarn

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 20:23   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Vi var veldig fornøyd med nøstebarn. 2 bodyer og to(en) bukse, samt en lue, holdt lenge de første ukene. Men nå har halvparten funnet veien inn i vaskemaskinen og blitt ødelagt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 20:29   #12
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Jeg fikk februarbarn da, men hun har brukt så godt som kun nøstebarnulltøy i det halve året hun snart har levd. To ullbodyer og to sparkebukser holder i massevis, det var det jenta mi brukte. Jeg ville valgt det samme til baby født i august. Det jeg brukte er ren ull, ikke ull-silkeblandingen, og selv om jeg liker ull-silkeblaningen aller best, er den rene ullen også fin. Jeg brukte str 74 i bodyer, og str 62 i sparkebukser. Bodyene er lange i ermene en god stund, men jeg brettet dem opp og det fungerte greit. Med tøybleier blir hun også lengre i ryggen, og det er en grunn til at jeg kjøper bodyene litt store. Hun kan fortsatt bruke bodyene i noen måneder til. Sparkebuksene er helt riktig i størrelen, str 62 varer til ungen er ca så lang. Få plagg, hvor mange av dem kan brukes i flere måneder blir ikke så dyrt ser du.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:20   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Poden fikk en ull-silkebody i str 56 da han ble født (nøstebarn). Den er ennå i bruk, han nærmer seg 7 mnd. Litt kort i ermene, men fortsatt grei. Jeg vil absolutt anbefale nøstebarnull til de små, og du trenger bare et par skift. Jeg synes ull er bra når det er litt varmere i været også. Ull-silkebodyene til nøstebarn er nydelige i varmen, de blir ikke klamme i dem på samme måte som man blir i en bomullsdrakt. Så om det nå blir varmere i været igjen, kan du fortsatt få brukt dem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:28   #14
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Joha sitt ullundertøy og bodyer er bra syns jeg. Fint at de har slike omslagsbodyer i de minste størrelsene. Og så er det billig. Betalte vel 149,- for en body.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:32   #15
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Vi bruker ull året rundt på ruskesara og meg selv, men turte ikke kjøpe inn så mye i forkant til lillebror før vi visste størrelsen hans. Unntaket er når det er skikkelig sommervarmt. Så jeg har god peil på ull og dens gode egenskaper
Vi har dessuten flere fra storesøsters babytid, for det meste Nøstebarn, men hun var tydeligvis grovere bygget enn han, for foreløpig passer det ikke og det er mer jo større hun ble. Dessuten er mye av det rosa. Helt greit til hjemmebruk, men er litt koselig å ha noen "guttefarger" også

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 22:00   #16
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltøy til nyfødt

Hvis du synes det blir for mye rosa kan ulla farges! Jeg har farget mye Janusull, men også noe fra nøstebarn, med Herdins farge for naturtekstiler. Ble veldig bra Jeg farget for hånd, men den maskinvaskbare ulla kan godt farges i vaskemaskin.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no