Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Mannen i gata" er oppskrytt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-16, 16:09   #161
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.375
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg kjenner jeg er så SINT! Jeg har vært sint i over en uke nå, helt siden denne frifinnelsen. Jeg er så SINT på alle disse hvite middelklassemennene som arrogant skal forklare dette nå for oss dumme kvinner, for de sier selvsagt ikke at voldtekt ikke er galt, vi må bare ta ansvaret selv. Bare fordi vi er kvinner. Fordi det tydeligvis er mer sannsynlig at vi egentlig ville det og angrer, enn at menn voldtar. At menn egentlig nesten har litt rett til å voldta, særlig når vi er så dumme at vi tar i mot drinker, kanskje til og med dop og blir med en som snakker varmt om samboeren og barnehagejobben på nachspiel og da bør mannen hvertfall ikke bli straffet for en slik liten utskeielse (Jada, jeg måtte lese). Det er jo så vanskelig å starte yrkeskarrieren med en fengselsstraff. Og det er tydeligvis for mye å be om at da kunne de bare latt være å voldta til å begynne med.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 16:25   #162
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Da tror jeg du er i veldig godt selskap, Tally. Jeg går også rundt og er sint sånn rett under overflaten og jeg har inntrykk av at "alle" har det sånn for tiden. Jeg tror ikke dette vil dø hen heller med det første. Det virker som om alles begre er fulle nå. Nok er nok!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 16:27   #163
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg er også drittsint. Og er glad for at mennene jeg omgir meg med også er drittsinte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 16:27   #164
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke jeg orker å lese Rollness eller denne andre gjøken. EN ting skal være sikkert; denne saken har hvertfall gjort det klinkende klart at feminisme og kvinnekamp er så langt fra utdatert.

Greia er jo ikke at jenter ikke skal passe på seg selv. Greia er at det blir sagt som om vi ikke vet det, eller ikke gjør det. Greia er at det som regel ikke hjelper. Når det er perioder med mye bråk på byen går ikke politiet ut og sier at unge menn må slutte å drikke så mye, fordi da blir de så lett slått ned. De går ut og sier at de setter inn ekstra tiltak for å forebygge bråket, og det blir satt inn ekstra ressurser for å ta gjerningsmennene. Det blir ikke gjort ekstra tiltak for å få ned festvoldtekter eller forebygging for å få menn til å slutte å dope ned jenter. Når vi endelig har fått en strafferamme som gjenspeiler hvor skrekkelig en voldtekter sier advokatene at det blir så vanskelig, fordi juryen vil ikke ødelegge livet til en 18 år gammel gjerningsMANN. Never mind det ødelagte livet til det KVINNELIGE offeret.

Jeg tror aldri jeg har vært mer rødstrømpe enn jeg er akkurat nå. Veldig godt skrevet, Tallulah.

Blir faktisk sjokkert daglig når jeg leser aviser for tiden. Og er også skikkelig sint.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 17:03   #165
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Melder meg i sinnaklubben. Og jeg er faktisk nokså sjokkert. Det er for F helt krise å lese om disse fæle mannssjåvinistiske holdningene. Gunnar Nerdrum. :kvalm: Og Brynjar Meling?? Jeg får altså så høy puls av dette her.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 17:15   #166
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg er også vanvittig sint, forbanna og opprørt nå. Har aldri vært på demonstrasjon før, men det fikk jeg oppleve denne uken.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 18:21   #167
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Akkurat nå er jeg mer fornærma. Hva slags rasshøl er det som tror de kan forklare meg hvordan jeg skal oppføre meg for at andre rasshøl ikke skal voldta meg eller mine døtre? Kan de ikke heller ta et lite møte i rasshølklubben og forklare hverandre hvordan man ikke voldtar?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 19:34   #168
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Nasjonens øye.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-16, 20:40   #169
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Dersom det er så jævli vanskelig for disse mennene å sitte inne så får de søren meg slutte å voldta.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 14:38   #170
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Denne dukket opp i Facebook-feeden min: http://www.upworthy.com/kenyas-uniqu...ld-taking-note

Det mest interessante i hele artikkelen:

No Means No developed Your Moment of Truth to highlight life's tough choices, which, in this case, included whether it's OK to rape someone. The program was a huge success.
(...)
The study found that boys who go through training were more likely to intervene when witnessing a girl being assaulted, and they were less likely to verbally harass girls. Additionally, schools featuring this program found that rape by girls' friends and boyfriends dropped dramatically.
(...)
Researchers used Kenya's scenario to test the two methods. One group of women received the No Means No training while the other took a life-skills class. Girls who received the No Means No training saw a nearly 40% decrease in rapes in the year following the program. Girls who took the life-skills offering were raped at the same rate.


Det har altså null effekt å lære kvinner hvordan de skal unngå voldtekt, men det har stor effekt å lære menn hvordan de skal la være å voldta.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 17:47   #171
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Denne dukket opp i Facebook-feeden min: http://www.upworthy.com/kenyas-uniqu...ld-taking-note

.....

Det har altså null effekt å lære kvinner hvordan de skal unngå voldtekt, men det har stor effekt å lære menn hvordan de skal la være å voldta.

Denne kunnskapen er ikke overraskende, men må nok spres om igjen og om igjen og om igjen....

Takk for lenken.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 21:51   #172
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Dette går ikke i glemmeboka! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...um/a/23769623/

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-16, 23:20   #173
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.329
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Så bra!! Håper han har rett når han sier at siste punkt saken ikke er satt.

skyfri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 01:21   #174
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Jeg er skeptisk til John Christian Elden, fint at han vil ta saken, men hva er hans egentlige hensikt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-16, 09:46   #175
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

Ørjasæter i Morgenbladet.

"Jeg hadde faktisk glemt det, men jeg ble voldtatt noen ganger som tenåring."

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 22:21   #176
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mannen i gata" er oppskrytt

På TV2 nå går Mitt lille land med familien til offeret i Hemsedalsaken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no