Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-15, 12:41   #21
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Kuleprimula ja! Har 3 forskjellige farger, og jeg flyttet de til blomsterbedet i fjor, fant noen i ei grøft og noen på hagesenteret.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 12:44   #22
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jaggu. Så flink du er. Trodde det var feil for synes ikke dine blader liknet de jeg ser men søkte det opp og det stemmer. Tusen takk for info.
Mine står i litt skygge sånn at disse blomstrer i lang tid. Veldig dekorative. Og så passer det supert i mitt lilla bed.
Jeg vet at jeg har fått info om den før herinne, sikkert fra deg. Jeg har spurt flere gartnere men de aner ikke. Jeg har dratt den med fra en gård hvor jeg leide på 90-tallet så det muligens en gammel type staude. ?

Sånn ser den ut i full flor.

Er det en Prydsvinerot (stachys grandiflora)?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 12:56   #23
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Fineste tråden! Jeg har gravd opp alle plantene jeg vil ha med meg, så jeg får ikke sett dem sånn som de egentlig skal være, men tulipanene mine er i alle fall på gang.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 13:34   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Veldig lite. Sibirkornellen har begynt, men det spørs om den fortsetter etter at jeg fjernet 3/4 av den i helgen. Den sprer seg, om den får lov, kan jeg informere om. Faktisk hadde jeg 2 flere enn jeg trodde.

Blodripsen står i full blomst, og den er kjempefin! (Bilder kommer til helgen. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 13:52   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Er det en Prydsvinerot (stachys grandiflora)?

Jepp. Glad i skygge. Sprer seg hvis den får det altfor koselig, den trenger jevn omsorgssvikt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 13:52   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg venter på ca. en million tulipaner rundt omkring. Det er rett før nå, så nå er det like før jeg sitter nattevakt og skyter (neida, bare jager vekk :glorie: ) de rådyra om prøver seg.

Dette er i blomst per i dag.

Gravmyrurt, tulipaner, også den der rødrosa gamledagse stauden med store grønne blader man ser i bestemorhager, den er koselig å ha, diverse lilla og hvite bittesmå løkblomster jeg ikke husker hva heter (under salixen), og gullbusken da.

Her ved siden av trappa er det mye skygge, men samtidig tørt, så jeg strever med å få ting til å gro ordentlig der, men nå kommer det hvertfall tulipaner, og som hekk mot naboen potentilla, så den blir nok fin til sommeren. Det er en god del stauder inni mellom der også, bla. hosta, løytnantshjerte.










Plommetreet har kommet de siste dagene.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 13:53   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Håper bildene er store nok. :for svaksynte:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:00   #28
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg har akkurat hatt en runde ute, men tok ikke med kamera. Jeg har to Helleborus (juleroser) som er magiske i år, den ene er bare helt vanvittig. Jeg teller sikkert 60 blomster på den. Krokusen er helt ferdig, påskeliljene er på vei nei. Tulipanene fikk en skade i fjor og bærer preg av det i år også, kommer opp bittesmå og forkrøplede. Diverse andre løker blomstrer også.

Lerkespore blomstrer, og så har jeg noen utrolig søte rutelijer (Fritillaria), så spe og skjøre og nydelige. Håper de sprer seg, jeg har flere i år enn i fjor. Saxifraga har begynt å blomstre i ulike farger.

Ellers har jeg fullt i urtepallekarmen, noen er kommet fra i fjor og andre kjøpte jeg som ferdige pluggplanter. Hvilken god idé for late gartnere! Plenty sitronmelisse, oregano og løpstikke, og salatene har skutt i været på en uke. Rabarbraen er såpass stor at ungene faktisk kan plukke for spising alt!

Skal ta en tur med kameraet en dag det ikke sildreregner.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:08   #29
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Så gøy med en slik tråd til nytte og inspirasjon (og ekstra gøy når andre vet hva er man har plantet )!

Men:

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg rakk ikke å ta bilder av krokusen før den var avblomstret,(...)

Uæææ! Er de ferdige alt? Mine har så vidt kommet opp, og nå begynner jeg jo å lure på om de i det hele tatt kommer til å blomstre (og om det i det hele tatt var det jeg plantet ). Jeg burde ha etterfylt med mer jord, og gjorde det for så vidt noen ganger, men ikke den siste gangen før vinteren slo inn så kan hende løkene har blitt litt for kalde siden de ikke skulle så langt ned. Eller hvilken unnskyldning løkene kan ha for å være så forsinket. Om det nå er det jeg har plantet da.

Her er noen bilder fra mine bed og potter. Har ikke lukt eller gjødslet, eller fjernet de siste sommerblomstene som blomstret frem til desember og julestria satte inn (faktisk ), og sånn ser det ut, men det er heldigvis begynt å komme noen farger der også.

I de hvite krukkene er det påskeliljer og stemorsblomster (og muligens noen spennende rester under fra i fjor).


Det samme er det i denne krukka, men der er det helt sikkert noen løker som jeg holdt på å spa opp da jeg satte nedi disse blomstene så det blir jo spennende å se hva som kommer


Begge disse settene med påskeliljer gikk fra å være spirer på noen få cm til å bli gule blomster i løpet av bare noen dager med godvær, ganske rart å se.

Og så er det steinmursbedet med en del påskeliljer og en hel haug jeg ikke husker navnet på lenger. Hadde skrevet det ned i fjor, og satt merker, men vips oppdaget ungene dem og dermed ble de borte Her plantet jeg i alle fall to typer tulipan, påskeliljer og krokus i løk i høst (om jeg ikke husker feil da). Ser at noen av påskeliljene er små og andre store, men de kom av samme løkpakken. Er det samme sorten da? Ellers tror jeg den grønne fremst på bildet til venstre er en busknellik. Så en sølvkrans, litt lyng i ymse farger, litt ugress og en ugjenkjennbar plante fra i fjor. Innimellom tulipanspirer og krokusene uten blomster.

På bildet til høyre spirer det lav rhododendron, litt mer lyng og egentlig en nydelig, mørk rød bladplante som jeg håper har greid seg (men som jeg ikke finner igjen, og som i alle fall ikke spirer). Vurderer om jeg skal ha flere løk til høsten igjen, men vil jo ha litt plass til sommerblomstene også, og så lenge som de blomstret i fjor måtte jeg sette løk i de ledige plassene. Syns dere jeg kan ha mer om sommerblomstene avblomstrer før løksettingen?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:09   #30
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Her er den spirende rhododendronen (har flere i det samme bedet), og nå ser jeg jammen at det er noe som har lignet på blomster som ligger ved krokusen. Kanskje de har rukket å spire uten at jeg har sett det? (Og jeg som har saumfart bedene med jevne mellomrom.)


Denne lille rakkeren av en hortensia har greid seg til tross for svært lite vann gjennom vinteren. I desember ble den satt inn i garasjen, og der har den stått (uten vann ) til like før påske, og da ble den satt i klem mellom sjørøverskuta og garasjen og altså under halvtak så den har ikke fått så mye fukt da heller, men allikevel spirer den. (Dette var den krukka jeg skamklippet før vi flyttet, og som jeg ikke trodde det bodde noe i før det plutselig begynte å spire vilt i fjor og den flotte hortensiaen med masse blomster plutselig stakk frem.)


Og så er det noen av blomsterkassene som har blitt forsømt og utsatt for mye vær og vind gjennom vinteren. Her er det noe som ikke har klart seg (blant annet er jeg redd astilbene er historie da jeg ikke ser antydning til grønt på dem, og de virker tørre og visne), men det ser ut for at hortensiaene spirer i alle fall. Og pyramidelyngen(?), den frodige grønne på bildet til høyre ser ut for å være i spir, sammen med det jeg tror er peon på det nederste bildet til venstre. Den grønne på bildet øverst til venstre har jeg glemt hva er, men den spirer i alle fall. Her har jeg en del lyng og lavendel, men lavendelen kommer vel ikke tilbake? Finner den i alle fall ikke.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:13   #31
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Åhh, så nydelige blomster, Kokosbolle! De tulipanene var knallfine, og jeg håper og tror at det var noenlunde samme sorten jeg plantet i høst, men det gjenstår å se, for her er det ikke kommet knopp på dem en gang.

Blomstrende frukttrær er så fint! Jeg vil også ha Hvilket tre er det med "gåsungene" på? Da jeg og Lillebror gikk til barnehagen i dag fant vi flere slike på bakken, og da sa han: Åh, se, nå er alle blitt gåsevoksne!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:35   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Odelia: det lille treet med gåsunger er oppstammet vier (salix helvetica på latin). Fås i forskjellige høyder.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:43   #33
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg ser at du har det i en blomsterkasse. Kan man ha dem der alltid, eller vil de kreve større plass etter hvert? Jeg har plass i blomsterkassene, men ikke til 'etter hvert' så om sistnevnte er tilfellet utgår de hos meg. Kjempefint tre, og noe jeg hadde lyst på til enden av steinmursbedet, men det blir for grunt (alternativt må jeg grave meg langt ned, og selv da blir det nok for grunt).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 14:58   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Kokosbolle: den med de tykke bladene og rosa blomster heter Bergenia og de blå er lave anemoner. Jeg har de samme.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 15:02   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg ser at du har det i en blomsterkasse. Kan man ha dem der alltid, eller vil de kreve større plass etter hvert? Jeg har plass i blomsterkassene, men ikke til 'etter hvert' så om sistnevnte er tilfellet utgår de hos meg. Kjempefint tre, og noe jeg hadde lyst på til enden av steinmursbedet, men det blir for grunt (alternativt må jeg grave meg langt ned, og selv da blir det nok for grunt).

Ja, de står permanent i blomsterkasser som er omtrent 40 cm brede innvendig og 50 cm dype. Overvintrer fint der uten noe annen hjelp. Bor rett vest for Oslo. Det klippes i formen når de blir for store, de vokser ikke i høyden så man bør kjøpe den høyden man ønsker (stammen finnes vel i 50-60 cm, 1 m og 1,5 m. Vi har de laveste.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 15:20   #36
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg fikk ånden over meg og fikk røsket vekk det jeg har gitt opp i skråningen ved trappa, ryddet visnete staudedeler og løv. Så delte jeg tre stauder jeg har i verandakassene (som er blitt for store), og plantet de i skråningen. Må huske å vanne masse nå, så kanskje de har en sjanse. De er ganske hardføre så jeg håper det. Nå ser det slik ut:

Litt bedre nå som rusket er borte.


Løytnantshjerte kommer her


En eller annen snurrig utseende tulipan, jeg kjøper bare sånne raringer


Har flyttet disse to, sedum nederst og en annen som jeg ikke husker navnet på øverst


Og så flyttet jeg litt av en overgrodd geranium, men den er mulig jeg tok knekken på, den plasserte jeg her, ved siden av blåbærbusken min

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 19:34   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Peonen min har ikke kommet særlig langt. Den lever ihvertfall.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 23:41   #38
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Årets første Clematis i blomst, østlandet

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 23:48   #39
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Wow! Så fin!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-15, 23:52   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva blomstrer nå - april - bildetråden

Jeg har heldigvis noen tulipaner som ikke Bambi stakk av med.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (498,2 KB, 16 visninger)
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no