Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Snickerskake uten sukker og gluten

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-14, 22:08   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Snickerskake uten sukker og gluten

Jeg lagde denne nå i ettermiddag og er mildt sagt veldig fornøyd med resultatet. Jeg har aldri klart å lage karamell uten hvitt sukker før, men denne sjokoladekaramellen ble utrolig god. Jeg brukte fløte, sukrin og et par dråper honning, og utelot havregrynene helt.

Skal definitivt lages igjen!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 01:15   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Takk for tips.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 01:52   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Så god og lettvint ut.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 12:22   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Den er enda bedre dagen etter! Dadlene gir en helt suveren seig konsistens!

Vi har forøvrig ikke mikrobølgeovn så jeg kokte karamellen som vanlig i stekepanne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 19:07   #5
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Er det en grunn til at du utelot havregrynene? (Sånn i fall jeg skulle finne på å lage den når du er her.)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 19:30   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Takk for tips, sett litt på oppskriften før så da må den nok prøves. Alt jeg har prøvd i den bloggen har forresten vært veldig vellykket Mye allergivennlig mat også.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-14, 19:48   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Er det en grunn til at du utelot havregrynene? (Sånn i fall jeg skulle finne på å lage den når du er her.)

Jeg holder meg unna alt av korn - også havregryn, med mindre jeg må (les: mammas kjøttkaker og slike ting). Her trengtes de absolutt ikke.

(Du kommer øverst på arvelista om du lager denne til meg!)

Jeg brukte også 86% sjokolade i stedet for sukkerfri sjokolade på toppen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-15, 22:12   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snickerskake uten sukker og gluten

Hvis man er veldig godtesugen og ikke orker styre med karamell og slikt kan snickersbunnen også lages (uten havregryn) som kuler og rulles i kakao eller kokos.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no