Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 23:20   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Ei i familien har over tid kuttet ut både mel, melk og sukker. Hun er ikke så vant med internett, så jeg har sagt at jeg kan hjelpe henne med å finne noen sider med oppskrifter som passer det nye kostholdet.
Og da tenkte jeg jo selvfølgelig først på FP. Jeg vet jo at mange her inne har god kontroll på allergivennlige oppskrifter, og kan kanskje peke meg i riktig retning?

I utgangspunktet all slags mat, men middager har hun funnet en del oppskrifter fra før. Kaker syntes var verre.
Så hvis noen vet om mel-, melk- og sukkerfrie blogger eller oppskrifter som dere kan tipse meg om, så venter stjerne i boka og evig lønn i himmelen!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 07:09   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Om hun vil kjøpe oppskrftsbok er rawfood alltid uten alle delene

Jeg har endel oppskrfiter, ikke alle som er uten alle 3 tingene men det går jo ann å bla igjennomm litt...
http://ninabakke.blogspot.no/search/label/uten%20sukker

SJOKOLADEBITER:

1 dl kakaosmør
1/2 dl kokosolje
6 ss kakao
3 ss agavesirup

Smelt kakaosmør i vannbad og rør inn de andre ingrediensene, ha de over i sjokoladeformer og sett det i fryseren ett par timer. Oppbevares kaldt

KOKOSBITER:

3 dl valnøtter
2 ss honning
1 dl revet kokos
2 ss kokosolje
2 ss carobpulver
litt vann (1-2 ss)
+ en liten neve hakkede valnøtter

Kjør valnøttene i blenderen til mel, rør inn resten av ingrediensene og lag en firkantet flat deig som du setter kaldt en stund for så å skjære massen i små biter. Oppbevares kaldt

MANGO IS
Laget en liten dessert her en dag. Hjemmelaget mangois - lekker, sunn og god.

1 mango, skrelles og skjæres i små terninger, fryses dagen i forveien
1 neve mandler, gjerne bløtlagt over natten
kokos
agavesirup
1 ss kokosolje
litt kaldt vann

Kjør mandler og kokos i en blender, tilsett mango og kokosolje og kjør det igjen. Ha i agavesirup og vann til smak og konsistensen er som du ønsker den. Strø over kakaonibs og gojibær. Spises med en gang.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:50   #3
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Knekkebrød er enkelt og godt. Eplepai med havregryn som bunn, men den trenger jo sukker. Kan hun bruke stevia?

Hun lager noen tynne knekkebrødgreier selv. Stevia er jeg ikke sikker på, jeg kan høre med henne. Takk!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 15:50   #4
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Alle de tre så jo helt fantastiske ut, Nip!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 17:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Mjuugly er en fin blogg med oppskrifter uten sukker, mel og melk. Nesten eggefritt også.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 17:54   #6
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Mjuugly er en fin blogg med oppskrifter uten sukker, mel og melk. Nesten eggefritt også.

Ja, jeg har kikket litt der inne alt. Der var det jo masse snop og kaker og digg.

Og takk igjen til Nip for tipset om Rawfood. Det er jo veldig i vinden, så der var det masse å finne!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 10:39   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Hun burde gå på mammutsalget og kjøpe boka Frie kaker. Det er også en flott kokebok som heter Voksentoppens allergikokebok på salget. Voksentoppen er et spesialistsenter for allergi. Så er ihvertfall den biten på plass!!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 19:00   #8
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter uten mel, melk og sukker?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hun burde gå på mammutsalget og kjøpe boka Frie kaker. Det er også en flott kokebok som heter Voksentoppens allergikokebok på salget. Voksentoppen er et spesialistsenter for allergi. Så er ihvertfall den biten på plass!!

Takk for tipset!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no