Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Marsipan laget av aprikoskjerner

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 20:38   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Marsipan laget av aprikoskjerner

Pappan min hadde bursdag en av dagene, og hadde invitert oss på kaker og kaffe. Minsten er allergisk mot ganske mye, så de syns det er litt utfordrende å bake til han, så de hadde bestilt en kake hos bakeren. Det de fikk var da en marsipankake hvor marsipanen var laget på aprikoskjerner istedet for mandler. Og bunnen var baket på glutenfritt mel. Kaka var kjempegod, og marsipanen smakte helt som vanlig marsipan.

Det er mulig "alle" vet om dette, men det var helt nytt for meg, og jeg har hatt allergibarn i 14 år nå.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 20:41   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marsipan laget av aprikoskjerner

Kult. Jeg vet at rimeligere kjøpemarsipan inneholder en god del aprikoskjerner i tillegg til mandler. Får man kjøpt aprikoskjerner i løsvekt i vanlige butikker?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 20:46   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsipan laget av aprikoskjerner

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kult. Jeg vet at rimeligere kjøpemarsipan inneholder en god del aprikoskjerner i tillegg til mandler. Får man kjøpt aprikoskjerner i løsvekt i vanlige butikker?

Har hørt at man kan få kjøpt det på helsekoster. Det er visst ikke bra å spise noe særlig av det, men etter hva jeg har lest så blir kjernene varmebehandlet når det lages mel av de, og da fordamper det farlige stoffet. (kan det være blåsyre tro?)

Men jeg ble veldig forbauset over at det smakte helt som marsipan, det hadde jeg ikke trodd. Og jeg vet at det ikke var mandler i det, for guttungen er ganske allergisk, så han hadde garantert fått en reaksjon.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:19   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marsipan laget av aprikoskjerner

Så flott! Jeg visste at det fantes, men ikke at en kunne få kjøpt kaker med det på. Kan jeg spørre hvor de fikk bestilt den?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:26   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marsipan laget av aprikoskjerner

En lokal baker her jeg bor. Kan prikke deg navnet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no