Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Søskenvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-07, 20:10   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Søskenvogn

Jeg fant ikke så mange søskenvogn-tråder her, så jeg håper dere bærer over med meg og dele tankene deres med meg. :håper:


Poden har ikke fått bhgplass så vi må nesten ha søskenvogn. Hvis han hadde fått plass så hadde vi nok bare kjøpt sete til å ha på bagen til babyen.

MEN. Jeg syns jeg hører negativt om alle de ulike jeg...

P&T vil jeg ikke ha, for jeg likte ikke måten babyen ble liggende på.

OTH/TFK og EasyWalker har jeg hørt litt negativt om også, at ungen ikke sover godt/liker å ligge i dem. At full liggestilling (som de reklamerer med) ikke er full liggestilling. I tillegg så er det et minus at man ikke kan ha sportsdelen vendt mot deg syns jeg.

Teutonia har der man kan snu sportsdel mot, men da må begge snus, noe poden ikke kommer til å sette veldig pris på. (Snudde sittedelen hans i dag, han har sittet vendt mot meg helt til nå, og han syns det er storveis!). I tillegg er den tung da.

Og så finnes det en som heter Firstweels, der kan man snu hver enkelt del, men så ser den litt skral ut, i tillegg til at sittedelen ligner på Bogaboo, og den ser liksom så vond ut, at man alltid må ha knekk i knærne. (Men sånn er vel flere av dem egentlig, når fotbrettet ikke er regulerbart.


Jeg må bare si at jeg ikke aaaaner hva jeg skal velge. Har på følelsen at jeg kommer til å bli misfornøyd uansett. (Kan jo håper på at poden får bhgplass før lillebror vokser ut av bagen da, så er jeg kvitt hele problemet (Noen som kan se inn i fremtiden).


Så, hjelp meg!!! :ber:

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:14   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.693
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søskenvogn.

Oth kan man ha en del fra deg og bag på andre. Her og er det full liggestilling på sportsdelen.

TFK har jeg hørt mye bra om, og det er full liggestilling, men du må ha babyen fra deg.

Det finnes nok ingen perfekt søskenvogn. men skulle jeg valgt nå hadde jeg nok valgt OTH eller TFK. Liker best TFK men liker at OTH kan ha fast bag til babyen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:17   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søskenvogn.

Har du sett på Koelstra Flexxo Twin?



Forøvrig har DrBabe fra NM en utfyllende søskenvognsside på tinasbok, kanskje det kan være en hjelp?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:19   #4
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Søskenvogn.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Oth kan man ha en del fra deg og bag på andre. Her og er det full liggestilling på sportsdelen.

Men når begge skal i sportsdel så må babyen sitte vendt fra meg, ja?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

TFK har jeg hørt mye bra om, og det er full liggestilling, men du må ha babyen fra deg.

Er bagen vendt fra deg også? Softbag bare da?


Takk for tips!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:20   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Søskenvogn.

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Har du sett på Koelstra Flexxo Twin?



Forøvrig har DrBabe fra NM en utfyllende søskenvognsside på tinasbok, kanskje det kan være en hjelp?

Nei, den har jeg aldri sett. Har du brukt den? Er den bra?


Takk for tips til søskenvognsiden også, der skal jeg definitivt ta en titt.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 20:26   #6
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søskenvogn.

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Nei, den har jeg aldri sett. Har du brukt den? Er den bra?

Har den ikke selv, men vet om ei som har den. Hun er ihvertfall veldig fornøyd.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 21:06   #7
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søskenvogn.

Jeg har GT Safari Sport. Hadde softbag i den til lillebror. Kjempefornøyd med vogna, men ungene sitter vendt fra deg.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 21:09   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søskenvogn

Hva med Phil and teds? - Tinetoff kan iallefall reklamere for den!

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 22:31   #9
Adelheid
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 11
Adelheid har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Søskenvogn

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.



Og så finnes det en som heter Firstweels, der kan man snu hver enkelt del, men så ser den litt skral ut, i tillegg til at sittedelen ligner på Bogaboo, og den ser liksom så vond ut, at man alltid må ha knekk i knærne. (Men sånn er vel flere av dem egentlig, når fotbrettet ikke er regulerbart.

Den heter Firstwheels twin elite.
Jeg har hatt enkelvognen (både gamle og nye modellen), og må si at jeg er veldig fornøyd med den nye modellen. Jeg synst ikke den er "skral".
Jeg har også studert tvillingvognen, om jeg får behovet for tvillingvogn, kommer jeg nok til å gå for denne...


Men hva med en eldre teutoniamodell da? (de er ikke såååå veldig gamle, de har lufthjul)
En slik tog utgave, du har da det ene barnet mor deg, og det andre barnet fra deg. Du kan også velge om du ønsker å ha 1 eller 2 sittedeler på vogna... Så du kan bruke den som vogn til bare 1 barn, eller til 2 barn....

Adelheid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 22:35   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søskenvogn

*abonnerer*

Jeg hadde også satt pris på om dere som har søskenvogn kunne si noe om hvor lett det er å få plass til den i en bil.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 23:35   #11
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.302
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søskenvogn

Vi har en OTH UJ og den er flott å trille. Vi bruker den med bag til lillebror og sittedel til Storebror. Den er i bruk stort sett hver dag så langt. Er så fornøyd med den.

Noen minus har den:
Baggen er åpen så når det blåser tar vi på regntrekket, til storebrors store fortvilelse, han liker ikke regntrekket fordi han føler at han ikke får sett ut da. Å ha med vognen i bilen er en prøvelse, jeg har kun gjort det 1 gang på 7 måneded pga av det. Den er veldig lang sammenlagt og klikker ikke sammen sånn at å løfte den sammenlagt og få plass i bagasjerommet ikke er særlig kompatibelt med et skralt bekken desverre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 23:56   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Søskenvogn

Opprinnelig lagt inn av Adelheid, her.

Men hva med en eldre teutoniamodell da? (de er ikke såååå veldig gamle, de har lufthjul)
En slik tog utgave, du har da det ene barnet mor deg, og det andre barnet fra deg. Du kan også velge om du ønsker å ha 1 eller 2 sittedeler på vogna... Så du kan bruke den som vogn til bare 1 barn, eller til 2 barn....

Vi hadde en slik. Den fungerte veldig godt for vårt bruk. Hadde den på trilleturer, på bussen, på kjøpesenter og i heiser. Den var ganske tung i de bratteste oppoverbakkene, men ellers syntes jeg den var super.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 07:50   #13
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Søskenvogn

Opprinnelig lagt inn av Adelheid, her.

Den heter Firstwheels twin elite.
Jeg har hatt enkelvognen (både gamle og nye modellen), og må si at jeg er veldig fornøyd med den nye modellen. Jeg synst ikke den er "skral".
Jeg har også studert tvillingvognen, om jeg får behovet for tvillingvogn, kommer jeg nok til å gå for denne...

Så fint å høre noen med erfaring med denne. Hvordan er den i snøføre da? Blir hjulene små? Hvem selger dem?

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 07:51   #14
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Søskenvogn

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Noen minus har den:
Baggen er åpen så når det blåser tar vi på regntrekket, til storebrors store fortvilelse, han liker ikke regntrekket fordi han føler at han ikke får sett ut da. Å ha med vognen i bilen er en prøvelse, jeg har kun gjort det 1 gang på 7 måneded pga av det. Den er veldig lang sammenlagt og klikker ikke sammen sånn at å løfte den sammenlagt og få plass i bagasjerommet ikke er særlig kompatibelt med et skralt bekken desverre.

Uff, så dumt at den ikke er så lett å putte inn i bilen. Jeg kommer nok til å ha den med i bilen en del...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 15:54   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søskenvogn

Vi har en billig reflex tvillingvogn. Kostet 1990,-
Den er ganske lik BabyTravel sin vogn, og man kan kjøpe bag til den som er vendt mot deg.
Den tar ikke stor plass i bilen, men er tung å løfte inn og ut.

Vi kjøpte både den og søskensete til å ha oppå bagvogn. Må si det er søskensetet som blir mest brukt. Syns det er så knotete å komme seg frem bl.a med tvillingvognen. Mye enklere med med bagvogn og søskensete, og lillesøster ligger da myyye bedre.
Men tvillingvognen er kjekk å ha på lengre turer o.l

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 16:25   #16
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Søskenvogn

Ja, jeg tenkte egentlig å ha søskensete til bagvogna i tillegg (Er det dyrt?) Men i og med at begge skal være hjemme, så blir nok søskenvogna også en del brukt, uten den så kommer jeg nok ikke særlig langt. På kveldstid, i helger og ferie kommer vi nok til å bruke 2 vogner, siden vi da er to til å trille.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 23:03   #17
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Søskenvogn

Søskensete til å ha oppå bagvogn koster rundt 4-500. Har sett både til 399,- og 499,-

Babydan sitt syns eg ser best ut, det koster 399,-
På det så vil poden sitte mer på midten av bagen, dermed blir ikke vognen så utabil. Helt genialt. (men ville ikke gått fra vognen med han oppå uansett da)
Vi skulle egentlig bare ha søskensetet fordi det er kjekt å ha, men det blir brukt daglig oppå bagen.

Men når lillesøster blir for stor til bagen, så vil nok tvillingvognen vår bli mye mer brukt.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:16   #18
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Søskenvogn

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hva med Phil and teds? - Tinetoff kan iallefall reklamere for den!

Vi har også den. Jeg er storfornøyd med den som singelvogn, og som søskenvogn har den fungert ypperlig frem til nå. Nå er mistemann 3 mnd, og har egentlig for liten plass i softbagen. Han må ligge med bøyde ben, og er ikke helt fornøyd med det. Så nå blir neste trinn å ligge rett i vogna, noe som er upraktisk ifht det å kunne ta han med inn i barnehagen når eldstemann blir levert. I tillegg bør han da ligge med selene på, i og med at vogna er såpass åpen som den er i bakkant.

__________________
05 07


Sist redigert av Beckett : 19-04-07 kl 19:30.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:30   #19
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søskenvogn

Vi har kjøpt Brio double wave med vendbart håndtak og softbag til babyen. Hr Brio fra før og er så fornøyd med fjæringen på den + det faktum at du kan vende håndtaket alt etter som. Tulla har barnehageplass fra midten av mai, men vi bestemte oss for søskenvogn likevel da hun liker å trille tur + at det tar 15 min å gå til barnehagen. Vi vurderte P&T, men likte heller ikke måten babyen blir liggende på + at Tulla ikke kan ligge helt bak når hun vil sove. Den veier det samme som singelvogna, så den er lett og kjøre - har testet den ut på Tulla og hennes jevngamle nevø og det funket bra : )

Mandino

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 19:20   #20
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Søskenvogn

Hadde jeg ventet tvillinger hadde jeg helt klart valgt en oth tvilling. Jeg har den i enkel utgave og det er den beste vognen noensine i mine øyne.

Lykketrollet: Hvor fikk du reflex vognen så billig? Her koster de 3500

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no