Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Langhelg - England countryside

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-14, 19:44   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Langhelg - England countryside

Vet det er mange her som har gjort slike turer.

Jeg kunne tenke meg New York, mannen har lyst til å reise til Shetlandsøyene eller noe sånt. Men han er også veldig glad i England, så hvis vi kunne reise til et bra sted, spise godt og drikke øl så tror jeg han ville ha satt pris på det også.

Hvor reiser man og hvor bor man? Bør ikke være alt for langt fra en flyplass man kommer til fra Gardermoen. Altså jeg skjønner man må reise litt, men ikke i flerfoldige timer.

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg ser etter, men trenger noen gode tips. Jeg kan ikke lufte det med mannen for det skal være en bursdagspresang.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 17:25   #2
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langhelg - England countryside

Sussex. West eller East. Jeg bodde et år på landet like nord for Brighton, men lenge siden, altså Da får man litt by, men også bondelandet. Samt greit vær. Og en times tid opp til Gatwick.

Kjenner ikke så mange steder å bo der, men det er nok en del b&b´s tenker jeg. Steyning, Bramber, Henfield, Hassocks er små landsbyer. Horsham, Chichester, Haywards Heath, Burges Hill. Eller rett og slett Brighton?

Det er jo også fint i Kent.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 10:22   #3
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Langhelg - England countryside

Enig i at Sussex er glimrende, spesielt om man flyr til Gatwick. Jeg anbefaler Lewes på det varmeste, utrolig koselig liten by. Kort togtur fra Gatwick, koselige kaféer og mange fine, uavhengige butikker.

(Shetland er jo fantastisk, men langt mer knotete å komme seg til, så jeg tror ikke jeg hadde giddet det for en langhelg.)

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 10:31   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg - England countryside

Peak District er nydelig, men innebærer noe lenger kjøring fra f.eks. Gatwick eller Stansted. Nærmeste ville nok være Stansted tror jeg.

Vi har bodd her en gang: http://www.wheeldontreesfarm.co.uk/ Kan absolutt anbefale stedet.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 10:34   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.761
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langhelg - England countryside

Jeg anbefaler Clun. Fantastisk liten by. Jeg kan sende link til den fantastiske cottagen vi leide om du vil. Fint sted å ha som base, blant annet kan dere nye afternoon tea i det som ble kåret som "England's best tea romm off the beater track". Clun selv har en fantastisk pub med herlig lokalt øl, god mat og ekte landsbystemning. Kan gi mer info om du er interessert. Lett å komme seg dit fra Birmingham. Vi dro fra Stansted, men det er for langt egentlig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 13:42   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langhelg - England countryside

Takk for tips. Det ble bråbestemt at vi reiser til Bilbao i stedet, blir nok bra det også. Men det blir definitivt England en gang senere.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no