Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 20:28   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Tid blir det aldri nok av når man jobber. Det beste med permisjoner er lesinga man kan bedrive mens man ammer. Ja, det er mye annet bra med permisjoner også da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:33   #22
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må låne Isfolkserien snart, så jeg får lest den..igjen.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:34   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, jeg kommer med en liste, men den er hulter til bulter og på ingen måte komplett:
Mange av Jane Austen, alle Agatha Christie, Kristin Lavransdatter, Utvandrerne/Innvandrerne av Vilhelm Moberg, flere av John Irving, alle av Dea Trier Mørch (lenge siden), mange av Hamsun, de fleste av Amalie Skram, Elling-bøkene, alle av Amy Tan, Tatt av vinden, Anne fra Bjørkely-bøkene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:49   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lord of the Rings har jeg lest mange ganger, og alle Modesty Blaise-bøkene. Beatles har jeg lest flere ganger, og Tatt av Vinden, og flere av Pratchetts Discworld-bøker, og de første 3 Song of Ice and Fire-bøkene, og de første 4 Harry Potter-bøkene, og Jane Eyre, og Earthsea-trilogien, og 1984, og Lillelord, og 5-6 John Irving-bøker, og Homo Faber, og Brave New World, og St. Croix-trilogien, og Kristin Lavransdatter, og Jenny, og Markens Grøde, og Anne fra Bjørkely-serien, og naturligvis mange andre barnebøker, og Greven av Monte Christo, og mange av Vera Henriksens bøker, og Kvinnen og den svarte fuglen, og Musikk fra en blå brønn, og Vinterbarn, og mange andre som jeg ikke kommer på i farten.

Jeg leser ikke bøker om igjen så ofte nå for tiden, det er ganske få bøker jeg leste for første gang i voksen alder som jeg har lest om igjen. Ikke fordi jeg ikke har lyst, men fordi jeg har såpass begrenset tid til å lese på. Da jeg var tenåring leste jeg ganske uopphørlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 20:55   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sagaen om isfolket serien har jeg lest 5 ganger og er på siste boken nå altså min 6 gang, Heksemesteren serien lest 3 ganger, Margit Søderholm sine serier om Hellestadfolket lest 4 ganger, Anne Holt sine bøker lest ørten ganger, og mange andre jeg ikke husker i farten nå.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 22:10   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En hel haug med barne- og ungdomsbøker. Ingen nevnt, ingen glemt, men jeg leser mange av de gamle bøkene mine enda.

Ellers er det svært få jeg har lest mer enn en gang. Eneste jeg kommer på er "Dinas bok", "Beatles", "Bly" og "Hvite niggere".

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 08:12   #27
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det så mange nye bøker jeg vil lese at det er år siden jeg leste noen flere ganger. De jeg har lest flest ganger er Pappillon, Dinas Bok, Beatler, Men tankene mine får du aldri...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:01   #28
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke mange bøker jeg har lest flere ganger, jeg kan faktisk ikke komme på noen. Annet enn barnebøker da.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 10:12   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å hente fram en bok som jeg ikke har lest på flere år, er liksom som å treffe en kjær gammel venn igjen. Det husket jeg, det hadde jeg glemt... Anbefales!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 23:58   #30
teia
Pirkete
 
teia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 103
teia er litt kulteia er litt kul
Standard

Jeg har lest mange bøker flere ganger, noen ganger har jeg ikke oppdaget at jeg har lest den før et stykke uti ... Jeg leser litt for fort, så opplevelsen blir noen ganger begrenset til den tiden jeg faktisk leser dem.

Den eneste jeg leser med jevne mellomrom, er Ringenes Herre. Den har jeg sikkert lest 15 ganger.

teia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 18:56   #31
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Det meste av Sigrid Undset er lest flere ganger. Og etpar av Dea Trier Mørch. Jan Kjærstads "Det store eventyret". "Kvinner" og "Sin mors datter", av Marilyn French. "Elskede", av Toni Morrison.

Det er det jeg kommer på i farten, men det er helt sikkert flere.

Tiåringen min har lest Harry Potter åtte ganger (alle bøkene) og Ringenes Herre to ganger. Jeg er redd han har det fra meg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 19:12   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Mange det, men Hellemyrsfolket av Amalie skram, og Seierherrene av Roy Jacobsen har jeg lest noen ganger, kjempefine

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 19:14   #33
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Utvandrerne/Innvandrerne av Vilhelm Moberg, fra

Den hadde jeg glemt bort, men den har jeg lest noen ganger, kjempefin

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-06, 20:29   #34
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Det er mange, men en jeg har lest flere enn to ganger er Beatles av Lars Saabye Christensen.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:12   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Jeg ligner nok litt på den lille muldvarpen, skilpadda, jernhøna og hun blonde med bollene.

Å hente frem en bok er som å treffe igjen en venn. Jeg leser stadig brokker fra noen av yndlingsbøkene mine. En side her eller der. Bare for å kjenne på en følelse, liksom.

Anne fra Bjørkely har jeg lest mange ganger, samme med Nils Holgersons forunderlige reise, Beatles, P&P, Jane Eyre, Ringenes herre, Harry Potter-bøkene, en del av Ibsen-skuespillene, Vinterbarn, Egalias døtre, og mange andre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 13:23   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Egalias døtre hadde jeg glemt. Den er fin.

Jeg husker at vi hadde forfatterbesøk av Gerd Brantenberg på videregående og det var virkelig morsomt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 16:17   #37
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Det er veldig mange av bøkene mine jeg har lest flere ganger. F.eks alle Marge Piercy-bøkene mine, med ett unntak. Og Sara Paretsky-bøkene, selv om det er krim. Hvis jeg skal begynne å innrømme litt pinligere ting kan jeg si at jeg har lest Tatt av vinden femten ganger. Tolv ganger på norsk og tre ganger på engelsk.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 17:06   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvis jeg skal begynne å innrømme litt pinligere ting kan jeg si at jeg har lest Tatt av vinden femten ganger. Tolv ganger på norsk og tre ganger på engelsk.

Det pinligste må vel være at du faktisk teller?

Jeg har forøvrig lest den minst tre ganger på engelsk selv. *solidarisk*

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 17:19   #39
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

Boken jeg har lest desidert flest ganger er Lillelord av Johan Borgen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 22:10   #40
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bøker har du lest mer enn en gang?

De aller fleste bøkene i bokhylla mi har jeg lest flere ganger, bortsett fra krimbøker.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no